Kan ikke høre Vækkeur
Fra : olle

Dato : 31-07-02 14:07

Jeg har et stort problem med min ene søn. Han kan simpelthen ikke høre
vækkeuret om morgen (Er ikke døv). Har mistet et par job på dette. Er der
noget man kan gøre hjælpemidler, gode råd eller en god røvfuld . Jeg ved
eller ikke om det er den rigtige gruppe med jeg ved ikke hvilken en jeg
ellers skulle bruge.

Olle.

Fra : Elisabeth

Dato : 31-07-02 15:05

"olle" <olle@ej-email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> eller ikke om det er den rigtige gruppe med jeg ved ikke hvilken en jeg

Er det dig eller sønnen der har mistet jobs på grund af dette???
Hvor gammel er han i det hele taget - metoden afhænger nok af sønnikes
alder.....

Hilsen Elisabeth

Fra : Olle

Dato : 31-07-02 15:53

> Er det dig eller sønnen der har mistet jobs på grund af dette???
> Hvor gammel er han i det hele taget - metoden afhænger nok af sønnikes
> alder.....
>
> Hilsen Elisabeth

Det er sønnen og han er 19.

Fra : Elisabeth

Dato : 31-07-02 15:59

"Olle" <olle@ejmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er sønnen og han er 19.

Så er det måske på tide at finde ham et værelse/lille lejlighed ude i byen,
så han kan indse, at han er en voksen mand, der må tage ansvar for sig
selv!!!!!!!
Så længe han får lov til at opføre sig som et barn...og giver anledning til
diverse konflikter i hjemmer......så vil han ikke blive voksen og ansvarlig.
Når han skal stå på egne ben og oplever, at der sgu ikke er nogen til at
redde ham, så skal han nok komme op.

Hilsen Elisabeth

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-07-02 19:35

Elisabeth wrote:

> Så er det måske på tide at finde ham et værelse/lille lejlighed ude i byen,
> så han kan indse, at han er en voksen mand, der må tage ansvar for sig
> selv!!!!!!!

Det er grundlæggende noget om motivation, og eller ansvarlighed,
jeg har haft problemer med det, men svjh er det biologiske ur
indstillet til det, man skal, -så skal han ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Ped

Dato : 31-07-02 16:34

Sådan havde jeg det selv i samme alder. Indtil jeg begyndte på
Stålvalseværket i 1969 havde jeg været vant til altid at blive vækket af
andre, men nu skulle jeg pludselig selv til at stå op og møde på arbejde
kl. 0600 om morgenen. Den første morgen kom jeg kl. 8, den næste kl 10
og på trediedagen meldte jeg mig simpelthen syg, da jeg først vågnede
kl. 11...! Mærkeligt at jeg ikke blev fyret. Men den dag gik jeg ned i
elektrikerforretningen og købte et tænd/sluk ur. Jeg koblede min
arkitektlampe og radioen på, så når det var stå-op tid fik jeg et skarpt
lys lige i hovedet og høj musik i radioen, og når vækkeuret et øjeblik
senere ringede var jeg tilstrækkelig tæt på overfladen til at kunne
vågne rigtigt. Siden da havde jeg ingen problemer med at komme op om
morgenen.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : KGB

Dato : 31-07-02 19:20

To muligheder er :

1) et tænd/slukur på stereoanlægget, det kan vække en hel opgang ( er
prøvet)

Eller

2) Et gammeldags vækkeur stillet i en blikspand.

Begge virker, men vækker samtidig alle i 5- 10 meters nærhed.

KGB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-02 21:27

> [...]
ved
> eller ikke om det er den rigtige gruppe med jeg ved ikke hvilken en jeg

Han skal blot følge døgnrytme i week-enden også. Hvis han er som min, så
hænger de oppe til kl. lyst om morgenen, sover noget af lørdagen og hele
søndagen. Og er dermed slet ikke i rytme til et vækkeur. Og så er det altså
ikke dit ansvar, det er hans eget!

Hilsen Maria - der også har en "døv" 19-årig

Fra : Dennis Ravn

Dato : 03-08-02 12:51

"olle" <olle@ej-email.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har et stort problem med min ene søn. Han kan simpelthen ikke høre
> vækkeuret om morgen (Er ikke døv). Har mistet et par job på dette.

Det handler i høj grad om at have den rette indstilling. Jeg er selv
B-menneske, men har ikke desto mindre skullet op og på arbejde kl. 6 hver
dag i 7 år. Til tider med noget besvær.

nr. 1: Gå i seng i ordentlig tid - nemmere sagt end gjort - men det virker!
nr. 2: Hav mere end et vækkeur. Sørg for at de ringer forskudt, så plejer
man at høre det sidste.
nr. 3: Få en ven eller kollega der møder på samme tid til at ringe og vække.
Dette er måske lidt flovt at spørge om, men trods alt bedre end at blive
fyret. Desuden føler man et vist ansvar overfor den person når han/hun har
gidet at hjælpe.
nr. 4: Hold soveværelset køligt, så er det nemmere at vågne.
nr. 5: Sov ikke om eftermiddagen, uanset hvor træt du er - det hævner sig
næste morgen.
nr. 6: få et vækkeur hvor vækkelyden skifter fra gang til gang det ringer -
så vænner mig sig ikke til den.

Håber det er et par råd der hjælper.

-Dennis

Fra : ram2

Dato : 07-08-02 08:24

http://www.kandu.dk/

Fra : ram2

Dato : 07-08-02 08:24

Kære Olle. Jeg kan garantere dig for, at en røvfuld ikke hjælper. Hvad
du kan opnå ved vold, kan du kun fastholde ved vold. Så får du nok at se
til - incl. overtrædelse af straffeloven

Der kan være flere årsager til at man ikke hører et vækkeur.
1. Det interesserer ikke personen at komme op. (Motivationen)
Hjælp ham lidt - stå op samtidig, og check, at han er ude af
høkassen (Det er din søn)

2. Uret ringer for lavt. Køb et gammeldags klokke/bjældeur, og sæt det
på en tallerken så langt fra sovestedet, at han ikke kan nå det fra
sengen - Han skal ud af fjerene for at stoppe spektaklet.

Ram2

http://www.kandu.dk/