Problem med CD-rom-drev
Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 01-08-02 16:35

Hej NG

Der er idag opstået problem med mit CD-rom-drev, når jeg ligger en cd i
drevet (Både musik og data-CD) siger at man skal ligge i cd i drevet.

Jeg kører Win 2000 prof., drevet er Creative CD 36 x.

Det hele har ellers kørt perfekt i mange måneder.

Jeg har prøvet at lade Norton win-doktor lede efter prob. det var der ikke.
Jeg har slettet drevet i "Enhedshånteringen" og den finder selvf. drevet
igen, men fejlen/prob. er ikke løst/rettet.

Den er også meget langsom ved åbning af "Denne computer" og videre den vej.

Er der nogen har en ide om hvor problemet er?

Med venlig hilsen

Jørgen Storgaard

Fra : Henning Sørensen

Dato : 01-08-02 18:18

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vej.

> Er der nogen har en ide om hvor problemet er?

Sandsynligvis er det drevet det er galt med - hvis du har brugt det
jævnligt/tit.
Creatives 36xspeed er vel efterhånden et par år gammelt ?
Eneste drev jeg kender til der holder lang tid - læs mange år - er de gamle
2xspeed
drev og så naturligvis Plextor's SCSI drev.
- Problemerne startede faktisk allerede ved 3 og 4xspeed drevene......

Hvis du har mulighed for at låne et drev af en kan du forholdsvis nemt
afprøve
om det skulle være et eller andet "fnidder"-program du har fået
installeret -
eller i disse internet tider - der har installeret sig selv.... som giver
problemer,
eller det vitterligt er drevet det er galt med.

/Henning, Sydfyn.

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 01-08-02 18:32

Hej NG og Henning

Har først prøvet en såkalt rense CD, uden resultat,
Nu har jeg skildt det af, og renset lazeren med sprit, og nu virker det
igen.
Må nok snart stå for tur til udskiftning.

Tak Henning.

Hilsen

Jørgen, Silkeborg