blandingshund
Fra : @nkjær

Dato : 28-07-02 10:02

vi vil gerne have labrador/retriever blanding
helst en voksen hund kan nogen hjælpe os?
mvh Fam Ankjær

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-07-02 12:34

"@nkjær" <cvankjaer@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> vi vil gerne have labrador/retriever blanding
> helst en voksen hund kan nogen hjælpe os?

Hvis I er erfarne hundemennesker kan jeg varmt anbefale jer at besøge
et af landets DB internater der sidder masser af hunde der trænger til
et hjem ... og hundene er dyrelægetjekket, vaccineret og chippet når
du får dem samt ormebehandlet så det er .. synes jeg absolut værd at
tage med i sine betragtninger .. blot synes jeg man skal have kendskab
til det at have hund .. altså ikke være førstegangs hundeejer ....
hundene der kommer på et internat er en gang blevet udsat for svigt og
skal ikke igen udsættes for dette ... og endelig har en del af hundene
jo været udsat for uheldige situationer påført af mennesker så jeg
synes der skal et erfarent hundemenneske til at tage en internatshund

Masserafhils fra Ami der selv har internatshunden Wupper

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-07-02 12:58

On Sun, 28 Jul 2002 13:34:14 +0200, "Anne-Marie Prange Madsen"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrotd:

> [...]
>synes der skal et erfarent hundemenneske til at tage en internatshund
>
>Masserafhils fra Ami der selv har internatshunden Wupper

helt enig man skal have masser af tid og overskud hvis man køber en
voksen hund fra et internat , hvis man ikke har haft hund før kan de
være næsten umulige at opdrage . Og man skal også undersøge hvor lang
tid den har sidet i et bur for det tror jeg ikke at den bliver mere
normal af . Kig i den blå avis .

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-07-02 13:21

"Punish the deed, not the breed" skriver:

> [...]
> være næsten umulige at opdrage . Og man skal også undersøge hvor lang
> tid den har sidet i et bur for det tror jeg ikke at den bliver mere

Hejsa
Her er jeg ikke helt enig med jer. Jeg var for et par uger siden på besøg
hos Dyrenes Beskyttelses internat i Fredericia. De havde en masse søde og
dejlige (naturligvis!) hunde siddende, og de fleste var bestemt ikke
problemhunde. Mange af internatshundene rundt omkring i landet sidder der
pga. allergi, skilsmisse, flytning osv. De har naturligvis oplevet et
svigt, men man kan efter min mening sagtens finde hunde der også er gode
førstegangs-hunde, blot man er opmærksom på dette.

Selv fandt vi en dejlig hanhund på 4 år, en Basset Hound der sad der pga.
skilsmisse. Han trives perfekt med vores anden hund, og leger og putter i
sin seng med kattene, til trods for han ikke var vant til katte. Han er
velopdragen, afbalanceret og virker bare taknemmelig for at have fået en ny
familie, og jeg håber mange andre af internatshundene får den samme
mulighed!

Hilsen Dorthe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-07-02 13:42

On Sun, 28 Jul 2002 14:20:37 +0200, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>svigt, men man kan efter min mening sagtens finde hunde der også er gode
>førstegangs-hunde, blot man er opmærksom på dette.

,,,,,,,,,,,,,,,ja helt sikkert , den skal bare helst ikke have sidet i
bur for længe efter min mening . Jeg kender da også flere der har søde
godt opdragede internathunde . Det kommer selvfølgelig an på hvor
stort et svigt de har været ude for , og det kan man jo heller ikke
vide om en hund fra den blå avis også har været ude for et svigt , så
det er jo nok bare rissikoen man må løbe , heldigvis er de fleste
hunde gode til at indrette sig efter omstændighederne.

Fra : @nkjær

Dato : 28-07-02 17:08

Hej til jer alle der har brugt tid på at svare.
det vi skal have er en hund nr.2 vi har nu en lille hund, men vil gerne have
en et par nummer større.
vi har også været hos DB, men var ikke lige noget der passer ind til vores
hverdag. det vi søger er en lab. bl på min et år og helst en tæve.
MVH. Claus Ankjær
29708689

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-07-02 17:49

"@nkjær" skriver:

> [...]
> vi har også været hos DB, men var ikke lige noget der passer ind til vores
> hverdag. det vi søger er en lab. bl på min et år og helst en tæve.

Hej Claus
Når man kigger på DB's hjemmeside, er der faktisk flere lab-mix.
http://makeashorterlink.com/?Q64325F51

Fredericia:
Tæve, knap et år

Spøttrup:
Tæve, 3 år
Han, 4 år
Tæve, 2 år

Frederikshavn:
Tæve, 7 mdr.

Held og lykke med køb af hund nr. to
Dorthe ( - og Nansen og Arthur, der synes det er vildt dejligt at have en
legekammerat i huset!)