størrelse på text-felt i mySQL ?
Fra : Jonas Levring

Dato : 01-08-02 21:17

Hejsa

Jeg syns at have oplavet en begrænsning på text-feltet ?! - kan det passe
? - skal man sætte det til long-text eller hvad ?

/Jonas Levring

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 01-08-02 21:31

Jonas Levring wrote:
> Hejsa
>
> Jeg syns at have oplavet en begrænsning på text-feltet ?! - kan det passe
> ? - skal man sætte det til long-text eller hvad ?

Kig på http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html hvis du vil vide
noget om felt størrelser i Mysql - specielt
http://www.mysql.com/doc/B/L/BLOB.html hvis du vil vide noget om
text-felter.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-08-02 21:33

"Jonas Levring" <jonas@dette_skal_fjernes_levring.dk> writes:

> Jeg syns at have oplavet en begrænsning på text-feltet ?! - kan det passe
> ? - skal man sætte det til long-text eller hvad ?

Snakker vi om MySQL?

Hvis vi gør, har du så læst
<http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Column_types>?
Der er svaret på dit spørgsmål.

I øvrigt har du nok generelt bedre held med database-spørgmål ovre i news:dk.edb.database.

--
Jacob - www.bunk.cc
I'm not prejudiced, I hate everyone equally.

Fra : Tue Abrahamsen

Dato : 01-08-02 22:17

On Thu, 01 Aug 2002 22:32:56 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> Der er svaret på dit spørgsmål.
>
> I øvrigt har du nok generelt bedre held med database-spørgmål ovre i news:dk.edb.database.
Jeg tror ikke han snakker om mysql, men om html. I det tilfælde ville det
være <input type="text" name="hej" maxlength="20"> f.eks.

mvh
Tue Abrahamsen // twoface

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-08-02 22:48

Tue Abrahamsen <twoface@wtf.dk> writes:

> Jeg tror ikke han snakker om mysql, men om html.

Det tror jeg ikke - jeg kom til at læse Subject-linjen efter jeg havde
svaret

Spørgsmålet burde have været stillet i news:dk.edb.database (eller
også burde Jonas bare have kigget i manualen, det er det den er der
for).

--
Jacob - www.bunk.cc
If it wasn't so warm out today, it would be cooler.

Fra : Jonas Levring

Dato : 02-08-02 10:10

> Spørgsmålet burde have været stillet i news:dk.edb.database (eller
> også burde Jonas bare have kigget i manualen, det er det den er der
> for).

Det var nu egentligt også planen at den skulle have været postet i d.e.d -
men jeg må have ramt forkert :(( - sådan kan det jo gå..

jeg kunne nu heller ikke finde det i manualen.. men detkan jeg så nu :)) -
tak for hjælpen :))

/Jonas Levring