A7V133 med XP cpu !?
Fra : Cleaner

Dato : 29-07-02 12:55

Hej i NG

Jeg har et A7V133 revision 1.05, og jeg kunne godt tænke mig at
opgradere cpu'en til en XP, og så tænkte jeg om der var nogen her i
gruppen der har pratisk erfaring med om det kan lade sig gøre.
Ifølge: http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm
skal bundkortet være minimum revision 1.05. men det kunne jo være at
det alligevel kunne lade sig gøre med det det bundkort jeg har.....!?
PS jeg har opdateret bios'en til ver. 1009

mvh
Cleaner

Fra : Bachelor

Dato : 29-07-02 13:00

"Cleaner" <cleanerm@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:otaakuc2mvfke2qlgdeumvpklop66ke967@4ax.com...
> [...]
> Ifølge: http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm
> skal bundkortet være minimum revision 1.05.

Hvis din er 1.05 siger du jo selv, at den opfylder det !

Fra : Hansen

Dato : 29-07-02 14:18

"Bachelor" <not.working@nospam.net> wrote in message

> "Cleaner" <cleanerm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis din er 1.05 siger du jo selv, at den opfylder det !

Nej!

Revision 1.05 og 1.05. (bemærk punktum efter 5 tallet) er ikke det samme.

Men det kan godt lade sig gøre, at køre med XP cpu på rev. 1.05

Jeg kører med en XP 1500+ uden problemer. Det eneste er, at man ikke kan
bruge BIOS til at indstille FSB og cpu hastighed. Man er nødt til at bruge
jumpers. Men det kan de fleste vel overleve?

--

Hansen

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Cleaner

Dato : 29-07-02 15:15

> [...]
>bruge BIOS til at indstille FSB og cpu hastighed. Man er nødt til at bruge
>jumpers. Men det kan de fleste vel overleve?

Det lyder sandelig godt! Så vil jeg snart investere i sådan én, i
og med at det er billigere end at skulle købe både nyt bundkort og ny
cpu.....!

Cleaner

Fra : Bachelor

Dato : 29-07-02 23:30

"Hansen" <sh.dkNOSPAM@elvis.com> skrev i en meddelelse news:Fdb19.28492$3k2.449079@news010.worldonline.dk...
> Revision 1.05 og 1.05. (bemærk punktum efter 5 tallet) er ikke det samme.

Hvor mange rev. er der kommet, siden talsystemet ikke rækker
længere til at vise rev. nr. ?
Hvad er sidst - med eller uden punktum ? Det er da for langt ude

Fra : Hansen

Dato : 29-07-02 23:59

> "Hansen" <sh.dkNOSPAM@elvis.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvor mange rev. er der kommet, siden talsystemet ikke rækker
> længere til at vise rev. nr. ?
> Hvad er sidst - med eller uden punktum ? Det er da for langt ude

Den seneste revision er, såvidt jeg ved, 1.05. (MED punktum)

Hvorfor Asus ikke har kaldt den 1.06, er ganske uforståeligt.
Men sådan er livet engang imellem

Fra : Lasse Elbek

Dato : 30-07-02 11:11

> [...]
> bruge BIOS til at indstille FSB og cpu hastighed. Man er nødt til at bruge
> jumpers. Men det kan de fleste vel overleve?

Jeg har sådan et uden . til sidst med en xp1600+ det virker da fint med at
stille fsb i bios ?!?!
hvad skulle fordelen være med jumpers ?

/Lasse

Fra : Hansen

Dato : 30-07-02 12:37

"Lasse Elbek" <no@spam.com> wrote in message

> Jeg har sådan et uden . til sidst med en xp1600+ det virker da fint med at
> stille fsb i bios ?!?!
> hvad skulle fordelen være med jumpers ?

Jeg ved bare udfra egne erfaringer, at det ikke virkede for mig at indstille
fsb og cpu hastighed i bios. Dermed ikke sagt, at det er det eneste, der
virker.
Og jeg kan ikke se, at der er en fordel ved at bruge jumpers. Jeg siger
blot, at
det er jeg nødt til

Fra : Cleaner

Dato : 09-08-02 15:06

Som en opfølgning på mit spørgsmål, har jeg i dag opgraderet til en
AMD XP 2000+, og den kører Jumper Free mode. Det kører bare perfekt!
I samme forbindelse har jeg også skiftet køleren ud med en Thermal
Take Silent Viking, hvilket har sænket støjniveauet betydeligt.......!

Cleaner