SQL problem
Fra : Jan B. Steffensen

Dato : 16-02-01 11:55

Jeg vil gerne indsætte en tekst, der indeholder et ' i en database gennem en
SQL kommando. Teksten kan f.eks. være:

Andrew Vachss's first novel, <i>A Bomb in Hell</i>, written in 1973, is
available from Amazon.com in 29 installments for download. It is the story
of Wesley, a cold-blooded assassin, who is already known to fans of Vachss's
Burke novels. In 1973, the novel was too hot to publish--but times and
standards have changed, and what was considered unspeakably violent back
then is real-life media fodder in 2000.

Når jeg så opbygger kommandoen, får jeg en fejl, fordi ' normalt bruges til
at omkredse tekststrenge. Da der er et ' inde i teksten, giver det en fejl.

Kan jeg komme om ved det problem? Og hvordan?

Jan B. Steffensen
jbs@webfic.com

Fra : Allan Jensen

Dato : 16-02-01 12:08

On Fri, 16 Feb 2001 11:55:24 +0100, "Jan B. Steffensen"
<JanBS@bx.db.dk> wrote:

> [...]
>at omkredse tekststrenge. Da der er et ' inde i teksten, giver det en fejl.

Ja, og det er der selvfølgelig en løsning på. For hver gang du har et
' skal du angiv 2x ' i stedet for. Eks.:

[Name] = 'Allan Jensen''s løsning'

Det bliver så til "Allan Jensen's løsning" i databasen.

Og måden du ændrer det på er simpelthen at replace hele din streng
således:

strInput = replace(strInput,"'","''")

Således!

-Allan