Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Oversigt over banker?
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 30-07-02 06:52

Hejsa! *S*

Der skulle en ikke være en eller anden side hvor man kan se en oversigt over
de forskellige banker og deres priser?

Jeg har alt i alt minus 20.000,- kroner på mine konti... (så er alle sammen
talt med) og jeg vil gerne låne penge til hus.. ca. 900.000,- kroner

Jeg har ikke dankort og er ikke interesseret i at have det...

Hvilken bank er mest fordelagtig....?

Hvad gør man hvis man vil rundt til de forskellige banker og tjekke
priser??? sender et brev eller hvad??

På forhånd tak
Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : B. Sørensen

Dato : 30-07-02 13:39

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote

http://www.mybanker.dk

> Jeg har ikke dankort og er ikke interesseret i at have det...

Nå. Det var da en skam for dig.

> Hvilken bank er mest fordelagtig....?

Det kommer vist an på så meget. Tjek MyBanker. Søg lidt på Google etc.

> Hvad gør man hvis man vil rundt til de forskellige banker og tjekke
> priser??? sender et brev eller hvad??

Ja, du kunne sende et brev. Det kan dog ikke anbefales, så medmindre du
heller ikke har telefon kan du jo ringe og spørge. De bider sikkert ikke.
Ellers kan bankernes gebyrer/priser/osv. ses i deres respektive fillialer.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 30-07-02 18:34

> Nå. Det var da en skam for dig.

Hej!

hmm.. det kan godt være at jeg har misforstået tonen i din mail.. men jeg
synes ikke den var særlig høflig... Jeg håber da ikke alle får den tone
herinde!

Men til trods for det var der da noget jeg kunne bruge så jeg kigger lidt på
mybanker.dk

MVH Mette

Fra : Henrik A

Dato : 30-07-02 18:36

Penge og Privatøkonomi har også noget på deres hjemmeside, hvor du kan
sammenligne bankerne - udfra størrelsen på engagementet.

Adr. er http://www.penge.dk

Henrik

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 30-07-02 20:44

> Penge og Privatøkonomi har også noget på deres hjemmeside, hvor du kan
> sammenligne bankerne - udfra størrelsen på engagementet.
>
> Adr. er http://www.penge.dk

Tak... *S*

dette virker til at være en rigtig gode side! *S*

MVH Mette

Fra : B. Sørensen

Dato : 31-07-02 19:42

> [...]

> hmm.. det kan godt være at jeg har misforstået tonen i din mail.. men jeg
> synes ikke den var særlig høflig... Jeg håber da ikke alle får den tone

Korrekt. Jeg skrev bevidst sarkastisk nogle steder. Jeg opfattede din init.
post som "en lad omgang"; uden engagement så at sige. Det er de færreste
ting som kommer af sig selv i denne verden, og hvis du planlægger at låne en
lille million håber jeg da virkelig ikke du havde forestillet dig at lidt
"trykken på søg-knappen" kunne gøre det ud for kvalificeret rådgivning.
Og nej, bankerne ringer ikke til *dig* og oplyser deres priser. Det
forventes at du selv gør lidt forarbejde; du kunne fx bruge den meget brugte
kommunikationsform telefonen udgør, eller skrive et brev som vi også har
haft mulighed for i årtier (sarkasme). Hvordan tror du vi andre kommer
videre? Det var det med engagementet...

Tag mit råd og start med at rådføre dig med din nuværende bank. Når det
drejer sig om sådan et beløb kan du alligevel ikke bruge bankernes
"taxameterliste" til noget som helst. Det er næppe utænkeligt at du kan
forhandle dig til en favorabel rente.

> Men til trods for det var der da noget jeg kunne bruge så jeg kigger lidt

> mybanker.dk

Ja gør det. Det er et informativt site. Du burde også gøre dig selv den
tjeneste at kigge deres økonomiske ordforklaringer igennem.

PS. Pleeease lad være med at bruge alle de '!'.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : BN

Dato : 03-08-02 18:54

B. Sørensen <.@.> skrev i en nyhedsmeddelelse:ai61gh$h83$1@sunsite.dk...
> [...]
> Ellers kan bankernes gebyrer/priser/osv. ses i deres respektive fillialer.

Nu er det her med privat økonomi svært at rådgive over nettet. Det hele
afhænger af din situation: alder, uddannelse og heraf job, familie,
tidligere økonomi situation bare for at nævne de vigtigste.
Mht. dankort, kan det være en fordel at du ikke ønsker dette. Jeg ved at
banker ofte 'inddrager' dankort hos kunder der har svært ved at styre
økonomien.
Tilsidst er det der med priser en mærkelig ting. Jo, man kan da godt spare x
antal kroner om måned på renten, ved at vælge den billigste, men den er
måske også den mest ufleksible, hvis der skulle ske noget uforuset. Det ved
jeg af egen erfaring, og er derfor glad for en af de store i Danmark, der
ganske vist koster mig 3-400 kr om måned i rente i forhold til en af de
billigste. Derfor vælg, en bankrådgiver du har sympati for. Så kan man komme
langt, når der sker noget uforuset.

BR cand.merc. Brian Nielsen

Fra : carl munk

Dato : 01-08-02 22:03

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message news:<ai5965$oq8$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Jeg har alt i alt minus 20.000,- kroner på mine konti... (så er alle sammen
> talt med) og jeg vil gerne låne penge til hus.. ca. 900.000,- kroner

Normalt er det en kreditforening der yder lån i fastejendom (hus) og
før de gør
dette undersøger de om debitor (dig) kan betale afdragene og renterne,
ud af
den indkomst du tjener, måske skulle du spørge en ejendomsmægler, han
rådgiver køberne udfra deres lønindkomst om de har råd til det. Har du
ikke råd kan du
gå på http://www.tvangsauktioner.dk og blive lidt klogere

Fra : carl munk

Dato : 01-08-02 22:07