Powerbait i saltvand...?
Fra : Gentleman Finn

Dato : 01-08-02 14:21

....Jeg er så træt af at fedte rundt med sildestykker der konstant falder af
krogen!
....Hvordan er det med det der powerbait?...er det kun et put & take fænomen,
eller kan det også bruges til hornfisk, makrel, fladfisk, sild og hvad der
ellers er af fisk langs kysten og ved havnene?

VH.
Gentleman Finn

Fra : Jan Bachman

Dato : 01-08-02 18:30

>...Hvordan er det med det der powerbait?...er det kun et put & take fænomen,
>eller kan det også bruges til hornfisk, makrel, fladfisk, sild og hvad der
>ellers er af fisk langs kysten og ved havnene?

Jeg ved ikke med powerbait, men hornfiskestykker som agn er ganske
glimrende til hornfisk. De har *meget* sejt skind, så det falder ikke
af krogen.

/Jan

Fra : Leif Hansen

Dato : 02-08-02 00:17

Et eller andet sted har jeg set PowerBait til saltvand, måske på HC
Örstedsvej.
mvh Leif

Fra : Henric

Dato : 02-08-02 00:19

Det finns ju en del guider som rekomenderar en slags powerbait smet till
havsöringsdragen men i övrigt tror jag inte på det. Kokt räka tycker jag är
bättre till plattfisk. Borstmask o dyl. är bäst men ganska skört. Bläckfisk
är ju också segt och hyfsat bra ibland. Testa med 5-56 på räkan om torsken
finns där men är trög. Det (fettdoften) kickar igång dem ibland.
/H

Fra : poelse

Dato : 07-08-02 08:24

Powerbait kan med held bruges hvor der er undslupne dambrugsørreder. Jeg
har haft mest held med gul PB.

Ellers brug strimler af hornfisk, da de sidder meget godt fast i
modsætning til sild. Du kan bruge en saks til at klippe strimlerne ud
med, det er meget nemmere en at stå og skære. Køb nogle hornfiskefileter
i sæsonen, og put dem i portionsposer i fryseren, så har du altid noget
at tage med.

Knæk og bræk

http://www.kandu.dk/