Genstarter
Fra : Torben Brøndum

Dato : 31-07-02 13:51

Hej,

Hvad kan være galt, når en pc genstarter af sig selv ved valg af shut down -
det er win2k, jeg taler om. Kan der være monteret noget forkert på
motherborded - jumper opsætning forkert ??

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Peter Jespersen

Dato : 31-07-02 16:23

On Wed, 31 Jul 2002 14:51:11 +0200, Torben Br ndum wrote:

> [...]
>det er win2k, jeg taler om. Kan der være monteret noget forkert på
>motherborded - jumper opsætning forkert ??

Lyder som et softwareproblem, enten Windy eller BIOS - ikke et
hardwareproblem!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Two wrongs don't make a right. Try three.

Fra : Cacba

Dato : 31-07-02 18:37

hvis der opstaar fejl er win 2k sat op til at reboote af sig selv.. det er
standart instillinger.. du kan slaa det fra ved --> egenskaber paa denne
computer --> Advenceret --> Start Og Genoprettelse

Cacba Out..

Fra : Torben Brøndum

Dato : 31-07-02 21:20

Hej "Cacba" <cacba@cacba.dk>

> hvis der opstaar fejl er win 2k sat op til at reboote af sig selv.. det er
> standart instillinger.. du kan slaa det fra ved --> egenskaber paa denne
> computer --> Advenceret --> Start Og Genoprettelse

Problemet er ikke ved en fejls opståen, men når man lukker computeren
korrekt ned med "Shut Down".....så vil den lukke helt ned for derefter
at genstarte.

Ellers nogle forslag......i Bios hvor skal jeg evt. hen der ??

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Cacba

Dato : 01-08-02 01:10

mener det er der du kan ændre det..

kontrolpanel -> strømstyring

Cacba Out.

Fra : Leony

Dato : 01-08-02 06:57

"Cacba" <cacba@cacba.dk> skrev i en meddelelse

> mener det er der du kan ændre det..
> kontrolpanel -> strømstyring

Du skal slå APM til.
Whether or not APM is enabled makes a difference - but the effect could go
two ways. Some users report that XP reboots on shutdown if APM is enabled,
but shuts Windows down just fine if APM is disabled. Other users report
exactly the opposite behavior. According to Jack Dunne, this is similar to a
known Windows 2000 problem. The issue seems related to the computer's
specific hardware or BIOS - so, as with all NT operating systems, stick to
the Hardware Compatibility List where possible.
Taget fra:
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 01-08-02 14:36

hej "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk>

> [...]
> specific hardware or BIOS - so, as with all NT operating systems, stick to
> the Hardware Compatibility List where possible.

God artikkel. Har disabelt automatisk reboot ved fejl i Win2K. Nu genstarter
maskinen ikke, men strømforsyningens blæser bliver ved med at køre. Man kan
ikke reboote den ved at trykke på kanppen på kabinettet...alstå nu mangler
jeg
kun at få "slukket" for blæser Motherbord er et ECS 787CLR.

Håber I kan hjælpe mig videre.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Leony

Dato : 02-08-02 07:36

> [...]
> jeg
> kun at få "slukket" for blæser Motherbord er et ECS 787CLR.

Det var jo lidt irreterende. Jeg kender ikke umiddelbart problemet og derfor
heller ikke en løsning.
Hvis du har mulighed for det, så kunne du teste om det er det samme med en
anden strømforsyning.
Eneste forslag jeg har er en BIOS opdatering, men det er et langskud, som
jeg egentlig ikke tror hjælper.