Family pc fra Computercity!
Fra : \(2791\) Peder

Dato : 30-07-02 17:20

Hejsa!
Har lige købt subj. til min datter - alt er perfekt - til den pris!
Men har prøvet at sætte medflg scart stik i tv out på pc og in i scart
indgang på tv - - - nada signal.....intet...??
Er der nogen herinde der ved/har prøvet at få billede fra pc på tv skærmen?

--
Med venlig hilsen/With best regards
Peder Hansen

email scanned by PC-Cillin antivirus !

Fra : Anders Borum

Dato : 30-07-02 18:03

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> indgang på tv - - - nada signal.....intet...??
> Er der nogen herinde der ved/har prøvet at få billede fra pc på tv

Ja. Det virkede for mig; omend signalet selvfølgelig er lidt sløret gennem
scart.

Fra : Deaster

Dato : 31-07-02 08:19

"Anders Borum" <overflade@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> "(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> skærmen?
>
> Ja. Det virkede for mig; omend signalet selvfølgelig er lidt sløret gennem
> scart.

Hvorfor skulle det være sløret gennem scartstik?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-07-02 08:56

Deaster skrev:

> Hvorfor skulle det være sløret gennem scartstik?

Signalet er vel ikke lige så godt som SVHS, så det er formentligt det
han sammenligner med...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Deaster

Dato : 31-07-02 09:42

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse

> Signalet er vel ikke lige så godt som SVHS, så det er formentligt det
> han sammenligner med...

Hmm, nu ved jeg ikke om der er forskel fra en computer og så en dvd, men
billedet er væsentligt pænere, når jeg bruger mit scartstik med RGB end hvis
jeg bruger mit svhs kabel på min dvd afspiller.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-02 10:12

Søren C. Fischer wrote:

> Signalet er vel ikke lige så godt som SVHS, så det er formentligt det

S-VHS er et båndformat.

S-Video er nok det der menes.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-07-02 21:12

greylion snabel-a gmx.net skrev:

> S-VHS er et båndformat.
>
> S-Video er nok det der menes.

Jeg har aldrig kaldt det andet end S-VHS, når der var tale om det lille
runde stik til videosignaler fra f.eks. GFX-kort eller videocam... [1]

Et 100% tilfældigt grafikkort med TVOUT benytter i "specifications"
betegnelsen "S-VHS"
http://www.asus.com.tw/vga/agpv8420d/specification.htm

Kan du henvise til et eller andet sted der benytter betegnelsen
"S-video" som noget specifikt andet end S-VHS....? [2]

[1] Og der er vel ingen der er i tvivl om meningen....?
[2] Nu er jeg nysgerrig, jeg kan jo tage fejl

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-02 10:31

Søren C. Fischer wrote:

> [...]
> runde stik til videosignaler fra f.eks. GFX-kort eller videocam... [1]
>
> Et 100% tilfældigt grafikkort med TVOUT benytter i "specifications"

Det er en ret udbredt misforståelse.

> Kan du henvise til et eller andet sted der benytter betegnelsen
> "S-video" som noget specifikt andet end S-VHS....? [2]

Tag en tur i dk.teknik.tv+video

> [1] Og der er vel ingen der er i tvivl om meningen....?

Jeg er ikke, men nogen kunne være.. ?

> [2] Nu er jeg nysgerrig, jeg kan jo tage fejl

Jep :)

Fra : Anders Borum

Dato : 01-08-02 20:09

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse

> Signalet er vel ikke lige så godt som SVHS, så det er formentligt det
> han sammenligner med...

Faktisk er jeg blevet lidt i tvivl om hvorfor signalet ser så grimt ud,
når jeg bruger scart-stikket ift. S-VHS (=~ s/VHS/Video/).

Jeg har kun brugt scart-stikket hvis jeg ikke havde andre muligheder
og S-VHS stikket er næsten altid til stede i _bedre_ fjernsyn.

Så det kan være billedrør eller andre komponenter i mindre gode fjernsyn
der får computer-billedet til at være uskarpt, og at problemet altså ikke
har specielt meget med scart-indgangen at gøre.

Jeg ved det ikke, men håber på svar hvis en af jer andre er kloge på
området.

Hilsen Anders

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-07-02 18:46

(2791) Peder wrote:
> [...]
> indgang på tv - - - nada signal.....intet...??
> Er der nogen herinde der ved/har prøvet at få billede fra pc på tv

Husk at fjernsynes skal være når du booter pc'en

Michael

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 30-07-02 20:38

Hvad skal fjernsynet være??
Tændt/slukket ??

