Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
basisbank
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-07-02 14:44

Hejsa! *S*

jeg vil lige høre om der er nogen her der bruger basisbank.dk eller har
erfaringer her med...

jeg har et lån, som jeg od kunne tænker mig at spare nogle penge på.... og
det ser jo ud til at det kan lade sig gøre her... *S*

men er der nogen der kan fortælle om deres erfaringer så ville det være
dejligt! *S*

http://www.basisbank.dk

MVH Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Ole :-\)

Dato : 28-07-02 19:15

Mette Frederiksen skrev

> [...]
>
> jeg har et lån, som jeg od kunne tænker mig at spare nogle penge på.... og
> det ser jo ud til at det kan lade sig gøre her... *S*

Var kunde der, men skiftede tilbage til Skandiabanken.dk der slipper du for
alle gebyrerne som de har i Basisbank.dk

Jeg har ikke meget at klantre banken for - som jeg kan huske - det eneste er
at de har indført en række gebyrer for at være kunde der.

200 kr om året

10 kr pr. konto pr. kvartal

mm

Venlig hilsen

Ole
--
Min favoritbookmaker:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=134145

Fra : Peter Sørensen

Dato : 29-07-02 21:24

In article <ai1cbm$1s3k$1@news.cybercity.dk>, " Ole :-\)"
<ole@Xspontek.dk> says...
> [...]
>
> Jeg har ikke meget at klantre banken for - som jeg kan huske - det eneste er
> at de har indført en række gebyrer for at være kunde der.

Ikke helt korrekt, der betales kun 200,- pr. år, de 10kr/kvartal er
fjernet. Dette inkludere bla. et Visa/Dankort kort, som de fleste alm.
banker opkræver 150,- for uden så meget som at rødme!

Jeg har haft banken ca. siden den startede, og udover at deres websider
var noget crap i starten, har jeg været tilfreds. Jeg er kassere i en
forening hvor vi bruger Skandiabanken, og jeg syntes ikke at deres web
interface er bedre end Basisbanks.

IMHO skal du lade prisen bestemme. Da jeg har et ret stort indlån, kan
det bedre betale sig for mig at betale et større års gebyr i Basisbank
og få en højre rente, end lavere gebyre i Skandiabank og lavere rente.
Det omvendte er gældende for foreningen.

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-07-02 21:44

"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> wrote in message
> [...]
> og få en højre rente, end lavere gebyre i Skandiabank og lavere rente.
> Det omvendte er gældende for foreningen.

Forskellen er 3,25-3,1 % = 0,15 %. Da basisbank's årsgebyr er 200 kr og
man betaler skat af renteindtægten og ikke kan trække de 200 kr fra,
balancerer det ved 200/(0,15% * 0,45) = 300.000 kr. Så det må være et
ret stort indlån.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-07-02 23:41

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
> man betaler skat af renteindtægten og ikke kan trække de 200 kr fra,
> balancerer det ved 200/(0,15% * 0,45) = 300.000 kr. Så det må være et

- Og så kan man formentlig disponere en del af beløbet i mindst 3 måneder,
hvor renten så pr. d.d. er 3,3% - stigende til 4,55% ved 5 års binding.
VISA/Dankort koster godt nok 150 kr, men til gengæld er det gratis at hæve
kontanter i udlandet - det sparer 30 kr pr. gang.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ole :-\)

Dato : 30-07-02 00:17

Jonathan Stein skrev

> VISA/Dankort koster godt nok 150 kr, men til gengæld er det gratis at
hæve
> kontanter i udlandet - det sparer 30 kr pr. gang.

Ja det er gratis hos Skandiabanken mens Basisbank tager 1 % - min. 30 kr når
du hæver penge i udlandet.

Venlig hilsen

Ole

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-07-02 11:40

" Ole " wrote:

> Ja det er gratis hos Skandiabanken mens Basisbank tager 1 % - min. 30 kr når
> du hæver penge i udlandet.

Sjov regel, når man samtidig maks kan hæve hvad der svarer til ca. 2.000 kr.
Dermed bliver gebyret altid 30 kr.
I øvrigt kører alle de banker, jeg kender til - ud over Skandiabanken - med
dette gebyr.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Sørensen

Dato : 02-08-02 19:33

In article <3d45a8e8$0$2226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
uffe@routeware.dk says...
> [...]
> man betaler skat af renteindtægten og ikke kan trække de 200 kr fra,
> balancerer det ved 200/(0,15% * 0,45) = 300.000 kr. Så det må være et

Nej, for hos Skandiabanken koster et Visakort 150kr.
Så det er ved ca. >75k at BasisBank er bedst.

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Britt Malka

Dato : 28-07-02 19:54

On Sun, 28 Jul 2002 15:43:46 +0200, "Mette Frederiksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

>http://www.basisbank.dk

Efter et besøg på deres hjemmeside, som er det eneste, jeg kender til
dem, ville jeg hellere anbefale dig min datters sparebøsse.

En bank, der kan lave en så amatøragtigt udseende hjemmeside, ville
jeg ikke turde bruge som online-bank.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Hvor meget tid kan du spare ved at bruge et bedre mailprogram?
Prøv det prisbelønnede mailprogram The Bat! gratis i 30 dage. Læs mere på www.malka.it

Fra : Vagn Hansen

Dato : 29-07-02 19:19

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ser jo ud til at det kan lade sig gøre her... *S*
>
> men er der nogen der kan fortælle om deres erfaringer så ville det være

Hej Mette

Har været med i Basisbanken siden den startede. Har kun godt at sige om dem
rent bankmæssigt. Deres Homebanking-program og Hjemmeside er måske ikke så
veludviklet, men det er en billig bank.

M.v.h.

Vagn Hansen

Fra : PHK

Dato : 03-08-02 15:56

> Hejsa! *S*
>
> jeg vil lige høre om der er nogen her der bruger basisbank.dk eller har
> erfaringer her med...

Jeg har haft basisbank. Da de for 3. gang inden for kort tid hævede hhv.
gebyrer og renten for min kassekredit (sidstnævnte med en dårlig
undskyldning om at de gerne ville have flere hel-kunder) gav jeg op.

De får mig _aldrig_ som kunde mere og de får _aldrig_ nogen sinde min
anbefaling.

Her i huset går de som Bondefangerbanken. Så ved alle hvem det er. Når de
først har dig indenfor, er der ingen grænser for gebyr- og rentestigninger.

I Jyske bank fik jeg iøvrigt bedre betingelser end jeg havde i Basisbank før
deres 2% rentestigning.

--
_
|_|