Gennemløbe en tabels felter med løkke
Fra : Daniel Aakjær Sørens~

Dato : 01-08-02 08:28

Jeg har lavet en side (list.asp), som skal kunne liste indholdet
af en række forskellige tabeller fra min access-database.

Er det muligt at gennemløbe en tabels felter, fra første til
sidste felt uden at angive navnene, således at løkken kan
anvendes på flere forskellige tabeller? Fra felt[0] til
felt[top?]

Siden virker fint i forvejen med en case-sætning for hver tabel,
men koden bliver hurtig uoverskuelig og svær at rette.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-08-02 09:20

Daniel Aakjær Sørensen wrote:
> Er det muligt at gennemløbe en tabels felter, fra første til
> sidste felt uden at angive navnene, således at løkken kan
> anvendes på flere forskellige tabeller? Fra felt[0] til
> felt[top?]

Ja, prøv at kigge lidt på dette her:

<%
Response.Write("<table>" )
Response.Write( "<tr>" )
'Vi udskriver alle overskrifterne
For Each objField in objRS.Fields
Response.Write("<th>" & objField.Name & "</th>" )
Next
Response.Write( "</tr>" )

' Vi løber igennem alle poster
Do while Not objRS.EOF
Response.Write( "<tr>" )
'Alle felter udskrives
For Each objField in objRS.Fields
Response.Write( "<td>" & objField.Value & "</td>" )
Next
Response.Write( "</tr>" )
objRS.Movenext
Loop
Response.Write( "</table>" )

%>

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk - Udnyt stress positivt

Fra : Daniel Sørensen

Dato : 01-08-02 12:01

Tusinde tak for hjælpen - var faktisk kommet frem til Jacob Andersens
løsning selv, men manglede blot det sidste... : )

Fra : Peter

Dato : 01-08-02 09:17

> Er det muligt at gennemløbe en tabels felter, fra første til
> sidste felt uden at angive navnene, således at løkken kan
> anvendes på flere forskellige tabeller? Fra felt[0] til
> felt[top?]

Ja med res(x).Value
ca sådan her:

<%
Response.write "<table>"

dsn="dbnavn"
set con=CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open dsn

sql="select * from tabel"
set res=con.Execute(sql)
do while not res.eof