/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Breth igen igen
Fra : marianne hellemose


Dato : 30-07-02 13:51

Ja I skal ikke tro at bare fordi han ikke husere her hver
dag at han så er glemt. Jeg har de sidste par dage lavet
en opfølgning af de mails jeg sendte for ca. 3 uger siden,
til bl.a. DB men sendte denne gang mailen til en af kredsformændende, som
vil kigge nærmere på det.

Horsens Folkeblad skrev jeg til igen, de har ingen
søge-funktion på deres hjemmeside, så jeg spurgte om
hvordan jeg kunne få de artikler de har haft, jeg fik en
mail tilbage med alle artikler.


Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



 
 
marianne hellemose (30-07-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 30-07-02 13:51

Her er nogle eksempler. (De nyeste først)
Har I iøvrigt oprettet en hjemmeside vedr. dyrlæge Breth Hansen??
mvh
Horsens Folkeblad
Flemming Ahlgreen


Rubrik:
Katten fik krampe
Underrubrik:

Indledning:

Brødtekst:
Foranlediget af omtale i Horsens Folkeblad vedrørende dyrlæge Jens Breth
Hansen, Nørregade 24, Horsens, vil jeg fortælle følgende om mine oplevelser
hos samme dyrlæge.

I januar 2001 henvendte jeg mig til ovennævnte dyrlæge for at få min syge
kat aflivet. Jeg mødte op i konsultationen i Nørregade og fik besked på at
sætte katten ind i et bur, som stod på et bord.
Han spurgte flere gange, om det var meningen, at jeg ville have min kat med
mig hjem, når den var blevet aflivet. Det lå ligesom i luften, at ellers
ville han gerne have, at jeg forlod konsultationen, inden han aflivede
katten.
Jeg svarede bekræftende på, at jeg ville have min kat med hjem. Jeg blev
bedt om at gå ind i det tilstødende lokale (konsultationens indgang) og
vente. Et øjeblik efter kom han ud og sagde, at nu kunne vi lige ordne det
med betalingen.
Pludselig kom der nogle meget ubehagelige lyde fra konsultationen, hvor min
kat i dødskamp kastede sig rundt i buret, så man kunne høre, at det
"hoppede" rundt på bordet. Jeg støttede mit ansigt i hænderne og udbrød:
"Nej, nej, nej", hvorefter han sagde til mig, at "jeg jo bare kunne gå ud på
Nørregade, hvis jeg ikke kunne holde ud at høre på det". Jeg forlod
konsultationen og ventede på min mand, som efter et stykke tid kom ud med
den døde kat i en kasse.
Næste morgen ringede til til dyrlægen og bad om en forklaring på, hvorfor
han aflivede min kat på en så dramatisk måde. Jeg spurgte, hvorfor han ikke
havde givet den noget at sove på. Han sagde, at den metode, han brugte, var
den samme, som alle dyrlæger anvendte. I telefonen var han meget kort for
hovedet, og sagde, at han havde meget travlt og ikke havde tid til at snakke
med mig, men at jeg jo bare kunne klage til Dyrlægeforeningen, hvis der var
noget, jeg var utilfreds med.
Samme eftermiddag ringede han til mig og beklagede det, der var sket. Han
forklarede, at det stof, som katten skulle aflives med, helst skulle ramme
leveren direkte, når det blev sprøjtet ind, men at det kunne være svært at
ramme præcist. Derfor gik katten i krampe, indtil stoffet nåede hjertet,
hvorefter den døde.
Den dag i dag har jeg det stadig dårligt, når jeg tænker på den død, min kat
fik. Det kan jeg ikke lave om på, men jeg kan fortælle andre om hændelsen,
så de har mulighed for at vælge den dyrlæge, de mener er bedst. Vi har altid
haft hund og kat og har aldrig været udsat for noget lignende, når vi skulle
tage afsked med et kæledyr.
Billedtekst:

Forfatter:
Bodil Kjær Andersen, Husoddebakken 39, Horsens

Oprettelsesdato:
Feb 19, 2002


Rubrik:
Loven blev ændret
Underrubrik:
Gammelt opgørmed fagforbund

Indledning:

Brødtekst:
HORSENS - Dyrlæge Jens Breth Hansen har altid gået sine egne veje.

