Knok-Phoenix unlock med Mbus kabel
Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 09:33

Inden jeg foretager mig noget ville jeg lige tjekke med jer.

Jeg har Windows XP og et Mbus datakabel.
Jeg har unlocket én 3310 version 5.47 med EEpromtools.

Telefon 2 kunne jeg ikke få til at virke (samme model og SW version)
med eepromtools. Jeg blev så anbefalet at prøve Knok-Phoenix, men det
er jo et lidt større program, så nu vil jeg gerne lige være sikker i
min sag inden jeg gør noget

Er nedenstående korrekt forstået:
1. Jeg vælger NHM-5 (3310) i telefonlisten.
2. Jeg vælger Modify locks->Reset SP lock
3. Skal jeg gøre mere?

På forhånd tak
Flemming

Fra : Cassandra

Dato : 31-07-02 09:43

"> Er nedenstående korrekt forstået:
> 1. Jeg vælger NHM-5 (3310) i telefonlisten.
> 2. Jeg vælger Modify locks->Reset SP lock
> 3. Skal jeg gøre mere?
4. quick set FAID

"C@ss"

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-07-02 09:45

Cassandra skrev:

>4. quick set FAID

Er kun nødvendigt hvis man har lagt en ny softwareversion i telefonen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 09:52

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Er kun nødvendigt hvis man har lagt en ny softwareversion i
> telefonen.

Ok, synes nok at jeg ikke havde læst om det i forbindelse med Mbus
kabler.

Tak skal i have.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 09:49

"Cassandra" <stendrup@vip.cybercity.dk> wrote in

> "> Er nedenstående korrekt forstået:
> 4. quick set FAID

Tak for hjælpen.
Den anden telefon jeg låste op, gjorde jeg dog ikke dette ved og den
virker fint.

Hvad har det af betydning? (Ved godt at det står for Factory
Identification), men hvad betyder det for oplåsningen i praksis?

Mvh
Flemming

PS: Af uvisse årsager kunne jeg hverken få EEpromtools eller Knok-
Phoenix til at finde telefonen i XP (har prøvet at lirke med kablet og
tage batteriet af og sætte det i igen).
NokTool1.8 fandt den dog fint og ved Clear SP locks låste den telefonen
op. Den har også en Update FAID knap med en lille checkbox ved siden af
- skal man sætte kryds i denne og klikke på knappen eller er det nok at
klikke på knappen.

Fra : Carsten Suhr

Dato : 31-07-02 10:35

Du skal læse mobilen ogen tjek om låsene er open, hvis ikke sæt faid eller
reset mobil via prg.

Mvh

Carsten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 10:39

"Carsten Suhr" <suhrnospam@post.tele.dk> wrote in

> Du skal læse mobilen ogen tjek om låsene er open, hvis ikke sæt
> faid eller reset mobil via prg.

De er åbne, den var låst til Telia og virker fint med mit Telmore kort
nu. Og jeg har ikke opdateret FAID - idet jeg så at det kun var hvis
man havde opdateret selve softwaren, hvilket jeg ikke har.

Flemming