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-07-02 21:16

(2791) Peder wrote:
> Hvad skal fjernsynet være??
> Tændt/slukket ??

ups...

tændt !!

Michael

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 30-07-02 22:55

Alle stik sat korrekt i og fjernsyn tændt - boot op af pc - kan stadig ikke
se billede på tv - skal jeg ind og konfigurere det nogle steder i pc´en - tv
er selvfølgelig sat på av kanalen!??

Fra : Jan

Dato : 02-08-02 13:03

> Alle stik sat korrekt i og fjernsyn tændt - boot op af pc - kan stadig ikke
> se billede på tv - skal jeg ind og konfigurere det nogle steder i pc´en - tv
> er selvfølgelig sat på av kanalen!??

Havde også problemer med dette selv!

Hvis du kører med den nyeste 2000/XP driver til grafikken, så tryk
<CTRL><ALT><F2> for at skifte over til TV-out og <CTRL><ALT><F1> for
at skifte tilbage. Den kan ikke vise billede på begge stik samtidigt.
Prøv evtuelt at tage monitor stikket ud før du boot, hvis det ikke
hjælper.

/Jan

Fra : jakob

Dato : 01-08-02 21:50

In article <3d46bc96$0$2200$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "\(2791\)
Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> says...
> [...]
> indgang på tv - - - nada signal.....intet...??
> Er der nogen herinde der ved/har prøvet at få billede fra pc på tv skærmen?

Jeg så den i forretningen og den virkede ret støjsvag, er det også din
oplevelse ?

Hygge

Jakob

Fra : Anders Borum

Dato : 01-08-02 22:24

"jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3d46bc96$0$2200$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "\(2791\)
> Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> says...
[klip]
> Jeg så den i forretningen og den virkede ret støjsvag, er det også din
> oplevelse ?

Jeg synes den larmer sådan meget normalt for en desktop maskine.

Når DVD-drevet begynder at snurre larmer den dog ret meget, så
det skal man kunne abstrahere fra når man ser film på den.

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 02-08-02 06:47

Er der ikke een der kan hjælpe mig med min første tråd om at jeg ikke kan få
billede på tv´et - selv om alt er tilsluttet som det skal være?

Fra : Anders Borum

Dato : 02-08-02 07:42

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke een der kan hjælpe mig med min første tråd om at jeg ikke kan

> billede på tv´et - selv om alt er tilsluttet som det skal være?

Hej Peder

Hvad med at prøve med et andet fjernsyn end det første. Hvis dette heller
ikke virker kan du kontakte teknisk support hvor du købte maskinen og høre
dem. Du kan også prøve at se om en normal monitor vil fungere gennem VGA-
stikket. Til sidst er det vel til at regne ud hvor fejlen er.

Hvis det var i Computer City du købte maskinen kan du sende en email her:
http://www.computercity.dk/kontakt/menu.html

Jeg skulle intet gøre for at få det til at fungere. Forbandt kablerne og
kunne starte op umiddelbart. Jeg måtte bare have fat i support for at få
adgangskoden til bios-opsætningen.

Hilsen Anders

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 03-08-02 08:05

En stor tak til Jan , som sendte mig en email - alt virker nu efter at have
installeret de sidste nye drivere fra Intel til grafikkort!
Ps . før jeg skriver her - har jeg talt med kundeservice hos Computercity -
de er ikke til nogen hjælp! Der er IKKE tlf support på maskinen fik jeg at
vide!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-08-02 08:48

(2791) Peder skrev:
> [...]
> Ps . før jeg skriver her - har jeg talt med kundeservice hos
> Computercity - de er ikke til nogen hjælp! Der er IKKE tlf support på

Der er til gengæld gratis support her
Lad venligst være med at skrive i toppen af dit indlæg - skriv i bunden,
og klip det fra som du ikke kommenterer.
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Tillykke med at din PC nu virker efter hensigten

Fra : Janko (8382)

Dato : 03-08-02 10:40

On Tue, 30 Jul 2002 18:19:33 +0200, "\(2791\) Peder"
> [...]

>indgang på tv - - - nada signal.....intet...??
>Er der nogen herinde der ved/har prøvet at få billede fra pc på tv skærmen?

