Hvor køber man gode maskiner til CAD?
Fra : Casper H.

Dato : 30-07-02 15:16

Jeg er blevet beordret at købe en god maskine til autocad, muligvis en dual,
hvem kan anbefales, og er der nogen der har dårlige erfaringer?

MVH

CH

Fra : Lars

Dato : 30-07-02 18:56

In article <3d469f57$0$10682$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>, chb@aub.dk says...
> Jeg er blevet beordret at købe en god maskine til autocad, muligvis en dual,
> hvem kan anbefales, og er der nogen der har dårlige erfaringer?
>
> MVH
>
> CH

Hej, AutoCAD er som udgangspunkt ikke beregningstung og understøtter ikke dual-CPU.
Der er derfor ingen grund til at anskaffe en "topmodel" af en PC.

--
Best regards

Lars Sandberg
TechSolution
dba IMAGINiT Technologies

Fra : Leif

Dato : 30-07-02 21:33

Jamen Lars - af os alle burde du så ikke vide at autocad jo er synonym for
CAD
generelt altså også programmer såsom Inventor og Mech. Desktop

Nå, men det var jo en konfiguration, Carsten ønskede, så hvad han ellers
finder
på af CPU type & speed, lad os fortælle ham at der skal en masse RAM i.

Det ER vigtigere med 512Kb RAM istedet for 128 / 256 Kb og 200+MHz mere!
Samt et godt grafikkort (ikke "spillekort" - gerne OpenGL (faktisk et must
ved 3D).

Alt i alt Carsten: Prøv at forhøre dig blandt de folk der benytter autocad,
der hvor du
færdes - erfaring fra brugere er tit bedre end div. PC forhandleres
konfigurations-tilbud..

Bemærk at de fleste autocad forhandlere gerne giver disse oplysninger per
kulance.

Mvh, Leif - mange års autocad bruger (faktisk siden R2.52)

Fra : Kasper

Dato : 31-07-02 18:18

"Leif" <leif.lykke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ER vigtigere med 512Kb RAM istedet for 128 / 256 Kb og 200+MHz mere!
> Samt et godt grafikkort (ikke "spillekort" - gerne OpenGL (faktisk et must
> ved 3D).

- Og det ER vigtigere med 512 Mb RAM i stedet for 512 Kb.

Kasper

Fra : Leif

Dato : 31-07-02 19:21

Jaaaa - undskyld nissen.

Fra : Lars

Dato : 01-08-02 20:12

In article <3d482145$0$181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, kapper100@yahoo.dk says...

> - Og det ER vigtigere med 512 Mb RAM i stedet for 512 Kb.
>
> Kasper

For 20 år siden var 512 kb da ellers helt vildt

--
Best regards

Lars Sandberg

Fra : Leif

Dato : 01-08-02 20:35

Det var ellers ikke for at blive mindet om min alder, jeg skrev forkert

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 04-08-02 11:33

http://www.sdh.dk/webshop

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 06-08-02 17:27

> Jeg er blevet beordret at købe en god maskine til autocad, muligvis en
dual,
> hvem kan anbefales, og er der nogen der har dårlige erfaringer?

Drop dual til næsten alt CAD.
Kig istedet på Vapochili fra http://www.fwt.dk de billigste modeller (2700
MHz og IDE) giver temmeligt meget for pengene.
Husk selvfølgeligt, det vigtigste er et godt OpenGL grafikkort.

Mvh Peter A. Jensen