guide til opgradering
Fra : Thomas Jari

Dato : 26-07-02 18:10

Er der ikke en som kan poste en detaljeret guide til at opgradere softwaren
i sin telefon. Jeg sidder med en Nokia 3310, et flasherkabel og et
datakabel. Jeg har set diverse guides på nettet, men synes ikke de er
detaljerede nok.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 26-07-02 18:36

"Thomas Jari" <jari@it.dk> wrote in message
> [...]
> i sin telefon. Jeg sidder med en Nokia 3310, et flasherkabel og et
> datakabel. Jeg har set diverse guides på nettet, men synes ikke de er

Ja, det synes jeg også kunne være en god ide..

MVH Kenneth Egholm..

Fra : Runman

Dato : 26-07-02 21:43

Det kommer jo også helt an på hvilke prg man bruger !!!
Jeg selv brugte næsten en måned her på NG og fulgte med
i hvad andre havde haft af probs.

****RUNMAN****

Fra : helloo.dk

Dato : 27-07-02 02:14

Denne link giver en meget klar besked om hvordan man gør.. det eneste det
kræver er at du har dit udstyr i orden...
Se
http://www.kabelsalg.dk/manualdls.htm
Hilsen helloo.dk

Fra : Kenni Lund

Dato : 29-07-02 14:44

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> wrote in message
> Denne link giver en meget klar besked om hvordan man gør.. det eneste det
> kræver er at du har dit udstyr i orden...
> [...]

LOL, ja, men det hjælper jo manden meget....

Jeg har ikke lige et link ved hånden som beskriver processen 100%, men start
med at se på denne, under "Nokia Upgrade":
http://kickme.to/gsmschwantz

Når du opgraderer i praksis vil du ikke downloade én flashfil indeholdende
softwaren (som guiden siger), men derimod 2 filer. Den første kaldet "MCU"
er selve softwaren, og den anden "PPM" er sprogpakken (groft sagt). Disse to
filer skal altid have samme version for at kunne virke. Sprogpakken er altid
navngivet med et bogstav; a,b,c,d,e...osv. Du kan næsten altid være sikker
på at du skal bruge "a" pakken, da denne indeholder scandinavisk sprog samt
ordbog (selvfølgelig ved mindre du ønsker andet sprog).

Når du har downloadet MCU'en + den sprogpakke du ønsker, klikker du "Load
MCU" i Rolis, vælger MCU-filen, klikker "Load PPM", og vælger PPM-filen. Til
sidst klikkes "Flash" og telefonen opdateres....

Når telefonen er blevet opdateret, vha. ovenstående trin, kan du fortsætte
med guiden fra punkt 6...

Mvh.
--
Kenni Lund