Hans markedsføringsmetoder førte for tre år siden til et opgør med hans
fagforening, Den Danske Dyrlægeforening, men begge parter understreger, at
de i dag er på god fod med hinanden.
For tre år siden lavede Jens Breth Hansen en husstandsomdelt folder, der
blev delt ud i Århus, hvor han har klinik. Det faldt fagforeningen for
brystet, og Jens Breth Hansen blev tildelt en bod på 5000 kr. I en
efterfølgende avisdebat med en kollega fik han sagt nogle ting, der medførte
endnu en bod, denne gang på 10.000 kr.
Det fik Jens Breth Hansen til at melde sig ud af Den Danske Dyrlægeforening,
og han klagede til Konkurrencerådet.

Måtte ændre regel

I Den Danske Dyrlægeforening siger advokat Jørn Lind:
- Dengang havde vi i vore vedtægter en passus om, at advokater, dyrlæger og
tandlæger ikke måtte reklamere med deres priser. Det ønskede han ændret. Han
rettede sig ikke efter vedtægterne, og derfor tilkendte vi ham en bod, som
han betalte. Han klagede så til Konkurrencerådet, og sagen endte med, at vi
blev tvunget til at ændre den regel. I dag er der fri pris-avertering for
advokater, tandlæger og dyrlæger, siger Jørn Lind.
Da striden blev bilagt, meldte Jens Breth Hansen sig atter ind i foreningen.
Jens Breth Hansen siger til Horsens Folkeblad, at det er almindeligt, at
dyrlæger aftaler priser, selv om det er ulovligt.
- Det må stå for hans egen regning. Som udgangspunkt må man ikke, men der er
en bestemmelse i Konkurrenceloven om, at man godt må lave indbyrdes aftaler
f.eks. i forbindelse med en formaliseret vagtcentral-ordning og ved
sammenslutninger af dyrlæger. Jeg mener, at Konkurrencerådet har været inde
at tjekke og meldte tilbage, at det er OK nu, siger Jørn Lind.
I Horsens har fire dyrlæger indgået et formaliseret vagt-samarbejde og kører
derfor med samme priser.
Billedtekst:

Forfatter:

Oprettelsesdato:
Feb 2, 2002


Rubrik:
Utilfreds kunde: Han er ikke dyrevenlig
Underrubrik:
Hunden var indsmurt i blod

Indledning:

Brødtekst:
HORSENS - Efter Folkebladet i lørdags omtalte en sag, hvor en kat døde, da
den skulle kastreres hos dyrlæge Jens Breth Hansen i Nørregade, har flere
henvendt sig til avisen med oplevelser fra dyrlægens klinik.

Ester Nielsen, Vestergade 78, er en af dem. Hun vil aldrig mere bruge
dyrlæge Jens Breth.
- Det har jeg prøvet én gang, og det gør jeg aldrig igen, siger hun.
I efteråret tog hun sin lille hund til dyrlæge, fordi den skulle have ordnet
tænder. Den skulle have fire tænder trukket ud, og så skulle den have
fjernet lidt tandsten.
- Det var simpelthen forfærdeligt. Da jeg hentede den, var den fuld af blod
langt ind i øret og ned ad pelsen.
- Han kunne da godt have tørret det af.
- Nej, han er bestemt ikke dyrevenlig. Hunden lå på det bare gulv. Der blev
de bare lagt ned, efterhånden som de fik en bedøvende indsprøjtning, og så
lå de der, indtil han skulle bruge dem, fortæller Ester Nielsen.

Ligger centralt

Regningen lød på 800 kr.
- Jeg ved såmænd ikke, om det er så billigt, men han siger jo, han er
billig. Det var derfor, jeg ville prøve ham, og så fordi hans klinik ligger
centralt. Det er dejligt nemt, fordi jeg kan tage bussen. Jeg går ikke så
godt mere og har ingen bil. Men han ser ikke mig mere. Næste gang tager jeg
ud til min gamle dyrlæge på Frydsvej, selv om det er mere besværligt, siger
Ester Nielsen.
Hun er også utilfreds med dyrlægens tone.
- Han er udannet. Jeg studsede over hans tone, allerede da jeg ringede
første gang. Han er slet og ret ubehøvlet, siger Ester Nielsen.
Også hendes svigerdatter, Aase Nielsen, har prøvet dyrlæge Jens Breth
Hansen.
- Jeg havde advaret hende, men hun ville nu prøve alligevel, fordi det var
billigt. Hun vil heller ikke derhen igen.
- Katten skulle kastreres og syes, fordi den havde revet sig på noget
pigtråd. Men de tråde skulle hun selv fjerne. En mere umulig og forjaget
mand skal man lede længe efter, mener Ester Nielsen.
Hun har læst Wicki Sternekes læserbrev om katten Camaro, der døde på Jens
Breth Hansens klinik.
- Tænk, at han sagde: Det er bare en kat. Det skal man ikke sige. Når man
først har sådan et dyr, er det næsten som et familiemedlem, siger Ester
Nielsen.

