Kontakt bureau ;o)
Fra : w

Dato : 29-07-02 09:45

Hej !

Er der nogen, der kender et godt Internet-forum til at finde
en lokal fiske-buddy - eller har ideer til hvor et eventuelt
opslag skulle placeres ?

Jeg er bosat i Odense og har for nylig kastet mig helhjertet
over fluefiskeriet.

Af en eller anden uforklarlig grund kan mine nærmeste
omgivelser dog ikke se det smukke i "nogle fjer bundet til
en krog" - eller for den sags skyld sætte pris på en god
lystfiskerhistorie

Derfor kunne det være sjovt at komme i kontakt med nogle
ligesindede, så man i fællesskab kunne drage til vandet.

Alle bidrag er velkomne

VH

Lasse

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 29-07-02 10:05

"w" <w@xx.com> wrote in message
> Er der nogen, der kender et godt Internet-forum til at finde
> en lokal fiske-buddy - eller har ideer til hvor et eventuelt
> opslag skulle placeres ?

Hej Lasse,

Jeg synes ikke, at du finder noget bedre forum end
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/. Det er virkelig et besøg værd.

Jeg er forresten selv fluefisker og bor i Odense. Jeg kender fem andre
fluefiskere, så jeg kan næsten altid finde een at tage til kysten med - de
er alle aktive på forumet. Jeg har desværre ikke selv bil, men det har de
andre - transport plejer så ikke at være det store problem.

Du kan evt. skrive lidt om dig selv og dine fiskeinteresser på forumet - så
kommer kontakten hurtigt. Vi bruger forumet bl.a. til at arrangere
fællesture - og der er vist en tur (fra Odense) under opsejling i denne uge.
:)

Mvh.

--
Martin Nystrup Rasmussen
Læs om havets dyre- og planteliv på http://home19.inet.tele.dk/livetihavet/

Fra : w

Dato : 29-07-02 15:07

> Jeg synes ikke, at du finder noget bedre forum end
> http://www.123nu.dk/lystfiskeri/. Det er virkelig et besøg
værd.

Mange tak for tippet. Jeg har lige været forbi og det ser
for lovende ud...
Jeg læste lige jeres tråd "Kysttur på Fyn" og mener I lyder
en kende garvede
Jeg er kun lige startet med fluekæppen (efter mange års
spinnefiskeri), men med lidt træning ....

VH

Lasse

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 29-07-02 15:48

"w" <w@xx.com> wrote in message
> [...]
> en kende garvede
> Jeg er kun lige startet med fluekæppen (efter mange års
> spinnefiskeri), men med lidt træning ....

Jeg flyttede først til Odense engang i begyndelsen af '99 og genoptog så
fiskeriet igen efter mange års pause. Jeg er dog kun på vej imod mit andet
år som fluefisker - kystspinnestangen er ikke kommet i brug siden min første
dag med fluestangen. Uanset hvad du foretrækker af metoder, så har det ingen
betydning - jeg (og helt sikkert også dem, jeg fisker med) fisker med alle.
:)

Fritiden har jo en begrænset længde, så jeg fisker efterhånden kun på kysten
fortrinsvis efter havørred - jeg har dog tidligere fisket meget ved Odense
Å.

Mvh.

Martin (som nyder ferien ;D )

Fra : w

Dato : 29-07-02 16:19

> [...]
> dag med fluestangen. Uanset hvad du foretrækker af
metoder, så har det ingen
> betydning - jeg (og helt sikkert også dem, jeg fisker med)

Det lyder da rart, at der er plads til en amatør. Selve
fiskeriet er jo også en individuel sag - det er mere
selskabet, der kan være ganske hyggeligt

Her til aften vil jeg køre en tur til nordkysten og træne
lidt. Vandet er nok for varmt til, at der kan gøres nogen
fangster, men jeg vil gerne have fundet rytmen til
efterårs-sæsonen.

Hvor meget har du så været ude med fluestangen ? Er det
blevet til nogle gode fangster ?

MVH

Lasse

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 29-07-02 17:08

"w" <w@xx.com> wrote in message
> Det lyder da rart, at der er plads til en amatør. Selve
> fiskeriet er jo også en individuel sag - det er mere
> selskabet, der kan være ganske hyggeligt

Helt bestemt! Og ja, det kan skam blive ganske hyggeligt derude - specielt
her om sommeren. Jeg har natfisket en del sammen nogle andre den seneste
tid.

> Hvor meget har du så været ude med fluestangen ? Er det
> blevet til nogle gode fangster ?

