Masser af spørgsmål om D-link Di-804
Fra : Tim P

Dato : 01-08-02 07:56

Håber du kan hjælpe.

Jeg har lige købt den altså Di804 og jeg er faktisk kommet på nettet med
den gennem en klient, men den skal også lige supporte min mail og web
server så jeg har lige nogen spørgsmål.

Hvordan tildeler man en lokal PC en fast IP, Så min mail/web/server ikke
får en ny IP når jeg genstarter den ?

Hvis jeg vil omadressere WAN port 25 til min mail server skal jeg bare gå i
Redirect og gøre det og ikke andet, jeg skal ikke åbne porten det bliver
den automatisk, er det rigtig ?

Jeg har ikke pillet ved firewallen men er den slået til nå man køber den,
skal jeg åbne port 25 for at få min mail server til at virker ?

Skal man gøre noget aktivet for at få den til at gemme port mappningen, jeg
pillede ved den i går og så i nat slukkede jeg for den og da jeg tændte for
den i morges kunne jeg ikke se at den havde gemt min port mappninger, kan
det være rigtig ?

Tak for hjælpen på forhånd.

Tim P

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 13:11

Tim P <tp@FejlLessorFejl.dk> wrote in

> [...]
> den og da jeg tændte for den i morges kunne jeg ikke se at den
> havde gemt min port mappninger, kan det være rigtig ?

I min router (Longshine) der skal man trykke Apply (er kun ét sted) for
at ændringerne gemmes permanent. Hvis man trykker Save inde i de
enkelte undermenuer gemmes de kun indtil routeren slukkes. Måske har D-
link samme feature?

Flemming

Fra : Tim P

Dato : 02-08-02 07:21

Jeg har løst et af mine problemer, jeg brugt en gammel version af
Firmwaret, og det resulteret i at den ikke kunne gemme min opsætninger,
men nu virker det med at gemme.

Og så har jeg samtidig fundet ud af at min web/mail server ikke har det
så godt, den skal jeg nok lige pille lidt ved, men det er sku typisk at
det er når man får noget nyt at det gammmle stopper med at virker.

Men mit sidste spørgsmål er så hvordan defindere man at en client skal
burge den samme IP hver gang? altså uden DHCP?

Tak for hjælpen