Flere utilfredse

Dyrlæge Lars Preisler, Lund Dyreklinik, har oplevet flere gange, at folk er
kommet til ham, fordi de har fået en dårlig behandling hos Jens Breth.
- Jeg har haft kunder udefra, der har været utilfredse med den behandling,
de har fået hos Jens Breth. Også nogle af mine egne kunder har prøvet ham,
fordi han markedsfører sig så stærkt på prisen, og så er de kommet tilbage
igen. Så vidt jeg er orienteret, holder prisen ikke altid. Når vi opgiver en
pris, er det inklusive alt. Jens Breth lægger moms og andre ydelser oveni.
Det kan ende med en pris, som klienten slet ikke kan genkende, siger Lars
Preisler.

Tjek på prisen

Han opfordrer til, at man altid undersøger, hvad prisen indeholder, når man
søger dyrlæge, og om der lægges moms og andre ydelser til.
Han bryder sig ikke om Jens Breth Hansens ensidige markedsføring på prisen.
- Det kan godt være, han er en god forretningsmand, men han er ikke en god
kollega. Som dyrlæger bør vi markedsføre os på viden og ekspertise - og lidt
på prisen.
- Grunden til, at vi er dyrere, er, at vi har folk ansat til at pleje og
overvåge dyrene. Vi vil gerne gøre et godt stykke arbejde og have tid til at
snakke med kunderne, så vi kan give folk en god service, siger Lars
Preisler, Lund Dyreklinik.
Han har haft klinikken siden 1981, og i den tid har han ikke prøvet at
udlevere et dødt dyr, som vel at mærke ikke skulle aflives.
- Der vil altid være en risiko, når man lægger et dyr i narkose, og derfor
beholder vi de fleste dyr til dagen efter. Ved en kastration, der er et
meget lille indgreb, udleverer vi dyret samme dag, og jeg tager en snak med
ejeren om, hvordan de skal gøre, når de kommer hjem, siger Lars Preisler.
Billedtekst:

Forfatter:
Af Kirsten Rudkjøbing

Oprettelsesdato:
Feb 2, 2002

Rubrik:
Vil være billigst
Underrubrik:
Dyrlæge Jens Breth Hansener usædvanlig

Indledning:

Brødtekst:
HORSENS - Dyrlæge Jens Breth Hansen markedsfører sig benhårdt på prisen.

I vinduet i Breths Dyreklinik, Nørregade 24, garanterer han byens laveste
priser, og på sin hjemmeside (www.breth.dk) skriver han, at han har
besluttet at være Østjyllands næstbilligste dyrlæge. På hjemmesiden er der
en oversigt over hans priser, og de er forskellige på hans seks klinikker i
Horsens, Vejle, Kolding. Viby, Lystrup og Risskov.
Til Horsens Folkeblad siger han da også åbent, at han skeler til, hvad de
andre dyrlæger i byen tager, og så lægger han sin pris i bunden af det
lokale niveau.
To af klinikkerne har endda hæftet betegnelsen lavpris på sig. Det drejer
sig om klinikkerne i Lystrup og Vejle.
Det er usædvanligt, at en dyrlæge markedsfører sig så konsekvent på sin
pris. Men Jens Breths måde at drive dyreklinik på er i det hele taget
usædvanlig. Hvor for eksempel Bygholm Dyreklinik har tre dyrlæger og fem
sygeplejersker til at tage sig af de syge dyr på klinikken, så er Jens
Breths seks klinikker stort set udelukkende betjent af ham selv.
- Hvis der er særligt krævende operationer, har jeg mulighed for at indkalde
kvalificeret assistance i de pågældende byer, og hvis jeg får en henvendelse
på en operation, der er større, end jeg kan magte, er jeg ikke bange for at
henvise folk til en dyrlæge, som jeg ved har ekspertisen på det område,
siger Jens Breth.

