Lærebog i C++ for
Fra : Byrial Jensen

Dato : 01-08-02 16:19

Hej

Jeg er god til C, men kender ikke specielt meget til C++. Nu har
imidlertid fået nyt arbejde hvor jeg skal til at bruge C++.

Kan I anbefale nogen bøger som forklarer C++ for C-programmører?
Jeg tænker både på de formelle forskelle man skal tage sig i agt
for når man skifter sprog, og på hvilke C-vaner m.v. man bør tænke
over og lave om til C++-vaner.

Jeg er for øvrigt allerede startet på "Accelerated C++" som synes
ganske god.

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 01-08-02 17:34

Hej
"Byrial Jensen" <bjensen@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg tænker både på de formelle forskelle man skal tage sig i agt
> for når man skifter sprog, og på hvilke C-vaner m.v. man bør tænke

Effective C++ ( MEC++ & ESTL) vil helt sikkert være glimrende.
Der bliver forklaret en masse typiske fejl man begår, vaner som er dårlige
at tage med fra C osv...
og det er mit indtryk,
at ihvertfald den første af dem, blev skrevet lidt fordi der var for mange
som blandede
C og C++ kode lidt for meget samme..
De kan alle absolut anbefales på trods af deres pris(de koster op til 500kr
stykket)
ISBN: 0201924889
ISBN: 020163371X
ISBN: 0201749629

Jeg vil tro du følge niveauet allerede nu, mens du læser Accelerated C++,
men hvis ikke, så
kan du ihvertfald når du har læst den.
Iøvrigt, så er det nok fornuftigt at læse dem i den rækkefølge de er udgivet
:)

mvh Jonas

Fra : Byrial Jensen

Dato : 04-08-02 21:06

Jonas Meyer Rasmussen <meyer@remove.diku.this.dk> skrev:
> Hej

> Effective C++ ( MEC++ & ESTL) vil helt sikkert være glimrende.

Tak for rådet. Jeg ser at bøgerne af Scott Meyers har fået
fremragende anmeldelser.

EC++ fås i en opdateret 2. udgave, men jeg er lidt bekymret ved
at se at MEC++ er fra før 1998. Der er forhåbentlig ikke noget
præ-ISO C++-stof i den?

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 04-08-02 22:44

> EC++ fås i en opdateret 2. udgave, men jeg er lidt bekymret ved
> at se at MEC++ er fra før 1998. Der er forhåbentlig ikke noget
> præ-ISO C++-stof i den?

http://www.aristeia.com/BookErrata/mec++-errata_frames.html kan du se
rettelserne..
Han har rettet en del, så hvis man sørger for at få den nyeste ("13th
printing"), så tror
jeg den er helt opdateret mht til standarden... der er såvidt jeg kan se på
hans liste, er der
kun 3 tekniske fejl i den udgave.

Og det har helt sikkert været hans hensigt at få den til at følge
standarden, selvom
han oprindeligt skrev bogen før den blev færdig

mvh Jonas