Netscape 6....
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 21-01-01 21:35

Hva f... har Netscape lavet med 6eren...?

Start af programmet tager en bondegård af tid - det samme gør alle
operationer i Netscape.. Er skidtet designet til en mainframe ???

/Keld

Fra : Henrik Gemal

Dato : 22-01-01 13:38

Keld Rosenberg wrote:

> Hva f... har Netscape lavet med 6eren...?
>
> Start af programmet tager en bondegård af tid - det samme gør alle
> operationer i Netscape.. Er skidtet designet til en mainframe ???
>
> /Keld

Prøv Mozilla som er *meget* længere fremme end Netscape 6. Netscape 6 er
baseret på en Mozilla version fra omkring i efteråret.

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Get the latest and greatest Mozilla browser:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/nightly/latest/mozilla-win32-installer.exe

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 22-01-01 13:57

Henrik Gemal <gemal@dk.net> skrev...
> Prøv Mozilla som er *meget* længere fremme end Netscape 6.

Hmmm men er stadig ligeså langsom og kan stadig ikke vise de sider, der
virkede i NS4.74.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-01-01 18:44

Mon, 22 Jan 2001 13:56:33 +0100, skrev Morten Bjergstrøm
<nospam@miljoekemi.cjb.net>:

>Hmmm men er stadig ligeså langsom og kan stadig ikke vise de sider, der
>virkede i NS4.74.

.... og det kommer den aldrig til, da Netscape 4 havde sine helt egne
standarder, bl.a. layers.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 22-01-01 22:53

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev...
> ... og det kommer den aldrig til, da Netscape 4 havde sine helt egne
> standarder, bl.a. layers.

Ikke en gang kun det. NS4.74 kan eksempelvis godt vise
http://www.basisbank.dk det kan NS6/Mozilla ikke. Det samme gør sig
desværre gældende med et utal af andre sider. Jeg har en mistanke om,
at det er fordi HTML parseren (Gecko?) checker siderne lidt for
stringent i NS6/Mozilla. Et andet problem er Java Applets, der ofte
crasher i Opera, NS6/Mozilla men virker i IE samt NS4.74.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-01 00:19

On Mon, 22 Jan 2001 13:37:47 +0100, Henrik Gemal <gemal@dk.net> wrote:

>Prøv Mozilla som er *meget* længere fremme end Netscape 6. Netscape 6 er
>baseret på en Mozilla version fra omkring i efteråret.

Jeg oplever desværre stadigvæk at Mozilla på min maskine (også efter
en geninstallation af Windows98) lige vil æde 500MB swapfil, før den
vil starte. Og selv en ny udgave er lige så defekt som Netscape6 på
nogle punkter (stylesheets på inputfelter med type="text" virker kun,
hvis man udelader dette - bookmarklets får browseren til at
hænge/crashe - og "vis kilde" og lignende funktioner refresher en side
og submitter måske endda igen) :-/

Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig med de oplevelser, men
nogle af de fejl forekommer mig så forkerte, at der i højere grad er
tale om mere grundlæggende problemer.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 23-01-01 23:13

D. Tue, 23 Jan 2001 00:18:34 +0100 syntes Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> at dk.edb.internet.software.browser skulle vide at
<1nfp6t8f49n9hvem3u0vr1r367bh1u63om@news.worldonline.dk>.

>Jeg oplever desværre stadigvæk at Mozilla på min maskine (også efter
>en geninstallation af Windows98) lige vil æde 500MB swapfil, før den
>vil starte.

<klip - andre fejl i Mozilla>

Nu er Mozilla jo også betasoftware, og når man tænker på dette synes jeg
det går glimrende.
Det var dumt af Netscape at være så hurtigt ude, trods kritikken af at det
tog så lang tid, men de tabte den omtale en lancering af Netscape 6 ville
give, på gulvet med et brag.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

www.zipban.dk - gratis reklame til din hjemmeside

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-01-01 05:01

On Tue, 23 Jan 2001 23:12:45 +0100, Simon Mikkelsen

>Nu er Mozilla jo også betasoftware, og når man tænker på dette synes jeg
>det går glimrende.

Problemet er, at uanset om noget er frivilligt, gratis eller open
source, så er der stadigvæk et ansvar, hvis nogle påtager sig at lave
noget. En formand i en boligforening kan jo heller ikke slack'e den og
henvise, at han arbejder gratis.

Men det, jeg er overrasket over, er den sammenhæng, fejl dukker op i.
Ting, som jeg ikke kan se burde have noget med hinanden at gøre. Fx et
et tekst-inputfelt kun får behandlet en del af cssen, hvis den ikke er
sat til type="text", hvilket alligevel er default. Der må således ske
en helt forkert prioritering af evaluering af HTMLen, siden de to ting
ikke resulterer i 100% det samme.

Den slags fejl er desværre set tidligere i udviklingen. På et
tidspunkt virkede et link ikke, hvis et billede derin havde align=left
- igen noget, der ikke burde have med noget som helst at gøre. Dengang
valgte man at fakle koden og begynde forfra. Jeg erfarer blot, at det
lugter lidt af at man er gået i samme mærkelige retning igen.

Det samme gælder dens letsindighed hvad angår post-forms, hvis man
vælger print, viser koden, eller bare går tilbage og frem igen. Det
handler ikke om beta-kode, men om at man allerede er gået langt ind i
skoven af misforståelse. Og det synes jeg virkelig er synd.

Jeg savner mest af alt en opfrisket udgave af Netscape4.75, som
stadigvæk er min favoritbrowser. MSIE er ganske brugerfjendsk, og jeg
er bange for at Mozilla går i samme retning (fx manglende hotkeys til
ting som "vis info" og deslige).

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-01-01 14:10

Keld Rosenberg wrote:

> Hva f... har Netscape lavet med 6eren...?

Jeg har svært ved at se den som andet end en falliterklæring på
browsermarkedet fra Netscape's side

/Robert
NS4.76