Han eller Tæve Hund som nr. 3 Hund ?
Fra : Sanne Jacobsen

Dato : 29-07-02 09:18

Hejsa

Jeg tænker meget på at anskaffe endnu en Westie

Har nu en Tæve (Bacardi) på 7 år samt en Han (Bailey) på 5 år og
de er MEGET gode venner, og utroligt glade for hinanden.

Det er Bacardi der "bestemmer" og hun tog god imod Bailey da
vi fik ham. Han er kastereret - men de "hygger" sig alligevel !

Men hvis jeg - får min mand overtalt, skal jeg/vi så vælge en
Tæve eller en Han ?

Er der nogen der har erfaring med dette??

MVH

Sanne

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 29-07-02 13:11

Hej Sanne.

Det umiddelbare nemmeste ville være at sætte en han ind, hannere slås ikke
så voldsomt, meeen så har du jo problemer i løbetid. Min flok består af 3
hanner og en neutraliseret tæve, jeg har ikke problemer hundene imellem.
Købte jeg g´hund nr 5 ( som jeg ikke gør) ville det helt klart blive en han.
Køber du en tæve mere er du nød til at vurdere om hende du har er dominant
og sikre dig at den nye ikke er det. Så tror jeg du kunne få det til at
fungere, spørg andre westie ejere hvad deres erfaring med flere tæver sammen
er, evt ring til en kennel.
PØJ PØJ med det.
V H Gitte