Kastration igen.
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 29-07-02 21:37

Hejsa,
Jeg ringede i dag til min dyrlæge som fortalte at hun først vil kastrere min
kommende hankat når han er 6-7 mrd, men jeg vil jo helst have ham ordnet om
et par uger, så derfor ville jeg lige høre om der var nogen som kunne
anbefale en anden dyrlæge i nærheden af Vanløse/ Kbh NV/Frederiksberg. Eller
er der nogen som ved om dyrlægen ude på Inges Kattehjem (i Glostrup)
kastrerer så tidligt?
Mvh
Vibeke J

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-07-02 22:07

Raiku Sarvå på Frederiksberg kastrerer tidligt, det samme gør Dahlgårds
dyreklinik i Birkerød

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 29-07-02 22:07

> Raiku Sarvå på Frederiksberg kastrerer tidligt, det samme gør Dahlgårds
> dyreklinik i Birkerød

Hej Nina :)
Er det nogen du selv har brugt?
Mvh
Vibeke

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-07-02 22:19

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev...

> Hej Nina :)
> Er det nogen du selv har brugt?

Hej Vibeke

Jeg bruger Raiku Sarvå, Felina Katteklinik, som er en af Danmarks førende
katte-dyrlæger (hun behandler KUN katte!). Hun har udført kastration på 3 af
mine killinger, 11½ uger gamle, uden problemer overhovedet.

Så jeg kan ihvertfald give Raiku de varmeste anbefalinger - hvis du er
interesseret, er adressen Felina Katteklinik, Falstersvej 2, 2000
Frederiksberg, tlf. 38 88 47 77 (tlf.tid hverdage ml. 8-9).

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 30-07-02 08:18

Hej Camilla :)
Det lyder godt, det er altid rart at have hørt lidt positivt fra andre som
har benyttet dem.
Kan du huske hvor meget du gav?
Mvh
Vibeke J

Fra : Camilla Scharff

Dato : 30-07-02 18:15

> [...]
> Hej Camilla :)
> Det lyder godt, det er altid rart at have hørt lidt positivt fra andre som

Næh - det kan jeg faktisk ikke, har for vane IKKE at gemme mine
dyrlægeregninger, bliver "depri" af at kigge på dem
Men selvom jeg kunne, så giver jeg nok en lidt anden pris end hvad du skal
give, for jeg kom med 5 katte, der alle skulle neutraliseres (3 hankillinger
og 2 voksne hunner), 1 skulle have opereret en "dims" ved sit øje + der
skulle gives almindelige vaccinationer samt rabiesvaccinationer, og så gives
der noget mængderabat...

Jeg tror bestemt ikke, at Raiku er den billigste - men hun er en af de
eneste dyrlæger, jeg "tør betro" mine katte, så derfor bruger jeg hende,
uanset om jeg kunne få det billigere andre steder. Til kastration af
killinger/unge katte er det ret vigtigt, at det er en, som "kender turen",
for de skal behandles lidt anderledes narkose-mæssigt end voksne katte og
store killinger (og det er nok derfor din egen dyrlæge gerne vil vente...).

Mvh. Camilla

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 30-07-02 17:58

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in
> Så jeg kan ihvertfald give Raiku de varmeste anbefalinger - hvis
> du er interesseret, er adressen Felina Katteklinik, Falstersvej 2,
> 2000 Frederiksberg, tlf. 38 88 47 77 (tlf.tid hverdage ml. 8-9).

Gud er det den? Den havde jeg godt tænkt mig at spørge om nogen havde
erfaringer med da den ligger rimelig tæt på. Så må Fru V derned.

Carsten Sørensen

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-07-02 18:00

"Carsten Sørensen" <lbb8ule8001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Gud er det den? Den havde jeg godt tænkt mig at spørge om nogen havde
> erfaringer med da den ligger rimelig tæt på. Så må Fru V derned.

Jeg er kommet hos Raiku siden '92 og har udelukkende gode
erfaringer og hvis hun nogensinde skulle flytte tilbage til Finland, flytter
jeg med

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-07-02 22:27

Hej Vibeke
Jeg bor på Lolland så jeg har ikke haft fornøjelsen af at bruge Raiku Sarvå
selv, men hun er anerkendt som en af de bedste kattedyrlæger i DK, så hende
ville jeg godt turde betro mine katte, hvis der altså ikke var så langt

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-07-02 22:27

> Er det nogen du selv har brugt?

Jeg hedder godt nok ikke Nina, men jeg har brugt Raiku Sarvå siden
1992 og hun er en fantastisk god dyrlæge. Ikke nok med, at hun har en
meget stor og opdateret viden - hun elsker skam også alle de misser,
der kommer på klinikken

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Niels Peter

Dato : 30-07-02 09:32

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Nina :)
> Er det nogen du selv har brugt?
> Mvh
> Vibeke

Ja, jeg hedder heller ikke Nina, men jeg bruger Dahlgaard i Birkerød, og det
er ganske enkelt den bedste dyreklinik, jeg nogensinde har brugt.
Kan varmt anbefales!