Ingen regler

Men i det store hele er det ham selv, der bemander de seks klinikker. Han
siger, det blot er et spørgsmål om planlægning.
- Folk ringer og bestiller tid. Det skal de jo også, når de skal til
tandlæge. Og så er jeg i den pågældende klinik på det aftalte tidspunkt. På
den måde arbejder jeg effektivt hele tiden. Jeg sidder ikke og venter ved en
telefon. Jeg er ikke underlagt regler, der foreskriver hvor meget og hvornår
jeg må arbejde, og hvor meget jeg må tjene, ligesom Sygesikringen gør for
praktiserende læger. Hvis jeg vil arbejde kl. 20 om aftenen, så kan jeg gøre
det. Det er alene et spørgsmål mellem mig og klienten, siger Jens Breth
Hansen.
Horsens Folkeblad har fået henvendelser fra tre personer, der alle har
beskrevet Jens Breth Hansen som stresset eller forjaget. Men på sin
hjemmeside forklarer Jens Breth Hansen, at det ikke er stresset at arbejde
på seks klinikker.
- For mig er stressmængden proportional med dårlig planlægning af arbejdet.
På den måde vi kører i øjeblikket, oplever jeg et lavt stressniveau, fordi
vi kun udfører arbejde efter forudgående telefonsamtale - ingen ventetid,
højst cirka 10 minutter, og det er behageligt for klienterne og dyrlægen,
skriver han.
Jens Breth Hansen behandler og opererer dyrene på de tidspunkter, hvor han
opholder sig i den pågældende by. Så er han væk igen. Han deltager ikke i
det vagtsamarbejde, der gør, at de øvrige dyrlæger kan tilbyde hjælp 24
timer i døgnet året rundt.
Han erkender, at klinikken i Nørregade ikke er så hensigtsmæssigt indrettet;
det vil han lave om på. Til gengæld er han fuld af selvtillid, når det
gælder kvaliteten af den behandling, han yder.
- Jeg har haft Odense Dyreklinik i mange år og har meget stor rutine i et
operere. Jeg kan lide at operere. Det er det, der tæller. Nogle dyrlæger har
store fine klinikker, men det siger intet om det faglige indhold. Somme
tider er store klinikker blottet for fagligt indhold, siger Jens Breth
Hansen.

Upopulær

Han ved godt, at andre dyrlæger ser skævt til ham:
- Jeg er upopulær, fordi jeg konkurrerer på prisen. Det er helt naturligt.
Det er en konkurrencesituation, siger han.
Han bliver mere tilknappet, når man stiller spørgsmål til hans behandlings
lødighed:
- Pas på, du bevæger dig ud på tynd is. Det er noget, du ikke har forstand
på, advarer han.
Med hensyn til de tre horsensianere, som har henvendt sig til Horsens
Folkeblad, fordi de er utilfredse med hans behandling, siger Jens Breth
Hansen:
- Jeg vil ikke kommentere det. Hvis de er utilfredse med noget konkret
fagligt, kan de klage til Dyrlægeforeningen og køre frem med deres galde
der. Jeg har også kunder, der er utilfredse med andre dyrlæger, og jeg har
fået mange sympati-opkald fra kunder, der synes, det er synd, at jeg skal
hænges ud på den måde. Det lugter lidt af hetz, og jeg synes, det er
ærgerligt. Jeg bruger faktisk en dyr narkose. Hver uge bedøver jeg 15-17
dyr, og en eller to gange om året er der et dyr, som ikke kan tåle narkosen,
siger Jens Breth Hansen.
Billedtekst:

Forfatter:
Af Kirsten Rudkjøbing

Oprettelsesdato:
Feb 2, 2002

Rubrik:
Operationen lykkedes, men patienten døde
Underrubrik:

Indledning:

Brødtekst:
HORSENS- Fra Wickie Sterneke, Ny Havnegade 52, Horsens, har vi modtaget
følgende beretning/læserbrev:

