Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fogedforretning
Fra : Monz Gommery

Dato : 28-07-02 04:32

Nogen der ved hvad hvad bagatelgrænsen er når advokater skal taget ting fra
ens hjem som udlæg i fogedretsager?
Får man eventulet meddelelse først så man kan nå at gemme tingene i en
kælder eller lignende?
Er også interesseret i at læse om lovgivningen på dette område..

På forhånd tak

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-07-02 11:31

On Sun, 28 Jul 2002 05:31:59 +0200, "Monz Gommery" <monz@lazy.dk>
wrote:

> [...]
>kælder eller lignende?
>Er også interesseret i at læse om lovgivningen på dette område..

Jeg har prøvet det 2 gange, men det er efterhånden ~8-9 år siden.

Normalt får man besked pr brev/bud, om dato/tidspunkt.
De går så hjemmet igennem for ting, som vil indbringe en rimelig sum
penge, ved salg på auktion. Det vil sige malerier, ægte tæpper, nyere
TV/Video (ikke dem til 999.- i bilka)/HiFi/PC. Godtnok siger nogle at
man har "krav" på sit TV, men ikke nødvendigvis et B&O til 30.000.-

Jeg har selv "gemt" de største ting hos naboen, men det var vist ikke
nødvendigt alligevel. Har man noget dyrt, som ikk er ens eget (lånt,
lejet, eller samboens), skal man kunne dokumentere det.

--

/Dan MOrtensen

Fra : henrik hansen

Dato : 07-08-02 15:06

"Monz Gommery" <monz@lazy.dk> wrote in message news:<ahvojd$2sgt$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> kælder eller lignende?
> Er også interesseret i at læse om lovgivningen på dette område..

Prøv at poste indlægget i nyhedsgruppen, dk.videnskab.jura
Der skal nok komme mange saglige indlæg

MVH
Henrik