GA-6BX7+
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 28-07-02 13:22

Hejsa Alle

Jeg har lige fået et gammel mobo som jeg vil prøve at kører server med !!!!

Det er et Gigabit mobo : GA-6BX7+

Den gider ikke tage min 1 Ghz P3 cpu !!! der kommer ikke noget output på
skærmen.
og iflg den nyeste bios (som er lagt i) burde den tage 1 GHz+...

Nogen der har en 1 GHz P3 i ??

men min celly 600 kører fint..

Desuden tæller den rammen op LATTELIG Langsom !!!
mener der er noget i bios som man kan disable så det går hurtigere...
men kan ikke finde det

Nogen der kan huske hvad det hedder ??

Der sidder også en Promise ultra 66 controller på mobo'et..
kan den hackes til RAID ??

har hacket flere Ultra 66 controllere.. men har ikke prøvet at hacke mobo'es
før !!!

MVH

Peter

Fra : N/A

Dato : 28-07-02 21:24

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 28-07-02 21:24

o&u wrote:

> ja, den er for 6x100

Nope. Celeron'er under 800 MHz kører på 66 MHz FSB.

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 28-07-02 21:53

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> Er det en P3 1000 E eller EB ? EB er for 7.5x133, medens E er for
> 10x100.

Det er en 133 MHz version...

> BX chipset er specielt derved, at agp kører med divider 2/3 fra 100
> MHz fsb og hele vejen opad. Det betyder, at agp ved fsb 133
> overclockes med 33 %, - og det vil kun nogle agp kort (voodoo3 eller
> nyere, bedre geforce kort, og originale ati radeons).
> Du kan prøve to ting: brug et super overclockbart grafikkort eller
> brug et pci grafikkort. Pci kører normalt nominelt med 1/4 divider ved
> fsb 133, altså 33 MHz.

okey.. jeg kan vælge 2 forskellige stk. 133 Mhz.. en med pci på 33 og en
med pci på 44 MHz

men ikke noget med AGP..

tror jeg prøver et pci kort..

> ja, den er for 6x100

den kører kun 66 Mhz.. celly 800+ kører 100 Mhz..

> kan man slå fastboot til i bios ?

hmm tror jeg ikke.. tjekker lige igen..