godt råd søges (lang)
Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 27-07-02 09:11

God formiddag

har lige fået en henvendelse fra en af pigerne på icq, der har fået en
perserkilling i går.

I får lige history direkte, så jeg ikke glemmer noget:

jeg sad og nussede med katten igår aftes og gæt hva ?+ jeg fandt masser af
loppelort på ham !! og mange døde lopper !! jeg ringede til opdrætteren som
også er en af xx venner's kone og hun indrømmede at den havde haft lopper
!!?? og hun havde behandlet ham 2 timer inde de tog afetd !!
jeg sad og børstede ham i 2 timer igår og fik alle døde lopper ud og meget
skidt men da jeg trode jeg var færdig kigged jeg ham i ørerne og !!!!!! han
er fyldt med øremider og sort snavs !1 endnu et opkald til opdrætteren
bekræftede at den også havde haft øremider men var dryppet dagen før .. nu
er mit spørgsmåk hva f.. gør jeg ... hvordan får jeg fjernet resten af
loppeskidt i pelsen ,og hvad m hans ører hvordan renser jeg dem ...
jeg synes det vikrer totalt vanvittigt at en opdrætter der KUn har
indendørskatte ka ha lopper og tro mig den har haft MANGE fandt nok hmm
30-40 døde lopper på ham og de var store
xx fortalte mig så at de ikke lige er de mest renlig mennesker og jeg ku da
også se på zimbas pels den IKKE var børstet igennem -hvilket hun også sagde
i tlf hun ik havde orket ??!! hva f.. har hun så opdræt for hvis hun ik
orker sine katte og ...hun venter nyt kuld allerede igen om 14 dage
!!!!!!!!!--jeg er såå forarget Lise
hvordan får jeg fjernet resterne af loppeskidt ovs fra hans pels .. --- hun
sagde jo at hun havde dryppet ham med noget frontline i forgårs så jeg skal
måske lige se et par dage an og se om det er blevet bedre og så ellers bare
rense et par gange om dagen ?
nej ingen vacciner el noget ... vi har jo så heller ik givet noget for ham
da det er/var en gave men aligevel så synz jeg sgu ik man sender en kat ud
af døren inden den er efterset af en dyrlæge .. og jeg havde gladeligt hvad
jeg også har sagt til hende betalt for vaccine ovs.
men han skal jo til dyrlægen anyway og blive chippet ovs så han må nok
gennemgå ham fra a-z
vil bare gerne lindre det lidt for hajm indtil mandag el tirsdag hvor jeg ka
komme til dyrlæge m ham .. synz det er så synd ....
ok han er vild med at blive børstet både men den grove og den fine børste
..... han lå næsten 2 timer igår og blev nusset og børstet ... så der er
ingen prob. der heldigvis ..det er nu også mere hans øre jeg er bekymret for
... der er jo heldigvis ik fl lopper på ham ...og jeg fandt ingen levende så
hun har fået dræbt alle ...
ok jeg tror jeg ringer til dyrlægen idag vi har jo greve dyrlæge center lige
5 min herfra og der er vores hund til eftersyn så vil forhøre mig der ... er
ligeglad m hvad det koster bare katten får det bedre ... hvad er bedst at
bade ham i ? alm vand el skal eg brtuge lidt baby shampoo?
ok 100000000000000 tak for dine råd .. jeg blev sgu så gal i går aftes efter
de var kørt og jeg fandt udaf hvordan han så ud .. blev endnu mere gal over
hun intet havde sagt da det så virkerd somom hun ville skjule det ..-- men
har ondt af de andre 4 katte hun har stadig --og det nye kuld der er på
vej .. bortset fra det så er han meget smuk og har perfekte aftegninger så
det er jo dejligt --og han er renlig *gg'
han er 11 uger i morgen ..grunen til vi fik ham nu var fordi der kommer nyt
kuld om 14 dage så moderen lige ku trække vejret .. jeg undrede mig også
over hun allerede havde turde gi ham en loppekur .hun har givet ham først
noget spray --og da det ik slog dem ihjel gav hun ham en pipette i nakken ..
og som hun sagde : "var lidt spændt på at se om han ku klare det ,gav ham
sidste tur 2 timer inde vi tog afsted til dig " jeg sad og tænkte mit .. men
hun har været flov over at akulle afl. en kat fyldtm lopper og så har hun
gået amok .heldigivs har katten det ok meeeeeeen ....ikke et sted jeg vil
anbefale til nogle !!!!!!!!!!
jeg skal nok lige give dig en tilbage meldning senere *s*

Pyha, lang smøre. Nå, jeg foreslog hende at rense ører forsigtigt med en
tynd klud dyppet i lunkent vand. Og så at frottere ham grundigt, evt. bade
ham, for at få loppeskidtet ud. Foreslog dog også at kontakte dyrlæge
straks, hvilket hun vil gøre. Elsker ansvarlige katteejere *S*
Problemet er bare opdrætteren, hvis navn hun ikke vil ud med, da det er
venner til gemalen, og det med husfreden o.s.v. Men så får man jo aldrig
stoppet vedkommende

Jeg har sagt til hende, at jeg sendte al skrift videre her til for at høre,
om der er andet, hun kan gøre, indtil hun får tid hos dyrlægen, hvis der er
lukket i dag, og det var ok

Venter spændt på Jeres gode råd og på forhånd tak *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Line Wolff

Dato : 27-07-02 10:08

Skulle mormissen have killinger 14 dage efter det nuværende kuld er ude af
døren???? Jeg håber S*TME at hun mener en anden hunkat og ikke moren!

