Rat til bilspil
Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 28-07-02 16:46

Hej

Jeg overvejer at købe et rat til at spille bilspil med...

Men hvilket er pt det bedste, og til en god pris?!

Mvh

Rasmus Hauge

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-07-02 16:52

> Jeg overvejer at købe et rat til at spille bilspil med...
>
> Men hvilket er pt det bedste, og til en god pris?!

Logitech GP et eller andet. Simpelt, USB, gult og sort. Virker fint. Koster
300-400 kr.
edbpriser.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 28-07-02 19:17

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:ai13va$rep$1@sunsite.dk...

> Logitech GP et eller andet. Simpelt, USB, gult og sort. Virker fint.
Koster
> 300-400 kr.
> edbpriser.dk

Det er da et udemærket rat hvis man aldrig har prøvet et force-feedback rat.
Det er simpelthen en helt anden fornemmelse.
Jeg kører selv med Logitech Momo Force, som du også kan finde til yderst
rimelige penge på Edbpriser.dk.

mvh Peter

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-07-02 21:13

> [...]
> Det er simpelthen en helt anden fornemmelse.
> Jeg kører selv med Logitech Momo Force, som du også kan finde til yderst

Ja, det er nok smag og behag mht. Force Feed back. Jeg synes at det omtalte
standard-logitech er i orden hvis man ikke skal have Force Feedback.

Jeg har prøvet force feedback rat. Men det blev ikke udnyttet ordentligt at
spillet. Det eneste der skete var stort set at det rystede når man kørte på
ujævnt underlag. Det ville være fedt hvis man kunne mærke hjulene/vejen i
rattet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-07-02 10:51

wrote in message news:ai1j8k$407$1@sunsite.dk...
> Jeg har prøvet force feedback rat. Men det blev ikke udnyttet ordentligt
at
> spillet. Det eneste der skete var stort set at det rystede når man kørte

Hvilket spil var det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 29-07-02 21:22

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket spil var det?

Jeg har ikke et bestemt for øje, men hvis du har et godt et du synes SKAL
prøves, så sig gerne frem.

Kan man egentlig spille multiplayer i et af de nyeste bilspil??

Mvh
Rasmus Hauge

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-07-02 21:35

"Rasmus Hauge Hansen" <hauge@NO_SPAMliberalist.com> wrote in message
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke et bestemt for øje, men hvis du har et godt et du synes SKAL
> prøves, så sig gerne frem.

Hvad mener du?

> Kan man egentlig spille multiplayer i et af de nyeste bilspil??

Det kan man skam i de fleste bilspil... NFS-serien kan man i.

Fra : p

Dato : 30-07-02 13:57

Jeg befinder mig i et lignende dilemma. Jeg vakler mellem FF rat fra
Microsoft og Thrustmaster. Er der nogen der kender dem?
Jeg har prøvet det fra MS i GP4 (ikke ret god FF), i F1 2002 (god føling med
underlag - man kan mærke når hjulene begynder at skride) og i Extreme rally
(problemer med kalibrering af pedaler)

pfht

Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-02 18:11

"p" <preben_h@hotmail.com> wrote in message
> [...]
med
> underlag - man kan mærke når hjulene begynder at skride) og i Extreme

Nu vil jeg skrive svaret _under_ spørgsmålet som det er kutyme her på
usenet.

Jeg har haft MS' rat i hånden og jeg synes ikke det ligger særligt godt. Der
er for mange skarpe kanter og for lidt polstring. Mit Logitech har et godt
blødt rat at holde ved. Der er lidt ubetydeligt slør omkring midtstillingen
(det larmer af H... til, men har man hovedtelefoner på, så gør det knapt så
meget). Pedalerne er klart de bedste jeg har oplevet; bundhængslede som i
Porsche og asymmetriske både i længde og i fjederkraft.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-07-02 10:49

> Jeg overvejer at købe et rat til at spille bilspil med...

Det bliver spillende også federe af.

> Men hvilket er pt det bedste, og til en god pris?!

Logitech WingMan Formula Force GP.

Køb det i Merlin; de plejer at være billige med det...

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 29-07-02 21:24

> Logitech WingMan Formula Force GP.
>
> Køb det i Merlin; de plejer at være billige med det...

Hmmm. jeg køber nu efter princip ikke i Merlin mere...
Grunden:
Deres service er for ringe, ihvertfald i den i min by.
De tager f.eks ikke telefonen, hvis de står og skal til at bruge den, men
lader den bare ringe ud (det har jeg selv set 2 gange mens jeg stod i
butikken! Det er da latterligt)

Mvh
Rasmus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-07-02 21:37

> Hmmm. jeg køber nu efter princip ikke i Merlin mere...

De er nogle 100,- billigere en Fona.

> Grunden:
> Deres service er for ringe, ihvertfald i den i min by.
> De tager f.eks ikke telefonen, hvis de står og skal til at bruge den, men

Det gør jeg også ofte selv.

Fra : Christian Catu

Dato : 30-07-02 17:18

> Hej
>
> Jeg overvejer at købe et rat til at spille bilspil med...
>
> Men hvilket er pt det bedste, og til en god pris?!
>
> Mvh
>
> Rasmus Hauge

I den forb vil jeg egentlig gerne spørge hvad i mener det bedste (til prisen
hvis man kan sige det) rat som både kan anvendes til PC og PS2 er.