Netkort fejl
Fra : Anders Lund

Dato : 31-07-02 16:46

Pludseligt er der inget netkort der vil virke i min linux computer. Jeg ved
godt at mit grundlæggende problem er at jeg kun har realrec kort, men jeg
har endnu ikke råd til at gå ud og købe et par intel eller 3com.
Som sagt er der ikke noget som helst der vil virke, lige gyldigt hvilket
kort jeg bruger, kortne virker fint i min xp computer. Når jeg starterop
prøver den at sætte eth0 igang, men giver følgende fejl besked:
"ne2k-pci-enheden ser ikke ud at vøre til stede, venter med at initere den"
Hvad gør jeg?

Anders Lund
webmaster@123grinGED.dk
Fjern geden fra min signatur!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-07-02 18:51

Anders Lund wrote:

> [...]
> prøver den at sætte eth0 igang, men giver følgende fejl besked:
> "ne2k-pci-enheden ser ikke ud at vøre til stede, venter med at initere

Finder ud af, hvilken driver du skal bruge. "Realtek" er ikke nødvendigvis
kompatibelt med ne2k-pci - du skal muligvis i stedet bruge 8139too, hvis
det er et rtl8139-baseret kort. Du er nødt til at vide, præcis hvilket
chipset, der sidder på kortet.

/Rasmus

I haven't lost my mind;
I have backed it up on tape somewhere........