Kan ikke se min 80GB HD
Fra : Carsten Howard

Dato : 30-07-02 17:41

Jeg kan ikke se min 80 GB HD i XP

Den er sat som slave hvor min 40 GB er master.

Xp fandt nyt hardware efter jeg havet sat den i, og den er også at finde
under Enhedshåndteringen.

Hvad er galt ?

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 30-07-02 17:55

Carsten Howard skrev:

> Xp fandt nyt hardware efter jeg havet sat den i, og den er også at
> finde under Enhedshåndteringen.
>
> Hvad er galt ?

Mon ikke den blot skal partitioneres og formateres?
Start > Kør: diskmgmt.msc

Madsen.

Fra : Carsten Howard

Dato : 30-07-02 17:58

> Mon ikke den blot skal partitioneres og formateres?
> Start > Kør: diskmgmt.msc

Burde jeg så ikke kunne se den under denne compter selv om den ikke er
partitioneret?

Eller kraver jeg for meget af XP

Carsten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-07-02 18:34

On Tue, 30 Jul 2002 18:57:43 +0200,
Carsten Howard <news@chiptech.dk> wrote:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Burde jeg så ikke kunne se den under denne compter selv om den ikke er
> partitioneret?

Jo da. Ligesom du vel også forventer at se den uden strøm ?
Når der ikke er partitioner på den, så er ikke noget på den der
er gjort synligt for Windows. Så er det hele allokeret til Linux :)

> Eller kraver jeg for meget af XP

Ja. Det er ikke brugervenligt, og har ejheller plug-n-play.
Det skal du over til MacOS for at få. Den ville nemlig spørge
dig om du ville formatere disken.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Carsten Howard

Dato : 30-07-02 18:39

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Det er ikke brugervenligt, og har ejheller plug-n-play.
> Det skal du over til MacOS for at få. Den ville nemlig spørge
> dig om du ville formatere disken.

Det var også i den dur jeg havet forvented at XP gjore, den havet da opdaget
at der var kommet en ny enhed, så havet det da været smart hvis den også kom
frem med om den skulle partioners og formateres.

Men måske det kommer i XXP!

Carsten

Fra : None

Dato : 30-07-02 19:46

gå ind på¨producentens hjemmeside og hent deres software til formattering og
partitionering.

works every time..............

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-07-02 20:36

None wrote:
> gå ind på¨producentens hjemmeside og hent deres software til
> formattering og partitionering.
>
> works every time..............

Hvorfor det? Det er da alt for nemt og så får vi jo ingen snak ud af det.

mvh
Henning

Fra : Madsen

Dato : 30-07-02 18:01

Carsten Howard skrev:

> Burde jeg så ikke kunne se den under denne compter selv om den
> ikke er partitioneret?

Det er ikke sikkert, men hæng mig ikke op på det. Mine diske er
partitioneret og formateret vha. Fdisk.

> Eller kraver jeg for meget af XP

Kan du se den inde i diskhåndtering?

Madsen.

Fra : Carsten Howard

Dato : 30-07-02 18:04

> Det er ikke sikkert, men hæng mig ikke op på det. Mine diske er
> [...]

Ja jeg kan se den i diskhåndtering, men ikke under denne computer.

Hvordan kommer jeg til fdisk på xp, jeg kan ikke via Dos Kommandoprompt
under tilbehør.

Carsten

Fra : Klitgaard

Dato : 30-07-02 18:06

"Carsten Howard" <news@chiptech.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer jeg til fdisk på xp, jeg kan ikke via Dos Kommandoprompt
> under tilbehør.

Lav en bootdisk - f.eks vha http://www.bootdisk.com/ - boot op på den og
skriv "fdisk".

--
....Klitgaard

Fra : Henning

Dato : 30-07-02 21:17

>Hvordan kommer jeg til fdisk på xp, jeg kan ikke via Dos Kommandoprompt
>under tilbehør.

Fdisk er et levn fra gamle dage, i dag bruger du Diskmanageren i
stedet

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Madsen

Dato : 30-07-02 18:10

Carsten Howard skrev:

> Ja jeg kan se den i diskhåndtering, men ikke under denne computer.
>
> Hvordan kommer jeg til fdisk på xp, jeg kan ikke via Dos
> Kommandoprompt under tilbehør.

Start > Kør: diskmgmt.msc og du er inde i Diskhåndtering i WinXP.
Højreklik på drev og vælg Formater. :)

Bemærk at hvis du vil køre FAT32 så kan du ikke formatere din disk på
80 GB med WinXP's diskhåndtering, medmindre du deler disken op i mindst
tre drev. Hvis du vil have eet stort FA32-drev på 80 GB. så bliver du
nødt til at bruge Fdisk som du evt. kører fra en Win9X-bootdisk, men
det skal være den opdaterede Fdisk. Den gamle kan ikke se diske større
end 64 GB.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263044

Hvis du vil køre NTFS på disken, kan du snildt bruge diskmgmt.msc i
WinXP og også uden at dele disken op.

Madsen.

Fra : Carsten Howard

Dato : 30-07-02 18:22

> [...]
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263044
>
> Hvis du vil køre NTFS på disken, kan du snildt bruge diskmgmt.msc i

Tak for det, der ser ud til at der skete noget!

Mange tak

Mvh

Carsten Howard