Hvad tænker de dog på?
Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 29-07-02 18:51

Så blev det varmt og jeg synes det var på tide at få fat i et par shorts
med plads til en gravid mave. Så derfor befandt jeg mig idag hos H&M som jo
fører ventetøj af mærked Mama...

Jeg ved ikke.. de må jo regne med at kun de magre typer kan få et put...
der var masser af shorts; alle sammen i størrelse small. Det kunne jeg ikke
rigtigt bruge til noget.

Så.. hvor i Århus handler man ventetøj i kvindestørrelse? Nogen gode råd?

--ingermarie

Fra : Betina

Dato : 29-07-02 21:07

In article <Xns925AC968D8761imnospambrunsgaarddk@193.88.15.201>,
im_nospam@brunsgaard.dk says...
> Så.. hvor i Århus handler man ventetøj i kvindestørrelse? Nogen gode råd?

Jeg kan ikke huske hvad butikken hedder (Mammi, Mummy??) men den ligger
på hjørnet overfor rutebilstationen.

Betin@

Fra : Kat

Dato : 29-07-02 21:26

"Betina"
> Jeg kan ikke huske hvad butikken hedder (Mammi, Mummy??) men den
ligger
> på hjørnet overfor rutebilstationen.

www.mummi.com

Har lige været i den der ligger på Frederiksberg.
De har da meget pænt tøj, men ikke noget i min store kvindestørrlse

Og så synes jeg, at der var alt for meget stort almindeligt tøj -
altså tøj der ikke nødvendigvis var lavet til gravide.
Det tager efter min mening meget af det sjove af, når man skal have
tøj som gravid.

Hvis du er interesseret i onlineshops:

www.sisseline.dk skulle have en del godt og billigt ventetøj.

www.abovo.dk skulle også have en del.

www.isabella-fashion.com skulle også have en del.

Næ du, gå selv ind på www.netdoktor.dk i "babyklubben" under
oktobertermin (http://www.netdoktor.dk/debat/frame.asp?forum_id=409)
og find det indlæg der hedder "link", så skal du bare se

God fornøjelse!

Jeg er i øjeblikket på jagt efter en pæn kjole til brug til september
(skal giftes). Jeg vil da være i uge 36. Det er ski svært, når man er
stor OG gravid.
Men er der nogle med idéer, så bare kom med dem...
--

/kat
---

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 30-07-02 08:39

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> wrote in news:3d45a4ba$0$17776
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

Tak for linkene.

> [...]
> stor OG gravid.
> Men er der nogle med idéer, så bare kom med dem...

Hm... Jeg regner også med at blive gift før min nedkomst... vi mangler at
få fastsat den endelige dato, men det bliver nok en måned før terminen.

Kan du sy? Eller kender du nogen som kan? Det kan være at man kan finde en
pæn kjole i et af sy-bladene (jeg syr ikke selv).

--ingermarie

Fra : Kat

Dato : 30-07-02 12:49

"Inger Marie Jakobsen" skrev.
> Tak for linkene.

selv tak

> Hm... Jeg regner også med at blive gift før min nedkomst... vi
mangler at
> få fastsat den endelige dato, men det bliver nok en måned før
terminen.

Det bliver så ligesom os!
Jeg har termin den 1. oktober, og vi bliver gift den 7/9
Så vi når det forhåbentlig lige....

> Kan du sy? Eller kender du nogen som kan? Det kan være at man kan
finde en
> pæn kjole i et af sy-bladene (jeg syr ikke selv).

