MySQL + Autonumber
Fra : Peter

Dato : 01-08-02 14:03

Hej

Kan man angive, at et givent Autonumber felt skal starte fra eks. 10.000 ?

Hvis ja, Hvordan?

Hilsen Peter

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-02 16:29

On Thu, 1 Aug 2002 15:02:30 +0200, "Peter" <no_email@no.where> wrote:

>Hej
>
>Kan man angive, at et givent Autonumber felt skal starte fra eks. 10.000 ?
>
>Hvis ja, Hvordan?
>
>Hilsen Peter

bare indsæt en række med ID 10000 også indsæt en ny .. også slette
begge 2 .. så skulle den gerne starte fra 10002 næste gang

Fra : Peter

Dato : 01-08-02 17:47

"-Martin-" <martin_aarhof(AT)hotmail.com> wrote in message

> bare indsæt en række med ID 10000 også indsæt en ny .. også slette
> begge 2 .. så skulle den gerne starte fra 10002 næste gang

Ja det tænkte jeg også på, men det er vel ikke den korrekte løsning?
Teknisk set er det jo blot et hack...

Er det den eneste mulighed?

Hilsen Peter

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-02 23:47

>Ja det tænkte jeg også på, men det er vel ikke den korrekte løsning?
>Teknisk set er det jo blot et hack...

Det er en mulighed

>Er det den eneste mulighed?

Sikkert ikke

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-02 20:16

Peter skrev:

> Ja det tænkte jeg også på, men det er vel ikke den korrekte
> løsning? Teknisk set er det jo blot et hack...

Jeg tror ikke at der findes en "korrekt" løsning. Et autonummer er
ikke beregnet til at lagre information - det skal bare være unikt
for tabellen. Hvis man gerne vil have et bestemt antal cifre i sine
autonumre kan man præfikse for små tal med 0'er (fx 000001) - og
hvis man absolut vil have en bestemt startværdi kan man udnytte
"hacket" med at sætte værdien minus én ind.
Men det er altså ikke (nødvendigvis) en fejl at man ikke kan sætte
startværdien på et autonummerfelt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 03-08-02 10:20

> [...]
> "hacket" med at sætte værdien minus én ind.
> Men det er altså ikke (nødvendigvis) en fejl at man ikke kan sætte

Er det overhovedet muligt at sætte MySQL op til at bruge autonummering, som
man kan i Access?
Eller skal man selv finde næste nummer og lægge 1 til?

Fra : Peter

Dato : 03-08-02 10:52

"Carsten Højgaard" <nospam_carsten@hojgard.dk> wrote in message

> Er det overhovedet muligt at sætte MySQL op til at bruge autonummering,
som
> man kan i Access?

Ja da - Det er jo MySQL

AUTO_INCREMENT hedder det, når man sætter det op.

Hilsen Peter

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 03-08-02 11:21

> Ja da - Det er jo MySQL
>
> AUTO_INCREMENT hedder det, når man sætter det op.

Tak for svaret Peter... vidste jeg slet ikke den kunne. Det gør jo det hele
en del lettere *S*

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 03-08-02 19:44

Peter wrote:
> Ja da - Det er jo MySQL

Som jo netop er kendt for at mangle en masse gode features

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."