Tilde er kommet hjem - jubiii.
Fra : AEK

Dato : 31-07-02 09:58

Endelig er min lille mus kommet hjem.
Hentede hende kl. 09 i morges.
Efter omstændighederne har hun det godt.

Ude på dyrhospitalet havde de valgt ikke at give hende krave på, da hun ikke
viste den store int. for at slikke i såret.
Tilde skal være isoleret fra de andre 2 rødder - til Oscars store sorg...*G*

Tildemusen er derfor i soveværelset, hvor hun har indtaget et klædeskab.
Søvnen har overmandet hende.
Da vi kom hjem , gik hun straks i foderskålen ( Mors mad er jo ALTID det
bedste ).
Det var ikke fordi, at hun manglede mad derude, skålen var fyldt op - det
chekkede jeg...*G*

Lige nu putter hun i klædeskabet. Vi skiftes til at kigge ind til hende.

Må hun gerne slikke lidt i såret ?
Hvor længe er hun i farezonen m.h.t. at de andre kan finde på at slikke i
såret, da de jo gerne skal sættes sammen igen ?
De sagde , at det bedste ville være , at holde dem adskilt til stingene skal
ud om 10 dage - MEN det er sq lang tid.....

/ Anya ( Som er SÅ GLAD for , at hendes lille mus er kommet hjem ).

Denne mail er chekket af NAV2002 .

Fra : Mette Jensen

Dato : 31-07-02 10:27

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev

> Endelig er min lille mus kommet hjem.
> Hentede hende kl. 09 i morges.
> Efter omstændighederne har hun det godt.

Det var godt at høre! Det er jo trods alt en rimelig omfattende operation...

> Ude på dyrhospitalet havde de valgt ikke at give hende krave på, da hun
ikke
> viste den store int. for at slikke i såret.

Det fik min Villy heller ikke. Hun måske så også alt for sløv til at gøre
noget som helst

> Tilde skal være isoleret fra de andre 2 rødder - til Oscars store
sorg...*G*

Jeg tror nu hun vil takke dig, for at skåne hende, for de andres underne
blikke....

> [...]
> bedste ).
> Lige nu putter hun i klædeskabet. Vi skiftes til at kigge ind til hende.

Godt gør endelig det.... Det vil hun sætte pris på.

> Må hun gerne slikke lidt i såret ?

Min dyrlæge sagde at det ikk gjorde noget at Villy slikkede lidt. Men det
måtte ikke blive rødt og væske. Men når I holder så godt øje med hende, tror
jeg ikke der sker noget.

> Hvor længe er hun i farezonen m.h.t. at de andre kan finde på at slikke i
> såret, da de jo gerne skal sættes sammen igen ?

Hmmm... Det havde jeg ikke tænkte på! De kan nok godt finde på det.... Men
spørgsmålet er om hun lader dem gøre det?

> De sagde , at det bedste ville være , at holde dem adskilt til stingene
skal
> ud om 10 dage - MEN det er sq lang tid.....

Ja det er det! Jeg tror nu nok at jeg ville lade hende komme sammen med de
andre igen, når hun har det bedre..... Efter 5 dage kunne man ikke mærke
noget på Villy. Så hun fik lov til at komme tilbage til os andre. Hun kunne
ikke forstå at hun skulle være spærret inde, når hun ikke fejlede noget!

Mange hilsner Mette
--
http://kashmir.yaboo.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : AEK

Dato : 31-07-02 10:50

Hej Mette !

Jeg takker mange gange for dit fine svar.

Vi har nu taget Tilde med ind i comperværelset, hvor der er mere luft, samt
vi har sat en ventilator i gang.
Der er hedt på 2. sal.
Hun ligger og sover under spisebordet.
Uha, hvor er hun træt, den Bette.

/ Anya.

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-07-02 11:05

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Må hun gerne slikke lidt i såret ?

Det er normalt, at hun vil slikke lidt i såret. Hold øje med infektion, men
jeg har aldrig haft problemer med det, selvom de slikker på det.

> Hvor længe er hun i farezonen m.h.t. at de andre kan finde på at slikke i
> såret, da de jo gerne skal sættes sammen igen ?

Mine hunkatte har altid kun været isolerede til bedøvelsen var ude af
kroppen og jeg har aldrig været ude for, at nogen af de andre katte har
slikket i såret.

