Asus A7V333-Raid ATX og RAM
Fra : Emil

Dato : 27-07-02 12:22

Hej
Jeg er ved at stykke en ny komputer sammen, og har valgt Asus
A7V333-Raid ATX som bundkort.

Specifikationerne siger max 3Gb PC2700 Ram, men på hjemmesiden er det
anbefalet kun at bruge testede kvallitetsram. Her er der kun oplistet
stænger på 128Mb og 256 Mb - altså ingen 512 Mb stænger som jeg jeg
havde tænkt mig at bruge.
Med tiden er det mit mål at få 3 stænger med 512 Mb.

Er her nogen som erfaring med 3x512 Mb i dette board?
Hvilke fabrikater duer?

Et sted har jeg hørt at Kingston giver livslang garanti, men på
www.edbpriser.dk er der kun oplyst 2 års garanti - hvad er korrekt?

m.v.h. Emil

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 27-07-02 12:43

> Hej
> Jeg er ved at stykke en ny komputer sammen, og har valgt Asus
> A7V333-Raid ATX som bundkort.

Godt valg

> [...]
> anbefalet kun at bruge testede kvallitetsram. Her er der kun oplistet
> stænger på 128Mb og 256 Mb - altså ingen 512 Mb stænger som jeg jeg

Det har du ret i, mærkeligt!?

> Med tiden er det mit mål at få 3 stænger med 512 Mb.
>
> Er her nogen som erfaring med 3x512 Mb i dette board?
> Hvilke fabrikater duer?

Ikke mig, men 2x512 MB har jeg siddende i skrivende stund uden problemer
overhovedet, det kører bare.

> m.v.h. Emil

/Kenneth

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 27-07-02 13:58

> [...]
> Hvilke fabrikater duer?
>
> Et sted har jeg hørt at Kingston giver livslang garanti, men på

Pas på med kingston ram på A7V333, ifølge anandtech, virker lige præcis
kingston pc2700 ram ikke sammen med A7V333. Jeg har dog ikke afprøvet om det
er rigtigt, kører selv med samsung ram.

kilde: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1636&p=6

"Unfortunately here is also where we ran into the first problem with the
A7V333; the board will not work with Kingston's DDR333 ValueRam at DDR333
speeds, though the same memory worked fine in all other motherboards"

mvh.

Kasper Pedersen

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 27-07-02 19:09

"Kasper Pedersen" <nospamhovedude@hotmail.com> har med klæbrige fingre
ramt tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

> [...]
>kingston pc2700 ram ikke sammen med A7V333. Jeg har dog ikke afprøvet om det

Har 1*256 MB Kingston PC2700 på mit A7V333. Det kører udemærket. Dog
kan jeg ikke køre ca 2-2-2, men kun 2-2-3.

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Claus S.

Dato : 27-07-02 16:54

"Emil" <emilsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde tænkt mig at bruge.
> Med tiden er det mit mål at få 3 stænger med 512 Mb.
>
> Er her nogen som erfaring med 3x512 Mb i dette board?

Jeg bruger Twinmos og det virker fint. Dog har jeg ikke 3 stænger i.

Claus Sørensen

Fra : H.O.T

Dato : 27-07-02 20:28

"Claus S." <dolby_zone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Emil" <emilsen@image.dk> skrev i en meddelelse

Henrik

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 27-07-02 20:54

> Henrik

Samsung DDR PC2700

/Kenneth

Fra : H.O.T

Dato : 27-07-02 21:00

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d42fa41$0$16778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Samsung DDR PC2700
>
> /Kenneth
>
> Nogen ide om, hvor den kan købes....Helst nær København..
Henrik

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 27-07-02 22:19

> Henrik

Jeps.

http://www.imw.dk/
http://www.foeniks-computer.dk/
http://www.xdata.dk/xdata/
http://www.hkautomation.dk/

/Kenneth

Fra : H.O.T

Dato : 27-07-02 22:25

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d430e4f$0$16779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeps.
>
> http://www.imw.dk/
> http://www.foeniks-computer.dk/
> http://www.xdata.dk/xdata/
> http://www.hkautomation.dk/
>
> /Kenneth

Tak for hjælpen.......
Henrik

Fra : Cleaner

Dato : 27-07-02 21:38

Corsair DDR PC2700

Cleaner

Fra : -= KG =-

Dato : 28-07-02 20:44

> [...]
> havde tænkt mig at bruge.
> Med tiden er det mit mål at få 3 stænger med 512 Mb.

Du skal være opmærksom på at det muligvis kun er muligt at have _to_ PC2700
stænger i A7V333. Jeg købte A7V333 uden RAID og i et lille tillæg til
manualen (som siger det er muligt at have tre PC2700 stænger i) står der at
det rent faktisk kun kan have to stænger...

