Pc går død med MBM5
Fra : Miks

Dato : 30-07-02 10:22

Hejsa,

Jeg sidder og leger lidt med core volten på mit Soltek 75KAV MB.
Processoren er en XP 1800+, der jo gerne skulle have 1.75 volt.
Hvis jeg i Bios, sætter spændingen til "default", suser volten op omkring
1.81.
Da det jo ikke lige er varme vi mangler for tiden, har jeg prøvet at justere
den manuelt til 1.75 i Bios,
men så dør pc'en i samme sekund som jeg starter MBM5 eller Speedfan op -
Hvis jeg ikke starter dem, køre pc'en ganske fint.
Nogle gode ideér ??

/Miks
ICQ 5409013

Fra : JAM

Dato : 31-07-02 10:28

> Nogle gode ideér ??

Ja, MBM, MBProbe og måske andre af den slags programmer låser når man ændrer
default Vcore. Det er en eller anden simpel lille ting der skal rettes i en
..ini fil et eller andet sted. Hvad og hvor kan jeg ikke huske, men du bliver
nok nødt til at rode hjælpe filerne og http://mbm.livewiredev.com/ i gennem
for at finde det.

Mvh
JAM