blæser starter ikke under WinXP på laptop
Fra : Tinky Winky

Dato : 30-07-02 16:37

Da jeg havde win98 på min laptop, startede der engang i mellem nogle
blæsere. Efter at have installeret WinXP Pro, har de ikke startet. Den har
kørt stabilt, men bliver lidt varm. Det er en Toshiba Sat. Pro med mobile
celeron cpu. Jeg regner med at grunden er at det var nogle drivere der tog
sig af det i win98 og at de ikke er installeret i winxp.

Den kører stabilt. Vil computeren tage skade af ikke at blæserne ikke kører?

Fra : Rasmus R

Dato : 31-07-02 07:11

Hvis jeg var dig ville jeg nok bare ringe til thoshiba eller Team Røsfeldt
de reparer dem og ved en del om det
istedet for at spørge her da det svært at sige

normalt burde XP gerne kunne starte de blæsere da det er hardware styret :)
du skal lige huske at XP ikke er ligsom Win98/me/95, XP bruger ikke meget
cpu kraft ligsom win98 når den ikke laver noget

du kan gøre følgende prøv at find et program der hedder hotcpu og kør det
det sætter processoren i gang med at arbejde og så bliver den varm så skulle
blæserne gerne starte

det er jo hellere ikke udlukke at du eks. har fået en skade på din bærbar :(

processoren går nok ikke i stykker nej, men den arbejder bare ikke optimalt.
hver processore har sin "optimale" arbejds temperatur og den skal du helst
holde
eller yder den eks. måske kun 50-70%