Så kan folk måske lære at købe/få killinger af ordentlige mennesker. Og hvis
vedkommende "opdrætter" er medlem af Felis Danica må katten jo slet ikke få
så mange kuld (hvis hun skal have killinger igen, tvivler jeg på, at de
overholder reglen om max. 2 kuld om året). Og for den sags skyld heller ikke
sælge killinger under 12 uger.

Men hvis det er endnu en af den slags mennesker der sælger "ægte" killinger
uden papirer og uden at være medlem af FD - ja, så må jeg jo sige at mine
naive fordomme mod sådanne kun blev bekræftet. Sikke en historie.

// Line

Fra : Line Wolff

Dato : 27-07-02 10:12

Hov, undskyld jeg slet ikke fik givet dig nogle gode råd, men jeg blev sgu
bare så harm over den historie at jeg helt glemte det....

Helt klart: til dyrlægen først, hvor katten så vil få behandling for
øremiderne. De er desværre lidt nogle bæster at komme til livs - kan tage op
til 3 uger, men sådan er det jo. Man kan få øredråber, men nogle dyrlæger
bruger/kender også til en indsprøjtning man kan give, som er ret effektiv.
Ved dog ikke om den må bruges på små killinger, men spørg evt.
Lopperne er jo til at komme til livs, men det er vigtigt at få den stakkels
mis "gjort ordentlig ren". Især når det er en perser, kunne jeg forestille
mig (uden ellers at vide specielt meget om persere Gang i tættekammen og
held og lykke.

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 01-08-02 22:42

så kom der endelig respons om den stakkels killing

igen history fra icq

>heyy har haft virus derfor ik svaret før nu ... ku godt modtage men ik
sende ..fik den der "humor game" ... mht >katten ..jeg var til dyrelægen og
han var chokeret !!! den blev behandlet dernede med både en
indsprøjtning->pudder og medicin mod loppe allergi .. øremiderne har jeg
fået styr p også .. han sagde at det var grotesk at >den ik var blevet
behandlet og bad m om at fortælle hvem opdrætteren var/er meen det vil jeg
ik dadet jo er >nogle af xxx's gode venner

prøver stadig at få hende til at hoste op med navnet

>men jeg vil absolut og har gjort det allerede fortalt hende hvad dyrlægen
sagde og han synes også det var >under al kritik den ik havde fået sin
første vaccine !! men nu er der styr på det ...det kostede en halv
>bondegård men jeg ville ik vente til mandag .. jeg har fået de fleste
lopperester m.m. ud af pelsen-badet ham >og han har det godt nu ''''
>meeeen hold da op hvor har jeg ondt af de andre katte dernede og hun får et
nyt kuld indenfor 3 uger ca. !!!! >sagde til hende hun skulle få behandlet
de andre katte og at killingerne måtte behandles efter 2 døgn med en >spray
f apoteket der hedder frontline så hun ska bare komme igang ... hun var
temlig flov ku jeg mærke over >at zimba var så slemt tilredt ....

har fortalt hende det, I har bemærket om 2 kuld om året jvf. Felis Danica.
Og jeg håber da, at når hun har så ondt af kattene, at hun trods alt vil
gøre noget for at få det stoppet Tror dog desværre ikke, at "opdrætteren" er
medlem, da jeg endnu ikke har fået svar på mit spørgsmål om stamtavle

M.v.h.
Lise

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-08-02 07:23

Hej Lise
Godt at killingen har fået kyndig hjælp og er i bedring.

Jeg bliver SÅ vred når jeg hører om sådan en opdrætter,
og rent faktisk så overtræder hun dyreværnsloven og er
"straf-berettiget" det kan bestemt ikke være kærlighed til kattene der
driver hende, jeg har mest lyst til at slå
hende lige midt i ansigtet og fjerne alle katte. Jeg håber
at du får din veninde til at forstå at de stakkels katte
vejer tungere end et "venskab" *kan man overhovedet
være ven med sådan et menneske*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 02-08-02 16:51

prøver stadig at fiske. Har sagt til hende, at hun da bare kan sige, hvis
hun får at vide, at hun har sladret, at jeg er så syg med killingen, så jeg
ABSOLUT må have en fra samme opdrætter *S*

Håber at det lykkes, især da hun siger, at hun vil få en stamtavle en gang i
næste uge.

M.v.h.
Lise

p.s. godt gået Marianne m.h.t. Breth *S*

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aid8h2$acn$1@sunsite.dk...

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-07-02 15:52

Hej Lise
Jeg har desværre ingen gode råd, men det er dejligt at killingen er kommet
til en der er sit ansvar bevidst, blot
mener jeg at hun bør, for kattenes og kommende køberes
skyld gøre FD's Diciplinær-nævn opmærksom på opdrætteren (hvis vedkommende
er medlem) hvis man
ikke gør noget ved sådan nogle opdrættere, får man
aldrig stoppet dem, det kan da være et problem når
der er venskab indvolveret, men det er kattene der
betaler prisen og det er synd