hjælpere på barsel
Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 30-07-02 18:14

Hej gruppe

Som jeg tidligere har skrevet i dette forum, så har jeg en §77
hjælperordning m. døgndækning. 70 % af de hjælpere jeg har ansat p.t. er
kvinder i den fødedygtige / -aktive alder . Jeg vil derfor høre om der er
nogle af jer, der ved hvad man gøre, hvis en af ens hjælpere skal på barsel
og nu hvor hjælperne ikke er dækket af en overenskomst; er jeg fx som
arbejdsgiver forpligtet til at udbetale dagpenge under barsel, evt.
sygedagpenge hvis de må sygemeldes før tid, hvornår går man på barsel
normalt m.v. Hvis I ikke selv ved noget om emnet, men ved hvor man skal
henvende sig, må I også godt skrive det.

fra den måske snart barselsramte arbejdsgiver,

Sara Olsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-07-02 18:45

Sara Lee Olsen skrev:
> fra den måske snart barselsramte arbejdsgiver,

Vi har også talt om problemstillingen her i huset, men har endnu ikke
været "ramt" af barslende ansatte

Hvad står der i de ansættelseskontrakter du har med dine ansatte.......?
Er det ikke nævnt dér....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 30-07-02 18:52

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote in message
> Hvad står der i de ansættelseskontrakter du har med dine ansatte.......?
Er det ikke nævnt dér....?

Der står, at de er omfattet af Dagpengeloven, men så er det selvfølgelig
lige hvad den siger.

Sara

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-07-02 19:49

Sara Lee Olsen skrev:

> "Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote in message
>
> Der står, at de er omfattet af Dagpengeloven, men så er det
> selvfølgelig lige hvad den siger.

Den er lidt omfattende... [1]
Spørg på AF eller spørg evt. på kommunens socialkontor.

[1] Søg evt. på www.retinformation.dk efter "Bekendtgørelse af lov om
dagpenge ved sygdom eller fødsel"