Søgning på Sognekoder
Fra : Michael Hansen

Dato : 31-07-02 17:29

En lille forespørgelse :

Hvis man har en sognekode, er der så et sted på internettet, hvor man
kan finde ud af hvilket sogn den hører til?

Hilsen Michael

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-07-02 18:17

"Michael Hansen" <M.Hansen@tdcadsl.dk> skrev Wed, 31 Jul 2002 18:28:35
+0200

>En lille forespørgelse :
>
>Hvis man har en sognekode, er der så et sted på internettet, hvor man
>kan finde ud af hvilket sogn den hører til?

Det afhænger bla. af om det er den 'officielle' sognekode eller den der
bruges i folketællinger til DDA.?

Den første er firecifret og den anden er femcifret. Men jeg har en del
oplysninger af den art liggende, så prøv at komme med lidt flere
oplysninger.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 31-07-02 18:33

http://www.danmarkskordegneforening.dk/sognekoder.htm
http://www.dicar.dk/research/databank/index_nogler.htm

finder du sognekoder

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 31-07-02 18:40

Michael Hansen skrev:

> Hvis man har en sognekode, er der så et sted på internettet, hvor man
> kan finde ud af hvilket sogn den hører til?

Hvis det er den moderne myndighedssognekode, er der et dokument her:

http://www.danmarkskordegneforening.dk/sognekoder.htm

Desværre er sognene i alfabetisk orden, og ikke i nummerorden, så det kan
være lidt svært at slå op.

Ellers kan du lægge en liste over de ønskede sognenumre ud i gruppen her,
så skal jeg kunne finde det i mine filer - medmindre det drejer sig om helt
nye sogne.

Alt forudsætter det er myndighedernes sognekode (numre fra 7000 til ca.
9200) det drejer sig om.

TT