320*240
Fra : HELJJ

Dato : 27-07-02 16:58

Hej

Jeg har købt en 5,8 `` lcd skærm til bilen

Hvordan får jeg en bærbar pc med XP til at køre med 320*240 i opløsning

M.v.h

Hel

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-07-02 17:05

HELJJ skrev bl.a.:

> Jeg har købt en 5,8 `` lcd skærm til bilen
> Hvordan får jeg en bærbar pc med XP til at køre med 320*240 i
> opløsning

Kan WinXP det? Det tror jeg ikke.
Hør hellere i en softwaregruppe fx. news:dk.edb.system.ms-windows

--
Lars

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 27-07-02 17:30

"HELJJ" <hel@oncabel.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har købt en 5,8 `` lcd skærm til bilen
>
> Hvordan får jeg en bærbar pc med XP til at køre med 320*240 i opløsning

Hvilket graffikort?

Du kan fx prøve med programmet "powerstrip" kan sættes i alle tænkelige og
utænkelige opsløsninger og frekvenser osv.

Det er vist kun Xp´s indbyggedde drivere, der minimum bruger 800*600

Men ellers skal du vel bruge driverne til LCD skærmen

Fra : Anders Borum

Dato : 28-07-02 09:29

"Bjarke Hansen (laptop)" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:ahuhq8$hhe$1@sunsite.dk...
[klip]
> Hvilket graffikort?

Strengt taget alle grafikkort kan placeres i det 320x240 mode, som kaldes
mode-x. Det blev brugt til computerspil i de gode gamle dos-dage og jeg har
aldrig hørt om et vga-kort der ikke kunne køre mode-x.

Her finder du lidt information om det:
http://www.whisqu.se/per/docs/graphics66.htm

Win-xp kan som udgangspunkt ikke finde ud af at bruge mode-x da der ikke
er ret mange drivere der giver mulighed for det. Det er ikke mange som vil
køre windows i en så lav opløsning tror jeg.

> Du kan fx prøve med programmet "powerstrip" kan sættes i alle tænkelige og
> utænkelige opsløsninger og frekvenser osv.

Hvis powerstrip kan finde ud af mode-x, må I meget gerne sige til.

> Det er vist kun Xp´s indbyggedde drivere, der minimum bruger 800*600
>
> Men ellers skal du vel bruge driverne til LCD skærmen

For at teste om din skærm kan klare 320x240 kan du finde et gammelt dos-spil
og køre det fra diskette. Jeg kan anbefale Wolfenstein 3D som stadig holder
her 10 (?) år efter.

Anders

Fra : h.kragelund

Dato : 28-07-02 05:51

> Jeg har købt en 5,8 `` lcd skærm til bilen
>
> Hvordan får jeg en bærbar pc med XP til at køre med 320*240 i opløsning
Device driver og manual, hvis det findes!
Ellers må du selv opfinde noget der kan bruges!

mvh
henrik

Fra : Torben Helsinghof

Dato : 28-07-02 13:15

> Hvordan får jeg en bærbar pc med XP til at køre med 320*240 i opløsning

Hejsa

Win Xp og nok heller de programer du skal bruge kan ikke køre den opløsning
Brug 640*480 pixel og i egenskaber generalt DPI 120 - 140 dpi

Det funker for mig i bilen på en 5,8`` lcd

M.v.h

Torben Helsinghof