MB til XP 2000+
Fra : GC

Dato : 01-08-02 09:30

Jeg har besluttet mig for en maskine med XP 2000+

men hvilken Mb skal jeg vælge. ?
jeg har følgende krav:

Stabil
USB 2.0
Pris underordnet.

Jeg har selv tænk på Asus A7V333 eller MSI KT3 ultra

andre foreslag ?
Kan man putte 1 stang 512 mb ram i ?
eller er der noget med at der skal fyldes op.

mvh
Gert

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 10:49

"GC" <gc@post2.tele.dk> wrote in

> [...]
> USB 2.0
> Pris underordnet.
>
> Jeg har selv tænk på Asus A7V333 eller MSI KT3 ultra

MSI kortet (ARU modellen) vandt testen af socket A bundkort i Alt om
Data i augustnummeret, men det var mest på features og så et par
winstone benchmarks. Men det lyder til at være et godt kort.

Mvh
Flemming

Fra : Jackie

Dato : 01-08-02 12:27

Hvis prisen er underordnet, ville jeg vælge Soyo Dragon Ultra Bundkortet. Du
kan se en test her:
http://www.slota.com/reviews/soyo/kt333dragonultra/
har fået 99 ud af 100 point.
Det er lidt dyrere end nogle af konkurrenternes MB, men får altid god kritik
for stabilitet og ydelse.

Har mest hørt god omtale af MSI MB i forhold til ASUS MB, af dem du omtaler.

Du kan sagtens putte en 512 MB RAM-klods i bundkortet uden at sætte i andre
RAM-slots.
Jackie

Fra : Henrik

Dato : 01-08-02 14:13

Hej !
Har selv lige investeret i et msi kt3 ultra aru med en amd xp1900+ og en
stang samsung pc 2700 512 mb ddr ram . Kan kun sige godt om det her bundkort
, alt kørte første gang jeg monterede delene . God manual til bundkortet ,
har mange af de nye ting så som usb 2.0 , mulighed for at køre 333 mhz på
rammene , onbord surround sound , jeg er godt tilfreds med dette valg af
bundkort .

Venlig hilsen Henrik

Fra : Lind

Dato : 01-08-02 14:26

Hvis jeg skulle købe et bundkort til en Athlon XP,
ville jeg vælge Gigabyte GA-7VRXP, det har stort
set alt hvad man kunne ønske sig.

Det er også vinder af Toms Hardware test af Via KT333 bundkort.
http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/index.html

Det fåes til 1245 kr. i Zitech, hvilket er utrolig
billigt efter min mening.

VH.
Lind