Mavekneb og køb af babyalarm
Fra : rondo

Dato : 30-07-02 10:57

Så kom vores dejlige datter omsider til verden :) Og efter lidt problemer
med hendes blodsukker til at starte med, går det nu helt fint. Jeg er dog
lidt i tvivl om, hvordan hendes mave har det. Siden hun kom hjem i lørdags,
har vi måtte skifte hemde 7-8 gange dagligt. Hun prutter meget og hendes
afføring er meget tynd og flydende. Er der nogen, der ved, om dette er
unormalt? Jeg spekulerede på, om det kan være fordi, hendes mave endnu ikke
er helt i omdrejninger.

En anden ting er, at vi skal ud og købe en babyalarm meget snart, og så
ville jeg lige høre, om der er nogen med lidt større erfaring end os, som
ville anbefale en bestemt model eller mærke? Jeg har kigget på
forbrugerinformations hjemmeside efter tests og oplysninger, men har kun
kunne finde en test fra 1998.

Ronnie A. Ziegler

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-07-02 11:41

Hej

> Så kom vores dejlige datter omsider til verden :)

Rigtig hjertelig tillykke med hende

> [...]
> unormalt? Jeg spekulerede på, om det kan være fordi, hendes mave endnu ikke

Det er helt normalt. Så længe hun bliver ammet kan der være megen
uregelmæssighed mellem afføringerne og konsistensen af dem. Det kan være
alt fra 10 gange om dagen til hver 3. eller 4. dag, jeg har haft een af
hver. Når hun begynder at få flaske skal der mere regelmæssighed til.
Helst hver dag.
Brystmælken er forskellig fra gang til gang og derfor vil der ikke være
noget mønster i begyndelsen. Dertil kommer at hun er så ny at hun stadig
skal have tid til at vænne sig til at bruge fordøjelsessystemet, indtil
fornylig fik hun alt igennem blodet i navlestrengen. Giv hende lidt tid,
men ellers kan I jo altid spørge sundhedsplejersken hvis I er urolige.

> [...]
> ville anbefale en bestemt model eller mærke? Jeg har kigget på
> forbrugerinformations hjemmeside efter tests og oplysninger, men har kun

Jeg ved ikke meget om babyalarmer, men spørg jeres forhandler om hvad I
har brug for.
Vi fandt ud af at, hvis man bor inde i byen kan der komme mange
forstyrende signaler ind (alt fra taxichauffører til baltiske søfolk) så
derfor er det en fordel at have en alarm med mange kanaler at vælge
imellem. I skal købe efter jeres behov.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : MM

Dato : 30-07-02 12:21

"rondo" <xxxrondo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så kom vores dejlige datter omsider til verden :)
Hvor dejligt...Rigtig masser af tillykker

> [...]
> afføring er meget tynd og flydende. Er der nogen, der ved, om dette er
> unormalt? Jeg spekulerede på, om det kan være fordi, hendes mave endnu

Som en har skrevet, er det meget normalt. Blot hun ikke virker som om det
gør ondt at komme af med.

> En anden ting er, at vi skal ud og købe en babyalarm meget snart, og så
> ville jeg lige høre, om der er nogen med lidt større erfaring end os, som
> ville anbefale en bestemt model eller mærke?

tjae..vi fik en Phillips sidste år i julegave. Det var den sidste nye, og
den skulle være så smart, fordi modtageren er så lille at du kan have den i
lommen...Problem: Når du har den i lommen, modtager den meget dårligt.
Iøvrigt skal antennen være oppe, men det er jo svært, når den er i lommen.
Den skulle også kunne række meget langt, men jeg synes nu ikke det er SÅ
langt igen den rækker. Vi har en stor grund, og præcis derfor ville vi gerne
have netop den, men os har den altså skuffet.
Tilgengæld er der en fra min mødregruppe der har BabyNovas (tror jeg den
hedder) Den rækker langt, og har mange kanaler, så der ikke kommer andre
babyer ind på den. Tilgngæld støjer den så mere end vores gør...Og så er den
hamrende dyr.
Men altså, det er jo et spørgsmål om, hvor I skal bruge den, og til hvad (er
det i barnevognen, eller i sengen?)
Håber alligevel I kunne bruge mit svar, og held og lykke både med den lille
pige og alarmen
Kærlig hilsen Mia

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 30-07-02 12:27

Hej og tillykke med Jeres lille pige!

Vi har (pga problemer med at andres alarmer gik i vores gamle alarm)
investeret i BabyNova's alarm. Den ser umiddelbart måske lige lovlig teknisk
ud, men den er slet ikke besværlig at bruge og den har mange kanaler. Og
så - bedst af alt er den digital - så der simpelthen ikke kan gå andre
ud - for vi sover trygt i vores seng selv om vores lillemand har værelse i
den anden ende af huset.. Og hvad er en god nattesøvn ikke værd

Hej fra Sandra

Fra : mimi

Dato : 30-07-02 13:31

Hejsa og tillykke med den lille ny.
Vi har købt en Super Nova babyalarm, som er uden ledning og med to opladere
til. Den har været rigtig god og kan række langt. Dog har den lidt
problemer i et treetagers hus engang imellem. Vi gav 1000 kr. for den, så
det er i den dyre ende, men måske den er blevet billigere i løbet af det
sidste år.
Min søn sked også så mange gange dagligt helt fra spæd og pruttede meget ,
og det har han altid gjort. Det er først nu da han er et års tid, at det
nogle gange, hvis vi er heldige, kun sker tre gange dagligt. Ellers kan han
stadig skide 6 gange om dagen nogle gange. Men har din datter mavekneb er
det jo en anden sag. En babys afføring er altis meget blød og tynd, så det
er svært at sige. Græder hun meget? Og hvornår? Er det når hun lige har
spist? Min søn har ikke haft dårlig mave selvom han skider meget, så det
kan altså også være helt normalt, så det er bare med at vænne sig til at
skifte ble mange gange om dagen. Men for en sikkerheds skyld ville jeg
spørge jeres sundhedsplejerske.
Held og lykke med den lille. Jeg får selv helt lyst til at få en mere.
Knus fra Mimi

"rondo" <xxxrondo@post.cybercity.dk> wrote in

Fra : Marianne

Dato : 30-07-02 21:05

Hvis man vil spare ... et hurtigt opslag på den blå avis (www.dba.dk) gav 34
hits på brugte babyalarmer.

Fra : Johnny Tranholm Niel~

Dato : 31-07-02 09:25

Hej

Tillykke med den lille ny.

Vi valgte også en Super Nova babyalarm, og har ikke fortrudt det. Vi har
aldrig hørt andre end vores egen baby i den. Flere fra min mødregruppe har
problemer med at de kan høre fremmed barnegråd i deres alarm.

¨Hilsen Lotte

Fra : Brian K

Dato : 01-08-02 10:29

> [...]
> ville anbefale en bestemt model eller mærke? Jeg har kigget på
> forbrugerinformations hjemmeside efter tests og oplysninger, men har kun

Hej

køb en der "alarmere" hvis der ikke er forbindelsen til "senderen " (den der
står hos baby).

Hvis du køber hos Jalsøe på roskildevej i rødovre....får du en MEGET grundig
vejledning (og retur/ombytningsret)

Mvh
brian

Fra : mimi

Dato : 01-08-02 19:10

Det gør super Novaen også. Vi har katte og hvis de træder på eller lægger
sig på alarmen bipper den straks, da signalet ikke går igennem. Er der ikke
mere strøm på bipper den også, så der kan man være sikker på barnet ikke
ligger og græder og man ikke hører det.
Knus fra Mimi