kan ikke printe over netværk
Fra : Carsten Larsen

Dato : 30-07-02 17:34

hej alle, har skrevet før men fik ingen svar, nu har jeg snakket med canon
og de har svaret, (svaret står til sidst i denne meddelelse)

Forhistorie:

efter jeg har skiftet min HP PSC 750 printer ud med en Canon Smartbase
MPC400 har jeg nogle problemer med at udskrive på den fra andre computere på
mit netværk

jeg har selvfølgelig delt printeren, og jeg kan også sagtens installere den
på de andre maskiner, men når jeg trykker print, så sender den godt nok
printet til den maskine hvor printeren er installeret, men den går ikke i
gang med at printe.

når jeg så går ind og kliker på printeren, kan jeg se at dokumenterne står
som "sendt til printer" under status, men der kommer ikke noget ud.

hvis jeg genstarter maskinen, hvor printeren er sat til, så begynder den at
printe næste gang, den starter op, så kommer de manglende / ventende
dokumenter.

er der nogen der har nogle ideer til hvordan jeg får den til at printe med
det samme, når jeg trykker print på en netværksmaskine?

specs

Maskine hvor printeren er fysisk tilkoblet, kører windows xp, og printeren
er sat til via usb porten (ligesom min HP var)

Alle de maskiner der er koblet til nettet, kører også windows xp, og har
ikke haft problemer med at udskrive via netværk før

mvh Carsten Larsen

CANON´s Svar

Tak for Deres henvendelse !

Vi kan ikke officielt supportere denne printer som netværksprinter, da det

program der styrer denne, kun virker korrekt på den pc der er i direkte

forbindelse med maskinen fysisk, men prøv under "spoolindstillinger" på de

maskiner den ikke er installeret direkte på, i driveren under fanebladet

"Avanceret", at sætte markering i "Udskriv direkte til printeren", klikke

"Anvend" og "OK", og se om dette skulle gøre en forskel.

Yderligere henvendelse ring venligst på 44882400 såfremt produktet stadig er

omfattet af reklamationsret / garanti eller e-mail

M.v.h. 01 Canon HelpDesk.

Bemærk: ved svar på denne mail skal tekst vedlægges.

Jeg har så svaret igen, at for mig virker det underligt at hvis jeg tager en
canon MPC600 Printer, så kan jeg godt få det til at virke, men ikke med en
canon MPC400, printerne er fuldstændig ens, pånær at den ene har fax (600)
og den anden har ikke fax (400)

Er der nogen der har nogle gode ideer?

mvh Carsten Larsen