Lære at sove ......
Fra : Capt´n Mauser

Dato : 16-02-01 13:46

Hej Gruppe

Jeg har en dreng på 1 år som vi godt ville lære at falde i søvn selv.
Vi har prøvet den der med at ligge ham og gå ud af værelset, vente lidt og
gå ind trøste og gå igen osv .....
Problemet er at han stiller sig op i sengen og græder og derfor jo først
falder i søvn hvis han falder omkuld af udmattelse.
Det er vel ikke det der er meningen ..... eller er det ?
Vi er lidt i vildrede så er her nogen der har nogen goder ideer eller
erfaringer ville jeg blive glad for en kommentar.

MVH
CM

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-02-01 14:48

"Capt´n Mauser" <captnmauser@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Vi er lidt i vildrede så er her nogen der har nogen goder ideer eller
> erfaringer ville jeg blive glad for en kommentar.

kan du ikke prøve at beskrive en normal putte situation?? om hvad der
sker ov hvor længe det tager??

--
Sabina Hertzum
Behind every good woman, lies a trail of men *SF*

Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 02-04-01 06:35

prøv sådan et par dage så vil det gik fint.. det har været sådan nemt for
vores yngste datter da ´hun var 7 mdr tuil nu ( er nu 14 mdr), men hun
græder ikke ret meget efter 3-4 dage.. fordi hun har hurtig accepter det.-.

Fra : Birdy

Dato : 02-04-01 19:54

Børn skal ikke græde sig i søvn........
Kun hvis I er ude på at knække barnets tillid til at I hjælper det når det
har det svært!!!!!
Og det er I vel ikke.
Og selvfølgelig græder barnet ikke ret meget efter 3 - 4 dage. De giver
selvfølgelig op når ikke de bliver taget alvorligt!
I må "desværre" finde jer i at bruge noget af jeres tid til at gøre barnet
tryg ved at skulle sove selv. Nogle lærer det hurtigt, andre sent og atter
andre ikke før de er flere år gamle.
Hvem sover I sammen med?

Birdy

Fra : Martin Hansen

Dato : 02-04-01 23:20

On Mon, 2 Apr 2001 20:53:43 +0200, "Birdy" <Birdy.hylleberg@adr.dk> wrote:

>Børn skal ikke græde sig i søvn........
Og verden er sort og hvid !
Det kan lade sig gøre at lytte til et barn gråd, og skelne mellem "jeg er bange" gråd, "jeg er sur"
gråd og "jeg er ked af det" gråd plus andre variationer.
Gråd er ikke bare gråd, lyt til barnets gråd og handel derefter.

fks. på et tidspunkt opdagede min ynste åbenbart at der var noget i verden hun var bange for. Og
blev tilsyneladende bange for mørket, da det skete var jeg ikke i tvivl om at hun ikke bare var sur
over at skulle i seng men bange, løsningen var en lille snak og at lade lyset brænde i gangen
(heldigvis sparepære .

--
MVH. Martin
Sønderborg