Fra : Emil

Dato : 28-07-02 22:12

On Sun, 28 Jul 2002 wrote:

>Jeg købte A7V333 uden RAID og i et lille tillæg til
>manualen (som siger det er muligt at have tre PC2700 stænger i) står der at
>det rent faktisk kun kan have to stænger...

Alt tyder på at der er flere problemer med dette board.

Jeg har kigget på MSI KT3 Ultra2-R, som "Hörschgen" skrev om i tråden:
'Underclocking... af A7V333' - Det bruger samme chipsæt (VIA KT333)
men et andet lydkort-chipsæt. Ellers er spec. ret ens.

Er der et bedre forslag end at 'slå plat og krone'?

m.v.h. Emil

Fra : -= KG =-

Dato : 29-07-02 00:43

> Er der et bedre forslag end at 'slå plat og krone'?

Mit research op til PC opgradering viste ihvertfald at A7V333 giver noget
for pengene. Hastigheden er i top og features er der også mange af. Desværre
lider min nye PC af underlige crashes, men tror næppe det er bundkortet :o

Fra : René

Dato : 29-07-02 14:27

On Sun, 28 Jul 2002 23:12:00 +0200, Emil <emilsen@image.dk> wrote:

> [...]
>men et andet lydkort-chipsæt. Ellers er spec. ret ens.
>
>Er der et bedre forslag end at 'slå plat og krone'?

Jeg læste her:
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/kt333-18.html

at dette motherboard Gigabyte GA-7VRXP er et af de bedste har heller
ikke varmeproblemer som asus har på deres board. Men jeg har altså
ikke selv prøvet det. Skal selv have invisteret i dette board tror
jeg. Skal nemlig selv bygge ny puter.

René

Fra : Claus S.

Dato : 29-07-02 19:07

> [...]
> ikke varmeproblemer som asus har på deres board. Men jeg har altså
> ikke selv prøvet det. Skal selv have invisteret i dette board tror

Jeg gad nok vide hvad det er for varmeprob's det er der er med Asus kortet.
Jeg har selv en af slagsen og der er bare aldrig problemer med det.

Kender du nogen der har haft et med problemet ?

Claus Sørensen

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 29-07-02 20:28

"Claus S." <dolby_zone@hotmail.com> har med klæbrige fingre ramt
> [...]

>Jeg har selv en af slagsen og der er bare aldrig problemer med det.
>
>Kender du nogen der har haft et med problemet ?

Måske bliver der refereret til at Asus temp ligger 6-8 grader over
andre MB's. Jeg har selv et A7V333, der er akkurat lige så bundstabilt
som mit A7A266 var.

(Sorry for mailen Claus. Jeg ramte den forkerte knap.)

Fra : Claus S.

Dato : 29-07-02 21:00

> [...]
>
> (Sorry for mailen Claus. Jeg ramte den forkerte knap.)
>
> MVH Simon Walther-Larsen
> "Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Ok - men jeg ser nu ikke den store forskel.
De temperaturer jeg registre på mit A7V333 kort er her:

CPU - 52 gr. ved idle og 57 gr. ved full load (Bruger en Zalman CNPS 5100-Cu
køler, som er en meget stille sag). Hvis jeg lader blæseren kører på fuld
kraft, så falder varmen med 5-6 gr. i forhold til ovenstående.

System temp'en kommer aldrig over 35 gr.

Mvh.
Claus

Fra : René

Dato : 31-07-02 21:18

On Mon, 29 Jul 2002 21:27:41 +0200, Simon Walther-Larsen
<waltherlarsen@msn.com> wrote:

>Måske bliver der refereret til at Asus temp ligger 6-8 grader over
>andre MB's. Jeg har selv et A7V333, der er akkurat lige så bundstabilt
>som mit A7A266 var.

Jamen hvis det er tilfældet er det jo vældig fint. Jeg ønsker bare
ikke at investere på et kort der ikke er optimalt.

René

Fra : René

Dato : 31-07-02 21:16

On Mon, 29 Jul 2002 20:07:28 +0200, "Claus S."
<dolby_zone@hotmail.com> wrote:

>Jeg gad nok vide hvad det er for varmeprob's det er der er med Asus kortet.
>Jeg har selv en af slagsen og der er bare aldrig problemer med det.
>
>Kender du nogen der har haft et med problemet ?

Nej jeg kender ikke selv nogen med problemet. Jeg referer bare til
anmeldelsen (se tidligere mail). Der stod der bare at der var lidt
varmeproblemer. Jeg står selv at skulle købe nyt board. Og er selv
lidt rådvild med hvad jeg selv skal vælge. Det er derfor. Så var jeg
inde og læse på toms hardware testside.

René