Jeg gjorde det at jeg brugte en pc-skærm mens jeg inst. alle de ting
der nu skulle inst. Tilsluttede tv samtidig med pc-skærm for derefter
at sætte egenskaber for skærm til at bruge tv'et, ud med pc-skærmen og
så virkede det sådan set derfra. Maskinen er da efter min mening
rimelig støjsvag også hvis man skal se en dvdfilm. Dog er støjen
ganske ulidelig hvis man ønsker at se en divx. Der findes da nogle
proggy's der kan sætte farten ned på drevet når man ønsker det, men
jeg lægger bare filmen ind på hd'en og slipper dermed for støj fra
cd'en. Jeg har iøvrigt inst. win2k på maskinen og det kører fint nok
på trods af den lille mængde ram der er inst. Jeg lukkede maskinen op
for at putte lidt mere ram i, men frontpladen var sq nittet fast
Nåja... whatever, så kører den jo fint nok med de 64mb og da jeg ikke
skal bruge den til andet end dvd+divx+mp3 så er det ikke noget jeg
gider rode med lige foreløbigt.
Mvh Heinrich

Fra : Jan

Dato : 05-08-02 08:21

> Dog er støjen ganske ulidelig hvis man ønsker at se en divx.
> Der findes da nogle proggy's der kan sætte farten ned på drevet når man
> ønsker det
Nemlig! For eksempel cdromtool på http://cdromtool.sourceforge.net/
Det kan også lave ikoner til de forskellige hastigheder. Jeg har lavet
et til 8X og laft det ind i START-folderen. Nu kører det 'lydløst' og
langsomt.

> Jeg lukkede maskinen op
> for at putte lidt mere ram i, men frontpladen var sq nittet fast
??? Jeg fik da sat 32MB i som jeg havde liggende i skuffen, uden andet
værktøj end en stjerneskruetrækker!

Der sidder to skruer på på siden af skjoldet, fjern dem og HD og DVD
kan vippes op så der er adgang til RAM'en.

Prøv at se på http://homepage.mac.com/povlhp/PhotoAlbum1.html

/Jan

Fra : Janko (8382)

Dato : 05-08-02 18:17

On 5 Aug 2002 00:21:09 -0700, google@djohnse.dk (Jan) wrote:

> [...]
>
>Der sidder to skruer på på siden af skjoldet, fjern dem og HD og DVD
>kan vippes op så der er adgang til RAM'en.

Hæ... fedest! Tak skal du have, jeg skal vist have lidt mere
tålmodighed når jeg makker med mit makineri. Jeg kunne jo også bare
lade være med at gøre det kl. lort om natten Det er nu ikke fordi
det virker som om der er brug for de ekstra 64MB ram, men de bliver nu
nok puttet i alligevel.
Mvh Heinrich

Fra : Jan Johnsen

Dato : 05-08-02 20:23

On Mon, 05 Aug 2002 19:16:33 +0200, "Janko (8382)"
<jankoman@hotmail.com> wrote:

>Det er nu ikke fordi
>det virker som om der er brug for de ekstra 64MB ram, men de bliver nu
>nok puttet i alligevel.
Det gavner mere i F@mily Net PC'en end i skuffen!
Jeg havde nu heller ikke problemer med min under win2k. Jeg fandt i
øvrigt ud af det er en meget dårlig idé at bruge maskinen mens låget
er af. Jeg syntes at CPU'en blev noget varm, men tænkte at det var den
vel bygget til! Men den crachede konstant. Da jeg satte låget på igen
viste det sig at låget sørger for at luften bliver hevet ind ved
CPU'en og ud gennem strømforsyningen. Med låget af bliver CPU'en ikke
kølet, AV!

/Jan

Fra : Janko (8382)

Dato : 06-08-02 19:38

On Mon, 05 Aug 2002 21:23:16 +0200, Jan Johnsen <jkl@cyberdude.com>
wrote:

>Det gavner mere i F@mily Net PC'en end i skuffen!
Der ender de også en eller anden dag jeg ikke skal rode med resten af
familiens pc'er

> [...]
>viste det sig at låget sørger for at luften bliver hevet ind ved
>CPU'en og ud gennem strømforsyningen. Med låget af bliver CPU'en ikke

Det med at pille låget kunne jeg nu godt ane ville være en skidt ide
når der nu ingen blæser er på cpu'en. Har du prøvet på at overclocke
den?
Mvh Heinrich

Fra : Jan

Dato : 07-08-02 12:05

> Det med at pille låget kunne jeg nu godt ane ville være en skidt ide
> når der nu ingen blæser er på cpu'en. Har du prøvet på at overclocke
> den?
Nope! Den er hurtig nok til det jeg bruger den til(DVD, MP3, DivX og
Mame).
Har i øvrig set at når den har arbejdet hårdt i længere tid, så kommer
CPU temperaturen op over 70 grader. Så der skal noget ekstra køling
til hvis man begynder at pille. Og da min står under fjernsynet så er
det ikke mere støj jeg har brug for
Det er også lige meget for mig om en DVD->DivX tager 5 eller 12 timer.
Det kører alligevel om natten.

/Jan