Alternativer til <body onunload=...
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 01-08-02 14:41

Hvis nu man har en komponent (mere præcist en asp.net user control), som har
brug for onunload-eventen, men ikke har mulighed for at skrive til
body-tag'et eller lægge scriptkode i <head> - hvad kan man så gøre?

Jeg har i min desperation prøvet at sætte
window.onunload="..."
document.onunload="..."
this.onunload="..."

men altså uden held.

Idéer modtages med kyshånd.

Kim

Fra : Stig Nygaard

Dato : 01-08-02 17:50

Hej Kim

Kim Bach Petersen wrote:
> Jeg har i min desperation prøvet at sætte
> window.onunload="..."

Vær opmærksom på at når du sætter onunload fra dit javascript, så skal
du sætte den til adressen på en funktion. Hvis du f.eks. har defineret
funktionen:

function kaldmig() {
alert('bye!');
}

og du er vant til at gøre som følgende i BODY-tag

<BODY onunload="kaldmig();">

så skal du nu i stedet i dit javascript skrive:

onunload=kaldmig;

Nej det er ikke en fejl at der hverken er gåseøjne eller
"funktions-parenteser". Det du faktisk gør er at sætte en funktion lig
den anden. Du kunne også (bare for sjov) i dit javascript skrive:

temp1 = kaldmig;
temp2 = temp1;
onunload = temp2;

som vil give samme resultat. Det er vistnok ikke så afgørende om du
bruger onunload på document eller window, tror jeg (?)

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 01-08-02 18:51

> onunload=kaldmig;

Wauw, tusind tak for den 'detalje', nu kører det bare - og du har virkelig
reddet min dag!

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·