Et par ? ang. strømforsyning.
Fra : Pipeline

Dato : 01-08-02 01:14

Hvor stor en indflydelse har strømforsyningen på pc´ens ydeevne? "Problemet"
er, at jeg ikke aner hvor mange W min PSU er på. Mit system ser således ud:
ECS mobo med Athlon XP1900+ CPU, brænder, DVD, SB Live! Platinium (incl.
LiveDrive), GeForce 2 MX400. Jeg har ingen ekstra blæsere i kabinettet.
Kabinettet og PSUen er en gammel sag, som oprindeligt blev leveret med en
TB500 Mhz CPU.

Hvis vi antager at min PSU er på 300W (som vist er minimumskravet for et
Athlon XP system), ville der så være noget at hente (og hvad) hvis jeg satte
f.eks. en 400W i?

Hvis jeg købte en større PSU, hvad kan så bedst betale sig: En PSU der fra
starten er støjsvag, eller en "alm." PSU hvor man udskifter blæseren til en
støjsvag blæser? (Evt. kombineret med en kabinetsblæser).

MVH
Pipeline

Fra : Leony

Dato : 01-08-02 06:47

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis vi antager at min PSU er på 300W (som vist er minimumskravet for et
> Athlon XP system), ville der så være noget at hente (og hvad) hvis jeg

Det kommer an på hvad du mener med "noget at hente".
Du vil ikke få en hurtigere computer.
Hvis computeren er ustabil, vil du helt sikkert få et mere stabilt system
med en større psu. Din psu er jo en ældre svend, som måske kunne have
problemer med at trække en XP1900+.

> [...]
en
> støjsvag blæser? (Evt. kombineret med en kabinetsblæser).

Det kommer an på hvor fingerfærdig du er.
Hvis du kan skifte blæseren selv er det den billigste løsning (garantien
ryger dog når psu bliver åbnet) og du får den blæser/larm du max vil
tolerere.
Det er min erfaring at "low-noise" og "no-noise" desværre er ord der bliver
brugt om psu'er der slet ikke er det. Få evt testet den for støj inden køb
eller spørg om du må levere den tilbage hvis du ikke er tilfreds.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 01-08-02 08:39

> Hvis vi antager at min PSU er på 300W (som vist er minimumskravet for et
> Athlon XP system), ville der så være noget at hente (og hvad) hvis jeg satte
> f.eks. en 400W i?

Hvis dit system kører stabilt med den nuværende strømforsyning, får du
ikke noget ud af at sætte en stærkere i - det skulle da lige være at
få en støjsvag, men det er billigere at sætte en støjsvag blæser i din
eksisterende strømforsyning.

Thomas

Fra : spæf

Dato : 01-08-02 20:40

> [...]
en
> støjsvag blæser? (Evt. kombineret med en kabinetsblæser).

Jeg har en NoiseControl PSU på 350 W. Den siger ikke en lyd og kører
rockerstabilt. Den er dog også lidt pebret (ca. 950,-).

Jeg har selv købt via www.webconsult.dk, vældig flinke og udemærket service.

spæf