Onsdag den 23.1.02 kl. 16.10 afleverede jeg min otte måneder gamle raske kat
"Camaro" hos dyrlæge Jens Breth Hansen, Nørregade 24, 8700 Horsens, hvor den
skulle kastereres. Jeg skulle afhente den en time senere. Jeg måtte ikke
blive, betalte derfor og gik. Da jeg kom tilbage, blev jeg mødt af en meget
stresset, mobiltalende, opererende "dyrlæge".
Jeg ville selv lægge Camaro tilbage fra gulvet i sin kasse. Det måtte jeg
ikke, jeg fik at vide, jeg måtte hverken tale eller røre den før fem timer
senere. Det forstod jeg ikke og insisterede på at lægge den i kassen.
Camaro var død!
Dyrlægen sagde, at det kunne han ikke forstå, han vidste, hvad han talte om,
jeg overreagerede.
Han nævnte selv, han var stresset på grund af, at han havde gang i fire-fem
katte plus kunder i butikken. Han bad mig vente ude på gaden.
Efter ca. fem minutter kunne jeg se, han var gået i gang med de andre katte
uden at kalde på mig. Jeg gik igen ind. Han indrømmede, Camaro var død. Jeg
begyndte at græde og bad om en årsag, hvilket han ikke ville give. Jeg bad
om min kat, kasse og penge. Pengene fik jeg, katten ville han ikke udlevere,
han viste mig døren på grund af, at de andre kunder ikke skulle se eller
høre noget, sagde han.
Min mor, som var med, bad om at låne en telefon og ringe efter min far. Med
besvær lånte vi hans mobiltelefon. Han bad os igen gå ud, det gjorde vi
ikke, hvorefter han gav os kassen; katten var i mine arme. Han sagde, jeg
ikke skulle være uforskammet, det var jo bare en kat. Jeg svarede: "Det er
mit lille barn". Så smed han os ud.
Jeg får ikke min sunde livsglade kat tilbage, men dette for at fortælle
andre, hvordan jeg blev behandlet ved "dyrlæge" Jens Breth Hansen, hvis
holdning er: Tryghed for klient og kunde og ærlighed frem for alt. Der
henvises til www.breth.dk
Evt. respons fra andre kunder!
Billedtekst:

Forfatter:

Oprettelsesdato:
Jan 26, 2002



Rubrik:
Dyrlæge: Jeg er ked af det på kundens vegne
Underrubrik:

Indledning:

Brødtekst:
HORSENS - Katten fik samme dosis narkose som andre katte. Fagligt har jeg
intet at skjule, men jeg er naturligvis meget ked af det på kundens vegne,
siger dyrlæge Jens Breth Hansen.

Det var på hans klinik, Breths Dyreklinik, Nørregade 24, at en kat i onsdags
døde i forbindelse med en operation, hvor katten blev kastreret.
- Jeg husker udmærket hændelsen. Hun (katteejer Wickie Sterneke, red.) var
meget ophidset, råbte og skreg og kaldte mig ting og sager. Det kunne jeg
ikke stå model til - der må være en vis værdighed på begge sider - og bad
hende forlade butikken. Jeg sagde, hun kunne skrive til mig, så skulle jeg
nok oplyse hende om, hvor hun skulle klage, siger Jens Breth Hansen.
Han ønsker i øvrigt ikke at udtale sig, før han selv har læst indholdet af
læserbrevet, som han har ønsket sendt med posten.
Hvis man vil klage over en fejlbehandling hos en dyrlæge, kan man klage til
Klientklageudvalget, som er en instans under Den Danske Dyrlægeforening.
- Det er kun det faglige, selve behandlingen, vi tager stilling til, siger
Connie Christensen fra Den Danske Dyrlægeforening.
Jens Breth Hansen åbnede klinik i Horsens i august 2000. Han har seks
dyreklinikker i Østjylland: Tre i Århus samt klinikker i Kolding, Horsens og
Vejle. Desuden har han en mobil dyreklinik, som han anvender efter aftale.
Jens Breth Hansen er født i Horsens i 1953, blev cand. med. vet. 1985 fra
den Kgl. Veterinær- og Landbohøjskole og har været selvstændig dyrlæge med
praksis siden 1986. (Rud)
Billedtekst:

Forfatter:

Oprettelsesdato:
Jan 26, 2002


Rubrik:
Min kat kunne måske være reddet
Underrubrik:

Indledning:

