Underligt problem med TDC BB
Fra : Jan M

Dato : 01-08-02 12:07

Hej NG

Jeg vil høre om nogen har haft samme problem som os, og helst hvordan det
blev løst.

Vi bor på landet så forbindelsen er nok ikke den mest støjsvage, men vi har
nu fået ADSL aligevel. Problemet er bare at TDS's modem ikke kan skabe
kontakt hvis den har mistet den (f.eks. ved strøm svigt). Over natten skaber
den så kontakten igen og nettet virker fint. Inde hos TDC kan de godt se at
modemmet forsøger at skabe kontakt i løbet af dagen og har ikke nogen
umidelbar løsning på problemet. det er ikke instalationen i vores hus idet
jeg har lagt en helt ny ledning ude fra "dåsen".

Jeg er lidt i tvivl om det er støj der er problemet idet nette virtker fint
når der ellers er skabt kontakt.

Hvis der er nogen forslag ville det være dejligt.

Jan M

Fra : Henning

Dato : 01-08-02 13:58

> [...]
>kontakt hvis den har mistet den (f.eks. ved strøm svigt). Over natten skaber

Defekt modem vil være det mest nærliggende?

Fra : Tonny

Dato : 02-08-02 00:03

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in

> Defekt modem vil være det mest nærliggende?

tidligere på CC er det observere at nærliggende virksomheder eller industri
i dagtimer kan skabe så meget trafik data som tele, at det kan skabe
interferens på kobberparret i det bundle dit kobberpar ligger i, og så
trainer din router ikke.

ved godt det lyder besynderligt, men ikke destro mindre sandt.

- tonny, www.jegergud.dk

Fra : Olsen

Dato : 04-08-02 22:40

Du bor vel tilfældigvis ikke i Kalundborg ??

Hvis Ja, så er det Kalundborg senderen der er problemet.

Olsen

Fra : Jan M

Dato : 06-08-02 15:03

TÆT PÅ

I Jyderup!

Fra : Olsen

Dato : 06-08-02 22:10

Hmm, Muligvis TV2 senderen kan forstyrre. Ihvertfald så kan Klb. senderen i
Kalundborg, så muligvis senderen i Jyderup kan gøre det samme.

Fra : kidi

Dato : 09-08-02 22:32

> [...]
> umidelbar løsning på problemet. det er ikke instalationen i vores hus idet
> jeg har lagt en helt ny ledning ude fra "dåsen".

En hurtig forbindelse og langt til centralen kan godt give nogle problemer
når modemet
skal synce. igen efter strøm mangel...

Kim
visit http://Rcbil.dk