Dumme newbie spørgsmål
Fra : Pepsi

Dato : 01-08-02 22:15

Jeg bliver nok til grin, men here goes:

Jeg har computer i desktop kabinet som jeg
ikke længere gider have stående på mit skrivebord.

1. Hvis jeg stiller kabinettet lodret på gulvet, vil det
medfører nogle mekaniske problemer/ulemper for
computeren (bortset fra at CD-rom'er nok vil falde
ud af skuffen når jeg trykker den ud) ?

2. Kan jeg købe et tower kabinet og sætte indholdet
af min nuværende desktop direkte over i
(Der er tale om en HP Vectra Pentium 4 - ellers et OK
desktop kabinet med snap-open låg) ?

~Pepsi

Fra : Deaster

Dato : 01-08-02 22:16

"Pepsi" <REMOVEpepsi@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> medfører nogle mekaniske problemer/ulemper for
> computeren (bortset fra at CD-rom'er nok vil falde

Måske, det er bestemt ikke alle harddiske og cd-rom drev som er glade for at
når de står på siden, specielt ikke cd-rom drev, medmindre det er sådant et
slot in drev, men det er dit ikke når det er med skuffe.

> 2. Kan jeg købe et tower kabinet og sætte indholdet
> af min nuværende desktop direkte over i
> (Der er tale om en HP Vectra Pentium 4 - ellers et OK
> desktop kabinet med snap-open låg) ?

Umiddelbart ja, men jeg er ikke helt sikker på om der er et eller andet
fishy/ustandardiseret med HP's kabinetudskæringer eller lignende.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 01-08-02 23:23

On Thu, 1 Aug 2002 23:15:31 +0200, "Deaster" <nospam@linuxplanet.nu>
Wrote:

>Måske, det er bestemt ikke alle harddiske og cd-rom drev som er glade for at
>når de står på siden, specielt ikke cd-rom drev, medmindre det er sådant et
>slot in drev, men det er dit ikke når det er med skuffe.

der er jo mange CDrom drev med skuffe som tillader at man bruger
drevet i både lodret og vandret tilstand, måden at se på drevet om
det kan er ret enkelt. hvis der i skuffen er små tapper til at
holde CD'n på plads, så den ikke falder ud i lodret tilstand, ja så
kan drevet også bruges vertikalt. nuff said!

Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk
'Proud Member of "I am Amiga" Club'

Fra : Camain

Dato : 02-08-02 06:15

Hvis den HP P4 du har er model Vectra 420, så passer grafikkortet ikke i et
standard kabinet.
HP har lavet kortet med en skinne der kun er halvt så lang som standard.
Resten af delene kan dog uden de store problemer bruges, dog skal du huske
at flytte den metalplade der ligger under bundkortet med over i det nye
kabinet, ellers har du ikke noget at skrue cpukøleren fast i.

Venligst

Jesper B.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 06:23

"Deaster" <nospam@linuxplanet.nu> wrote in message
> Måske, det er bestemt ikke alle harddiske og cd-rom drev som er glade for
at

Hvilke diske kan ikke monteres lodret?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Deaster

Dato : 02-08-02 07:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Deaster" <nospam@linuxplanet.nu> wrote in message
> at
>
> Hvilke diske kan ikke monteres lodret?

Min gamle Seagate 105 Mb brød sig ikke om det, og det gjorde mine Quantum
Fireball et eller andet heller ikke.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 08:06

> Min gamle Seagate 105 Mb brød sig ikke om det, og det gjorde mine Quantum
> Fireball et eller andet heller ikke.

Mine diske sidder vandret (også på hovedet) og står lodret og der har aldrig
været problemer med nogle af dem (vi snakker 11 diske hvoraf kun 2 er ens).

Fra : Deaster

Dato : 02-08-02 09:14

> [...]
aldrig
> været problemer med nogle af dem (vi snakker 11 diske hvoraf kun 2 er

Vandret på hovedet skulle også være ok, men lodret har jeg tit hørt var en
dårlig idé. Var det herinde eller i .drev at der var en som havde spurgt på
storagereview.com om hvordan han skulle placere sine diske?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 15:42

> Vandret på hovedet skulle også være ok, men lodret har jeg tit hørt var en
> dårlig idé. Var det herinde eller i .drev at der var en som havde spurgt

Har jeg aldrig oplevet.

Havde engang en disk der kunne stå på spidsen (hvis den havde balance til
det)

Fra : Esben

Dato : 02-08-02 11:08

"Pepsi" <REMOVEpepsi@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2. Kan jeg købe et tower kabinet og sætte indholdet
> af min nuværende desktop direkte over i
> (Der er tale om en HP Vectra Pentium 4 - ellers et OK

Er det slimline eller den store model? Slimline modellen kan ihvertfald
stå lodret, da der følger en fod med til at stille den på. Vi har
desuden der hvor jeg arbejder den store model til at stå lodret (med
udluftningsrillerne øverst), og det har den gjort temmelig længe uden
problemer.

--
Esben