Langsom opstart af XP, hvorfor ?
Fra : o&u

Dato : 27-07-02 13:43

Hej

Pludselig er startet et opstarts problem med windows XP. Jeg har en
vente pause på 2 min, hvor der intet sker.

Det er efter den sort-hvide barre er løbet fra venstre imod højre,
hvor XP logoet kommer op, at forandringen er der:

Logoet er ikke klart i farverne, - det bliver det 2 minutter senere,
hvor også den farve-barre, der farer lidt frem og tilbage, kommer.

Hvad skyldes mon dette ?

Video-kortet er radeon gigabyte 64s-h. Nyeste xp video drivere er
installeret.

Problemet er pludselig kommet her til morgen. Uden at jeg har
installeret noget.

Har nogen erfaring med løsning herpå ?

Jeg har prøvet at ghoste tilbage en backup fra sidste søndag. Det
hjalp ikke. Fjerne netkortet hjalp ikke.

med venlig hilsen og tak

John

Fra : HowaX

Dato : 27-07-02 14:36

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har nogen erfaring med løsning herpå ?
>
> Jeg har prøvet at ghoste tilbage en backup fra sidste søndag. Det
> hjalp ikke. Fjerne netkortet hjalp ikke.

Det kan være at du er kommet til at installere en driver som ikke høre
hjemme i din computer ... prøv at se om der skulle være noget i din Device
Manager .. der kan du altid kikke .. og hvis der er noget som du ikke har ..
så bare fjern det.. hvis det skulle ske at være der alligevel, så kommer den
bare og vil installeret engang til når du starter op .. held og lykke :)

Mvh Kristian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-07-02 15:35

o&u skrev bl.a.:

> Pludselig er startet et opstarts problem med windows XP. Jeg har
> en vente pause på 2 min, hvor der intet sker.

[snip]
> Problemet er pludselig kommet her til morgen. Uden at jeg har
> installeret noget.

Hent Bootvis fra Microsoft.
http://microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/

Prøv at lade den Trace "Next boot + Driver delay". Så skulle den gerne komme
med en grafisk oversigt over opstarten. Måske kan du se noget ud af det.
Prøv ellers at lade den optimere opstarten "Optimize System".

Hav tålmodighed... det tager lidt tid.

--
Lars

Fra : o&u

Dato : 27-07-02 16:41

On Sat, 27 Jul 2002 16:35:02 +0200, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.DOT.com> wrote:

> [...]
>med en grafisk oversigt over opstarten. Måske kan du se noget ud af det.
>Prøv ellers at lade den optimere opstarten "Optimize System".

Mange tak for rådet !

Til at have i reserve, for problemet er pludselig væk igen. (?)
Installerede nyeste xp drivere til grafikkortet.

mvh

John

Fra : Johansen

Dato : 28-07-02 08:22

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Pludselig er startet et opstarts problem med windows XP. Jeg har en
> vente pause på 2 min, hvor der intet sker.

CUT

> John

Har du en CD-R liggende i et af dine drev?
Hvis JA - kan problemet ligge her, da windows insistere på at scanne mappe
og filstrukturen på denne
før der fortsættes. Nogle gange kan CD-R være svær at læse og så tager det
laaaang tid ...
Ret irriterende... det giver netop symptomet med at boot image tones ned i x
antal sek. / minutter
--
Venlig hilsen
Jens