Brødtekst:
Winie Sternek, Ny Havnegade 52, Horsens, skriver i en kommentar til artiklen
i Horsens Folkeblad lørdag den 26. januar, hvor hun fortalte, at hendes kat
var død under en dyrlæges behandling:
Jeg er 27 år, normalt begavet, og kender godt vigtigheden af værdig
optræden. Derfor synes jeg, det er direkte frækt, at dyrlæge Jens Breth
Hansen siger, at jeg råbte og skreg i hans konsultation. Jeg blev vred og
meget ked af det, da han sagde, at jeg med min gråd og forespørgsler var
uforskammet. Jeg forventede lidt omsorg og svar på mine spørgsmål. Det er
heller ikke rigtigt, at han havde tilbudt mig, at jeg kunne skrive til ham.
Han var meget kortfattet og stresset og skulle blot videre. Havde han vist
omsorg, forståelse og givet en forklaring, var sagen nok sluttet onsdag den
23.januar.
Jeg gik hjem med min døde kat uden at kende årsagen til dens død plus
oplevelsen af en meget ubehøvlet behandling fra "dyrlægens" side. Endvidere
var det også en grim oplevelse at stå ude på Nørregade kl. 17.30 med min
døde kat i armene, og intet andet kunne gøre end forsøge på genoplivning ved
kunstigt åndedræt og hjertemassage. Bilister stansede op for at hjælpe - men
Camaro var død.
Onsdag d. 23. januar henvendte jeg mig til andre dyrlæger og
forsikringsinstanser. Camaro blev obduceret på Bygholm Byrehospital.
Erklæringen viste, at Camaro var en sund, stor, velnæret og flot kat.
Obduktionserklæringen foruden andre vigtige ting i sagen er videresendt til
Den danske Dyrlægeforening.
Havde dyrlægen holdt øje med Camaro, kunne han evt. være reddet, og jeg
kunne have haft min dejlige kat i dag.
Billedtekst:

Forfatter:

Oprettelsesdato:
Jan 30, 2002






-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: marianne hellemose [mailto:hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk]
Sendt: 30. juli 2002 09:46
Til: redaktionen@horsens-folkeblad.dk
Emne: Dyrlæge Jens Breth Hansen


I har i tidens løb haft nogle artikler om denne dyrlæge,
som jeg er meget interesseret i at få kopier af, da I ikke
har en arkiv-søge-funktion på hjemmesiden, vil jeg høre
hvordan jeg bærer mig ad med at få kopier, jeg bor på
Lolland så jeg får desværre ikke avisen selv.

mvh
Marianne Hellemose
Birketvej 272
4952 Stokkemarke

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats


--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Gitte Sacala Eriksen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Gitte Sacala Eriksen


Dato : 30-07-02 18:15

Hej

Det først nu jeg rigti ghar haft lejlighed til at se nærmere på sagen med
Breth og er rystet over ham og hans metoder.

Min veninde har været ude for en dyrlæge som næsten lyder lige som ham, hun
havde fået anvist ham af en arbejdskollega, da katten skulle kastereres
kørte de der op og fik af vide de kunne hente ham samme eftermiddag.

Hun henter katten som allerede er lagt i den´s transport kasse, hun siger så
til dyrlægen om det er meningen at den skulle sove nu, hvilket han svarer at
det er helt normalt.

Da de kommer hjem åbner hun transporteren, men katten kommer ikke ud, hun
vil så selv hjælpe den lidt på vej, men det viser sig at katten er stendød,
og helt stiv.

Hun ringer straks til dyrlægen som siger at der jo altid er en risiko og at
man jo heller ikke kan forvente alverden når man kun betaler 400 kr. for en
kasteration, men han selvfølgelig da gerne vil give hende 50 kr. til en ny
kat !

Konen var jo helt i chok.

Vi bruger selv en utrolig dejlig dyrlæge som godt nok ikke er billig, men vi
er altid tilfredse med behandlingen af os og vores elskede misser, som
faktisk skal en tur derover imorgen.

VH
Gitte
www.sitecenter.dk/sacala



marianne hellemose (30-07-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 30-07-02 18:19

Hej Gitte
Vil du spørge din veninde om det var ham, og hvis det
var om hun så vil skrive "oplevelsen" ned og sende til
mig, når det gælder Breth kan man ikke få for mange
*kugler* til at skyde ham ned med

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Gitte Sacala Eriksen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Gitte Sacala Eriksen


Dato : 30-07-02 18:30

Hej

Efter hvad jeg kan se er det ikke ham, ham her kommer fra Ulsted i Nord
jylland men har vist samme måde at være på, men jeg vil selvfølgelig høre
hende hvad han hedder, da der desværre vist også er flere episoder med ham.

