Kystfiskeri "Sverige"
Fra : Henrik

Dato : 31-07-02 08:41

Hej med jer!

Er der nogen der kan hjælpe mig med fredningsbælter i Skåne, fra sydkysten
og helt op til Listerlandet?

Er der nogen der kender et par gode kyststrækninger på østkysten af skåne?

Mvh Henrik

Fra : Henric

Dato : 31-07-02 10:13

http://www.m.lst.se/fiske/
http://www.m.lst.se/fiske/fritidsfiske/fredningsom/kartafrednomr.htm
http://www.m.lst.se/fiske/pdf/fiskebest.pdf

http://www.k.lst.se/version1/fiske/fiske0.htm
osv...

Alla har ju rätt att fiska i både Skåne och Blekinge men det är även allas
skyldighet att känna till bestämmelser kring fisket så det är verkligen
glädjande att se alla Danskar som visar intresse för regelverket. En
rekomendation som jag tyvärr ofta finner våra Tyska fiskbröder ovetande om
är återutsättning av utlekt fisk. Trist att se en död "rauga" men det går ju
alltid att dela med sig av den kunskap men besitter i ämnet.
Skitfiske...
Mvh Henric

Fra : Maren Ikæret

Dato : 31-07-02 11:22

Hej Henrik,

Det ser ud som om at det er ørreder du går efter, men er du frisk på gedder, så er den nævnte kyst
fyldt med nogle ordentlige sataner her fra september og frem til december. Området omkring
Tosteberg (der ligger syd for Bromølla) og nordpå ind mod Pukaviken er godt. Tag fluestangen
med - det holder max.

Nede syd for Tosteberg ligger en pynt der hedder Hammeren. Der skulle der være et
fornuftigt ørredfiskeri i foråret og vinteren. Oppe i Pukaviken skulle der også være fint.
Tankpasseren på Statoil i Norje har før givet mig et par gode råd (de gav dog ingen fisk).

Fra : Henrik

Dato : 01-08-02 11:03

Hej med jer!

Man går vel ikke forbi et godt tilbud om en god fight.
Tak for hjælpen.

Stram line til alle.

Henrik