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-07-02 17:20

Jeg bruger selv Dahlgårds dyreklinik

Fra : Mette Jensen

Dato : 29-07-02 22:10

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev:

> Jeg ringede i dag til min dyrlæge som fortalte at hun først vil kastrere
min
> kommende hankat når han er 6-7 mrd.

Det vil jeg være enig med din dyrlæge i!

>men jeg vil jo helst have ham ordnet om et par uger,

Hvorfor? Er det fordi du er bange for at han begynder at strinte? Han
begynder første at strinte når han er kønsmoden. Og det bliver en Maine Coon
ikke før den tidligst er 6 mrd. (Og højest sandsynligt første senere, da
Manie Coon er lidt langsommer til at udvikle sig end andre racer). Min Maine
Coon blev kasteret ved de 6 mrd og jeg havde absolut ingen problemer med
ham.

> [...]
Eller
> er der nogen som ved om dyrlægen ude på Inges Kattehjem (i Glostrup)

Jeg kender ikke lige nogen, men jeg vil forslå dig at ringe rundt. De fleste
vil nok sige det samme som din egen dyrlæge. Dog vil jeg sige at nyere
undersøgelser viser at en tidlig kastration problemfrit kan gennemføres
langt tidligere end de 6 mrd.

--
Mange hilsner Mette
--

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 29-07-02 22:28

> [...]
Maine
> Coon blev kasteret ved de 6 mrd og jeg havde absolut ingen problemer med

Til dels pga strinteriet, og dels fordi han skal være udekat, og jeg derfor
gerne vil have ham øretatoveret, og så skal han jo bedøves, og så kan man jo
lige så godt få kastrationen ordnet på samme tid. Endvidere vil jeg heller
ikke have at han skal rende rundt og være fertil udenfor.

Mvh
Vibeke

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-07-02 22:37

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Snip
> [...]
> lige så godt få kastrationen ordnet på samme tid. Endvidere vil jeg heller
> ikke have at han skal rende rundt og være fertil udenfor.

Det kan jeg godt forstå og det er også en rigtig god idé at få "snipperiet"
overstået når nu han skal være udekat. Jeg har selv fået kastreret 2
hankatte på 17 uger hos Fasanvejens Dyreklinik i Valby uden problemer

Mvh Maj-Britt

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 30-07-02 08:20

Hej Mai-Britt :)
Tak for tippet :) Men jeg tror lige først jeg hører om Raiku har tid, det
ligger trods alt noget tættere på :)

Mvh
Vibeke J

Fra : Maj-Britt

Dato : 30-07-02 09:21

Hej Vibeke,

Det kan jeg godt forstå - Raiku er hamrende dygtig og minus min knop
hysteriske hunkat Coco har jeg endnu ikke oplevet en kat, som ikke er 100%
tryg ved hende

Mvh Maj-Britt

Fra : Lars Dahl

Dato : 30-07-02 11:12

Ups. Fik sendt forkert. Undskyld, Mette.

Mette Jensen <chili200@hotmail.com> skrev i
> [...]
Maine
> Coon blev kasteret ved de 6 mrd og jeg havde absolut ingen problemer med

Hej Mette.

Det skal nok lige tages med et gran salt. Nu er vores misser ikke MCO, men
alle autoriteter havde også fortalt os, at Skovkatte først bliver kønsmodne
i 6-8 måneders alderen. Det havde de altså bare glemt at fortælle kattene,
så Louis blev hankat da han var 5 md. og begge hans sønner var klar til
damepjank 4½ måneder gl.
Det med den langsomme udvikling er nok reglen, men der er temmelig mange
undtagelser.

Mvh. Lars
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Mette Jensen

Dato : 01-08-02 11:15

"Lars Dahl" <ldahlREKVALME@jubiipost.dk> skrev

> [...]
> damepjank 4½ måneder gl.
> Det med den langsomme udvikling er nok reglen, men der er temmelig mange

Ja det er nok rigtig.... Jeg have bare en lang snak med min dyrlæge i sin
tid, og vi blev enige om at det ikke var nødvendig før 6 mrd. Når man køber
en MCO vil man jo gerne have en "stor og farlig" kat, og det mente min
dyrlægen man fik ved at vente længst mulig. Så katten kunne når at få lidt
"hankatte look". Om det så passer eller ej ved jeg ikke.....

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-08-02 13:28

Hej Mette
Så vidt jeg har forstået vil noget at det "hankatte-look"
forsvinde igen efter kastration, hvor WFF's undersøgelse
viste at tidligt kastrerede katte vokser i længere tid