løbetræning/ondt i knæende?
Fra : steen

Dato : 31-07-02 16:56

hej ng.
efter at have rundet de 30 skulle der nye boller på suppen!
for det første har jeg røget siden jeg var 14 år.
for det andet har jeg ikke dyrket motion siden militærtiden i 94'

smøgerne (25 om dagen) er nu nede på ca 3-5 stk pr dag,kæmper stædigt videre
men det er sku hårdt!(overvejer en tur til hyptonisør).
som motion valgte jeg at begynde med løbetræning.har anskaffet sko (til 1000
kr!!).
løber 2.5 km ca 3-4 gange i ugen.
første problem kom efter 2 dage hvor mine benmuskler ikke mente at de havde
fortjent sådan en behandling og kviterede med at jeg næsten ikke
kunne gå i 5 dage.
nu er det problem ovre men kort tid efter kom næste problem.
mine knæ er blevet meget ømme.det er på indersiden af benet oppe ved
undersiden af knæskallen det gør nas.
er det osse et problem der går væk af sig selv (har en ide om at det måske
er noget brusk der skal dannes ell.lign.)
kan det virkelig passe at en mand som mig i en alder af 30 år ikke kan holde
til at løbe mere??
alle svar modtages med kyshånd
mvh steen.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-07-02 18:41

steen wrote:

> [...]
> er noget brusk der skal dannes ell.lign.)
> kan det virkelig passe at en mand som mig i en alder af 30 år ikke kan holde

Nej, nej, oplever jeg hvert år, når jeg er på idrætshøjskole,
du har overanstrengt de sener, der holder knæet på plads,
og jeg er 54, og det kommer gerne sidst på ugen, hvor dans
er på timeplanen, og især udenfor,
så jeg spørger gerne pigerne, når de byder op, om de kan
overskride smertegrænsen (det er svjv ganske ufarligt

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : steen

Dato : 31-07-02 19:29

> [...]
> så jeg spørger gerne pigerne, når de byder op, om de kan
> overskride smertegrænsen (det er svjv ganske ufarligt

vil det sige at jeg roligt kan løbe videre (såfremt jeg kan holde til det
dagen efter)
og så forsvinder det af sig selv,eller skal jeg stoppe og vente på at det
kommer i orden og så løbe igen bagefter?
steen.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-07-02 19:30

steen wrote:

> vil det sige at jeg roligt kan løbe videre (såfremt jeg kan holde til det
> dagen efter)

Jeps, er sket for mig de sidste tre år, dog tjekket af psysiotræner
de første par år..

Fra : steen

Dato : 31-07-02 19:34

BTW: det er egentligt forbavsende hurtigt man kan mærke forskel på
formen.har pt løbet i 14 dage og kan allerede mærke en klar forskel fra
første tur og så til nu.de første gange gik der gerne 20 min inden man fik
pusten igen efter en tur.nu går der 5-6 min,så er den ved at være der igen
om løbetræning virker ? ja SURE !!

Fra : Marianne

Dato : 31-07-02 20:20

> [...]
> nu er det problem ovre men kort tid efter kom næste problem.
> mine knæ er blevet meget ømme.det er på indersiden af benet oppe ved

Jeg er langtfra ekspert, men vil nok mener, at du er gået alt for hurtigt
frem. Især mht de problemer, du har fået med knæene.

Tag et kig på www.run4fun.dk, der er gode begynderløbeprogrammer, og selv om
du mener, du kan klare *meget* mere, så kan det i sidste ende vise sig at
være en ret dårlig investering.

held og lykke

marianne

Fra : Kitty Leopold

Dato : 02-08-02 23:54

> [...]
om
> du mener, du kan klare *meget* mere, så kan det i sidste ende vise sig at

Hvorfor løbe og få ondt i knæene. Jeg mener at have læst at det er præcist
lige så godt at gå i raskt tempo.

Kitty