Win server på azero.dk
Fra : Steffen Beck

Dato : 31-07-02 05:25

Hej

Jeg har en del gange prøvet at kontakte azero's support for at finde ud af
hvorfor jeg ikke kan sætte cookies på deres Windows NT server .. Jeg har
endnu ikke fået nogle kvalificerede svar fra azero.dk det eneste de selv
siger er at "det skal virke" og at de kan "flytte mig til en unix server for
99,-" ..

Nogle som har erfaring med dette og en evt. løsning på problemet jeg er ved
at blive ret utålmodig mht. azero.dk !!

Mvh Steffen beck

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-07-02 21:14

"Steffen Beck" <admin@systemx.dk> wrote in

> [...]
>
> Nogle som har erfaring med dette og en evt. løsning på problemet
> jeg er ved at blive ret utålmodig mht. azero.dk !!

Hvordan ser din kode ud der gør det - har du testet det på andre
servere og i så fald hvilken www-server og hvilken version af php?

Flemming

Fra : Steffen Beck

Dato : 31-07-02 07:59

Her er koden jeg bruger lige nu :

if ($HTTP_COOKIE_VARS["tester"]) {
echo $HTTP_COOKIE_VARS["tester"];
}
else {
setcookie("tester", "2", time()+30);
}

hvilket virker fint på min lokale apache med php 4.2.1 i modsætning til
4.0.5 på azero.dk ...

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 31-07-02 11:01

On Tue, 30 Jul 2002 23:58:37 -0700, Steffen Beck wrote:

>hvilket virker fint på min lokale apache med php 4.2.1 i modsætning til
>4.0.5 på azero.dk ...

Mon ikke det er fordi at der er så stor forskel i versions nummerene,
forstået på den måde at if ($HTTP_COOKIE_VARS["tester"]) ikke er
brugbar før version 4.1.0 (mener jeg)

Mener bare du skal tjekke med if ($tester)

(Har godt nok ingen erfaring med hverken azero.dk eller php på win
platform, men det var da et forsøg værd.)

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Sinkbæk

Dato : 31-07-02 11:34

Steffen Beck wrote:
> [...]
> setcookie("tester", "2", time()+30);
> }
>
> hvilket virker fint på min lokale apache med php 4.2.1 i modsætning

Hej Steffen!

Prøv med:

if ($_COOKIE["tester"];) {
echo $_COOKIE["tester"];;
}
else {
setcookie("tester", "2", time()+30);
}

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København er altid af kokos"

Fra : Christian Joergensen

Dato : 31-07-02 13:55

On Wed, 31 Jul 2002 12:34:25 +0200, Sinkbæk wrote:

> $_COOKIE

Vil ikke virke på versioner mindre end 4.1.0 - azero, that is :)

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Steffen Beck

Dato : 01-08-02 01:08

Nope det vil det nemlig ikke ..

Anywayz har fået fat i azero nu de har så stillet mig videre til drift
afdelingen da de ikke kunne finde fejlen derinde og tilbød mig at blive
flyttet gratis til en nix server...

Så kan jeg pænt sætte mig tilbage og vente igen...

Fra : Leif Sørensen

Dato : 10-08-02 08:54

Har ikke noget svar på dit spørgsmål, men en generel kommentar til azero -
Sådan er alting så forskelligt - jeg har benyttet azero i lang tid nu,
og administrerer 3-4 domæner på deres servere - og har altid fået svar
senest 1 døgn efter min henvendelse - og oftest indenfor ganske få timer.
Desuden mener jeg azero har nogle af de bedste oppetider - men som nævnt -
alt er jo relativt.
Mvh. Leif Sørensen
xxxx - post