> De sagde , at det bedste ville være , at holde dem adskilt til stingene
skal
> ud om 10 dage - MEN det er sq lang tid.....

Det synes jeg også er lang tid. Jeg har, som sagt, aldrig haft
problemer med at lukke dem sammen og min dyrlæge har aldrig rådet
mig til at isolere dem. Hvis der opstår problemer, bør man selvfølgelig
gøre det, men der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud. Du
skal dog være forberedt på, at hun muligvis kan blive mødt med hvæs,
fordi hun lugter så grimt af dyrlæge.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-07-02 11:26

Hej Anya
Dejligt at det gik godt og Tilde nu er hjemme hos sin
moar, jeg har kun holdt katte isoleret ind til de var rigtig
vågne igen, uden problemer, har blot givet katten en
en "gnubbe/gnider" med en bluse el. lign. fra vasketøjskurven for at mindske
lugten af dyrlæge

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 31-07-02 14:42

Hej Anya,

fortsat god bedring til det lille pus...

Vores dyrlæge sagde ikke et ord om at Ce'Nedra skulle isoleres efter
sterilisationen - og hun måtte også gerne slikke på sin stakkels hårløse
mavse, bare der ikke gik hul eller betændelse. Ingen krave eller noget
som helst. Men hun var også syet med tråd der skulle forsvinde af sig
selv, det kan være det gør en forskel.

Hvis Tilde ser ud til at være kvik og vågen og ikke have de store
smerter tror jeg altså sagtens du kan lukke mitterne sammen igen om et
par dage. Silk fik i hvert fald ikke lov til at slikke Ce'Nedra på maven
da hun var blevet ordnet, men du skal selvfølgelig holde øje med at de
to andre varyler ikke er alt for hårde ved Tildemusen!!

/Pernille

Fra : AEK

Dato : 31-07-02 16:12

Hej !

Tak for Jeres svar.
Da Tilde kom hjem spiste og drak hun.
Siden har hun sovet.............
Har ikke bevæget sig, vi har endda flyttet mad & drikke helt hen til hende.
Samt sat bakken tæt ved.
Ingen reaktion , sover blot.
HELDIGVIS er der reaktion, når jeg kommer hen , så gør hun sig lidt lækker
for mig. Kun kort, så sover hun videre.

Jeg synes blot i denne varme, SKAL hun så ikke have noget vand ?
Hun virker stadigvæk, efter omstændighederne , helt ok.

Da Tøsen fik gjort det for 1,5 år siden, mindes jeg stadig , at hun konstant
væltede rundt, ikke om hun ville ligge samme sted.
Men ok, der er selvfølgelig forskel på katte.

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 31-07-02 16:26

Hej !

Jeg har lige snuppet 2 billeder af hende .
Ved godt, at man ikke kan se alverden ud fra det - men virker det ikke meget
normalt, som hun ligger ?

http://dk.msnusers.com/AnyasKatte/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=51

/ Anya.

Fra : Linda

Dato : 31-07-02 19:06

Hej Anja
jeg har lige kigget på dine billeder, den ser herlig afslappet og tryg ud,
den sover bare godt og grundig, bedøvelse virker forskelligt på katte, og
hvor den ligner min afdøde Freja og Venus som jeg stadig har, det er lige
som at se dem *SMS*

Mvh
Linda og de 3 stygge, dejlige kate, som ønsker bedring til Tilde.

Fra : AEK

Dato : 31-07-02 21:43

Hej Linda !

Takker for kigget. Synes også selv, at hun virker ok.
Dog sover hun stadig og har intet drukket.

Jeg har for ½ time siden fået lokket lidt dåsemad i hende, så får hun da
lidt væske.
Vi havde hende kort oppe hos os i aften - da gik hun straks i gang med at
ælte mine lårbasser - hendes normale yndlingsbeskæftigelse.

Vi har haft gæst i aften, hvor vi gik i haven .Kæresten og jeg skiftes til
at gå ind og chekke hende.

Håber, at hun er mere frisk i morgen.

/ Anya.

Fra : Linda

Dato : 31-07-02 23:17

Hej Anya
jeg kom i tanke om at jeg havde en hankat, der var påvirket af narkosen i 4
dage, før han var sig selv, og jeg var bekymret for ham, men lige pludselig
begyndte han at blive sig selv, det kan værer at hun reagerer ligesådan på
det.
Mvh
Linda