Hvor meget? Temmelig meget - for at sige det mildt. ;D Både på græsplænen,
ved å og kyst. Med tiden kan man faktisk fluefiske effektivt efter bl.a.
havørred ved kysten - det kræver selvfølgelig bare, at man kan dække noget
vand. Her kan kasteteknikken hjælpe. ;D

Og så er der jo det med lokalkendskabet. Jeg har efterhånden lært nogle
pladser at kende - fangsterne er så stille og roligt kommet. Jeg har været
på ca. 25 kystture med fluestangen i år - det har givet 18 havørreder over
målet (de største på 1,7 og 2,3 kg.) og 2 steelheads.

Mvh.

Martin

Fra : w

Dato : 29-07-02 17:59

> ...havørred ved kysten - det kræver selvfølgelig bare, at
man kan dække noget
> vand. Her kan kasteteknikken hjælpe. ;D

Jeg har selv deltaget i et enkelt heldagskursus (i Go
Fishing regi). Det giver et godt fundament at bygge videre
på.

> [...]
havørreder over
> målet (de største på 1,7 og 2,3 kg.) og 2 steelheads.

Føj for satan - det var da en hel pæn statistik
Nå nu har jeg også fået tilmeldt mig på lystfisker-forumet,
så må vi jo se, om jeg tør blande mig i debatten....

mvh

Lasse

BTW: Skulle du på et tidspunkt mangle kørelejlighed til
vandet - så må du da endelig droppe mig en mail Ellers
ses vi måske i forumet - du skal i hvert fald have tak for
hjælpen.

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 29-07-02 18:39

"w" <w@xx.com> wrote in message
> Jeg har selv deltaget i et enkelt heldagskursus (i Go
> Fishing regi). Det giver et godt fundament at bygge videre
> på.

Ja, jeg har været på eet af deres kystfluekurser engang sidste år.

> Føj for satan - det var da en hel pæn statistik
> Nå nu har jeg også fået tilmeldt mig på lystfisker-forumet,
> så må vi jo se, om jeg tør blande mig i debatten....

Ja, jo, men med til historien hører også, at forårsfiskeriet var særdeles
godt i år - nogen snakker om det bedste i mands minde. Jeg husker to ture,
hvor jeg sammenlagt fik 8-9 havørreder - rammer man en stime af sultne fisk
om foråret, kommer fangsterne jo næsten af sig selv...bare fluen er i
vandet. Så er statistikken jo knap så go'. ;D

> BTW: Skulle du på et tidspunkt mangle kørelejlighed til
> vandet - så må du da endelig droppe mig en mail Ellers
> ses vi måske i forumet - du skal i hvert fald have tak for
> hjælpen.

Det vil jeg da gøre - jeg betaler selvfølgelig min del af benzinen. Hvordan
ser det ud med sommerens natfiskeri (eller det tidlige morgenfiskeri) på
kysten og dig? Er det en forenelig størrelse eller venter du til efteråret?
Jeg har lang sommerferie indtil september, så jeg fisker meget efter
havørred i denne tid...og det foregår jo på lidt "skæve tidspunkter". ;D

Mvh.

Martin

Fra : Leif

Dato : 29-07-02 19:58

Denne tråd viser vist at der er grundlag for en hjemmeside
med kørelejlighed/samvær som emne.

Er der en, der kan det der med hjemmeside, tror jeg, den bliver
et hit.

Mvh, Leif (Der har den første tur til kysten tilgode endnu)

Fra : Per Herholdt

Dato : 29-07-02 21:58

Leif wrote:
> Denne tråd viser vist at der er grundlag for en hjemmeside
> med kørelejlighed/samvær som emne.

Det ser da ud til at fungere fint her så hvorfor ændre på det?

--
MVH Per

To start press any key --- where is the anykey??

Fra : Leif

Dato : 30-07-02 15:09

Jeg tror flere har nemmere ved at overskue en hjemmeside.
En hjemmeside kunne nok give et bedre overblik.
Sorteret på fiskemetoder, kyst / å områder osv.

Mvh, Leif

Fra : Michael Boysen

Dato : 30-07-02 17:04

Leif skrev:
> Jeg tror flere har nemmere ved at overskue en hjemmeside.
> En hjemmeside kunne nok give et bedre overblik.
> Sorteret på fiskemetoder, kyst / å områder osv.

Og det er måske heller ikke så fedt, hvis gruppen pludselig blev
"over-klistret" med "fiskemakker søges". Man kunne selvfølgelig forestille
sig, at man skrev et eller andet i subj. så man kunne fravælge disse
postings. En hjemmeside ville dog klart være at foretrække.

Læs i øvrigt:
(Det gør det meget mere behageligt for flertallet at læse indlæg, hvis man
citerer under det man svarer på.)

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : Kevin Steffer

Dato : 01-08-02 09:30

Jeg er igang!
Hjemmesiden hedder mitfiskeri.dk og du kan allerede nu tilmelde dig en
åbningsmail-liste så du får besked når sitet åbner.

Hjemmesiden forventes at stå klar til september/oktober måned.

Kevin

Fra : Leif

Dato : 01-08-02 16:29

Fint.