VH
Gitte



marianne hellemose (30-07-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 30-07-02 18:15

Gnæk gnæk, jeg har lige fået en mail fra DB's "hoved-
kontor"


<<Kære Marianne Hellemose

Tak for din mail. Jeg er lige kommet tilbage fra ferie idag, og har også
fået en henvendelse fra vores lokale kredsformand i horsens, der ligesom
dig er meget oprørt over den pågældende dyrlæges handlemåde. Vores
kredsformand har en del materiale, som hun sender til mig, så jeg kan se
nærmere på sagen i morgen. Jeg skal nok holde dig underrettet.

Venlig hilsen
Anett Weber
--------------------
Anett Weber
Dyrenes Beskyttelse
Alhambravej 15, 1826 Frederiksberg C
Tlf. 33 28 70 02
Fax: 33 23 14 60
Email: aw@dyrenes-beskyttelse.dk
Internet: www.dyrenes-beskyttelse.dk >>


Det materiale hun omtaler er det samme som jeg sendte
dem for 3 uger siden og som jeg sendte, også til hende
igår sammen med den mail der "hænger" nederst jeg
bliver "lidt" *1 2 3 * når folk ikke "passer" det job de
har.


<Jeg er medlem af dyrenes Beskyttelse, og så længe jeg
"bare" har været medlem er det fint nok. Desværre er
det gået op for mig at I måske ikke er helt så interesseret
i dyreværn, som jeg kunne ønske mig.

Den 10/7 sendte jeg en mail til db@ vedrørende dyrlæge
Jens Breth Hansen, begrundet i flere avisartikler, jeg har
siden hen haft kontakt med et par af de mennesker som
har haft ulykkelige oplevelser med *dyrlægen*

Når jeg så efterfølgende kan sidde og læse dyreværns-
loven, er jeg ikke det fjerneste i tvivl om at omtalte dyrlæge har svigtet
groft i følge kapitel 1 paragraf 1,
kapitel 4 paragraf 21, kapitel 8 paragraf 28, kapitel 8
paragraf 29, jeg finder det mærkeligt at I ikke ønsker at
reagere, endsige svare mig.

Jeg er ikke den eneste der er vred over omtalte dyrlæge, på ganske mange
e-mail-lister og nyhedsgrupper der har med dyr at gøre, er der samme vrede,
jeg har haft tiden til at samle og videre bringe div. oplysninger, og kan
derfor sige bestemt at jeg har små 200 mennesker bag mig.

I bekendtgøre i jeres blade og på jeres hjemmeside at "man" skal melde
dyremishandling, bør I så ikke leve op til det ansvar og den tro, vi jeres
medlemmer har til at I tager det seriøst. Ellers må jeg overveje om ikke
der er en
"bedre" dyreværns-forening at lægge min tillid/tro og penge hos, og det vil
jeg selvfølgelig anbefale andre at
gøre også

mvh
Marianne Hellemose medlemsnr. 72646
Birketvej 272
4952 Stokkemarke

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk >

Some people have lives, others have cats








--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Trine Stubbe Teglbjæ~ (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 30-07-02 19:18

On Tue, 30 Jul 2002 19:14:56 +0200, "marianne hellemose"
<hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

      Hej Marianne :)

   Jeg vil godt sige tak for det store arbejde du lægger i den
her sag. Det er vildt fedt at opleve =)



/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Bettina (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Bettina


Dato : 31-07-02 07:46

Efter at have læst de artikler, kan jeg bedre forstå dyrepasserens bedrøvede
blik, da vi fandt vores dejlige kat hos Dyreværnets internat og spurgte,
hvorfor de havde døbt ham Hr. Breth.
"Efter den dyrlæge der har foretaget øremærkningen, men ikke indsendt
registreringen til katteregistret."

Det var da godt vi straks omdøbte ham Bønne, for det navn har han da i hvert
fald ikke fortjent at rende rundt med.

Bettina

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d468b9d$0$17789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja I skal ikke tro at bare fordi han ikke husere her hver
> dag at han så er glemt. Jeg har de sidste par dage lavet
> en opfølgning af de mails jeg sendte for ca. 3 uger siden,
> til bl.a. DB men sendte denne gang mailen til en af kredsformændende, som
> vil kigge nærmere på det.
>
> Horsens Folkeblad skrev jeg til igen, de har ingen
> søge-funktion på deres hjemmeside, så jeg spurgte om
> hvordan jeg kunne få de artikler de har haft, jeg fik en
> mail tilbage med alle artikler.
>
>
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste