Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Afbetaling - på trods af RKI ...
Fra : Kim

Dato : 29-07-02 18:08

Jeg er i den "situation" at jeg skal til at studere her efter sommerferien
og så vil jeg gerne have mig en computer. (Det er mine forældres jeg skriver
fra lige nu)

Jeg har dog ingen penge og vil så gerne købe den på afbetaling
et-eller-andet sted MEN jeg står i RKI for en telefonregning hos Orange som
jeg nægter at betale p.g.a. jeg ikke har ringet så meget som den er på (er
igang med retssag o.s.v. mod dem!) men det kan jo godt tage mange måneder
før det er færdig ...

Er der nogen der har en ide om hvorhenne jeg måske kunne få en på
afbetaling?

På forhånd tak
Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-02 21:03

Kim wrote:

> [...]
> igang med retssag o.s.v. mod dem!) men det kan jo godt tage mange måneder

Der er noget der halter her. Hvis du anfægter kravet mod dig, må RKI
ikke registrere dig. Prøv at kontakte RKI.

Det er nok noget nær umuligt at få lov at købe på afbetaling, hvis du
står i RKI. Hvis du ikke får RKI til at slette dig fra registret, er der
nok ikke andet at gøre end at undvære computeren, eller at få dine
forældre eller andre til at stå for købet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Nobore

Dato : 01-08-02 23:21

Det du skal gøre er at ringe til RKI og bede dem sende dig en formular, hvor
du anfægter at skylde firmaet noget. Retssagen skal så¨afsluttes før de må
sætte dig ind.

Rigtig mange ryger i RKI, men kun de færreste vbed, at de kan anfægte alle
anmelderser. Der kan jo nærmest gå år før man i sidste ende ender i RKI.

Jan