Jeg har sat gang i min svigermor, men det samarbejde går desværre ikke
helt så nemt, som jeg troede, det ville. Hun har altid syet meget, men
kombinationen af en voksende mave + overvægt gør, at hun ligger
søvnløs nu
Jeg havde ellers selv en kanon idé til min kjole, men det er ikke til
at finde et snitmønster på det, så nu bliver det noget helt andet, som
formentlig bliver noget helt andet (p.g.a. maven). Så lige nu er jeg
grædefærdig over projektet, og smutter en tur ud og shopper med min
egen moar på fredag.
Så håber og ber jeg til, at jeg finder noget holdbart og pænt!!
Så skal jeg bare have fortalt det til svigermor uden at skuffe hende
for meget....
Nå, det blev en længere sludder om mine problemer
Men måske jeg ender hos en syerske/skrædder, men gad vide hvad det
koster!?
Held og lykke med dine egne tøjprojekter
--

/kat
---

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 30-07-02 13:54

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> wrote in news:3d467d39$0$17821
> [...]

> Men måske jeg ender hos en syerske/skrædder, men gad vide hvad det
> koster!?
> Held og lykke med dine egne tøjprojekter

Tak,

Giv din svigermor en kasse chokolade eller sådan noget som tak for at hun
prøvede. Det vil sikkert virke som et plaster på såret.

--ingermarie

Fra : Søren Saxtorph

Dato : 01-08-02 21:26

Held og lykke med brylluppet.
Jeg har selv lige haft den ære...
Desværre tror jeg vores 4-årige datter blev ramt af
lampefeber.. hun havde høj feber hele dagen og vi holdt
hende oppe med børnepanodil. Vores bryullupsnat blev desværre
ikke helt vores egen af samme grund, da vi blev ved med at
tænke på hvordan hun havde det (hun blev passet af svigerforældrene).
Næste dag var feberen væk...

Er der nogen som har prøvet noget lignende?
Hun var selvfølgelig spændt og skulle deuden være
brudepige, der er ingen tvivl om at hun havde glædet sig,
men ligefrem at få høj feber tja... Hun opførte sig på
trods af feberen eksemplarisk og sov det meste af
aftenen på en sofa ved siden af et larmende selskab indtil hun
kom i seng kl. 21. (stor ros

Nåh, det var kjolen vi kom fra...
Jeg fik min kjole syet af en designer (i øvrigt hendes første brudekjole,
så hun var ligeså spændt på resultatet som jeg) hun tog 2500 for at sy
kjolen
hertil kunne lægges yderlige udgift hvis der skulle sys mange perler eller
andet pynt på.
Jeg købte selv stoffet.
Jeg havde forhørt mig hos flere syersker og prisen er hvist nok meget
generel.
Enkelte designere folangte 10000 for bare at tænke på at sy kjolen, og det
var lidt for dyrt for min pengepung.

Jeg ville godt have syet kjolen selv, men det forlyder, (gammel overtro og
tradition) at for hver sting man syr på sin egen brudekjole,
vil der falde en tåre i ægteskabet....

Held og lykke med projektet.

Carina

Fra : Kirstine

Dato : 02-08-02 07:30

In article <3d499892$0$73434$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
saxtorph@post.tele.dk says...
> [...]
> Næste dag var feberen væk...
>
> Er der nogen som har prøvet noget lignende?

Ork ja - sådan havde jeg det selv som barn. Jeg har flere gange været
årsag til aflysninger af arrangementer, og det var faktisk først, da
jeg blev voksen, at det forsvandt. Mine forældre var ved at dø af skræk,
da jeg skulle konfirmeres. Alle gæster var inviteret, lokaler, mad og
musik var booked - og hovedpersonen vågnede på selve dagen med 40 i
feber. Belært af bitter erfaring undlod de at aflyse noget, og feberen
forsvandt som dug fra solen, da først selve konfirmationen var overstået,
og jeg er ikke i tvivl om, at det var en blanding af nervøsitet,
forventninger og lampefeber.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Sander

Dato : 29-07-02 22:32

"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigtigt bruge til noget.
>
> Så.. hvor i Århus handler man ventetøj i kvindestørrelse? Nogen gode råd?

Babysam v. Tilst sælger vidst ventetøj. Desuden har OBS, en gang imellem
ventetøj.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 30-07-02 08:35

Hej
Hvis du har en Føtex, så har de tit ventetøj.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns925AC968D8761imnospambrunsgaarddk@193.88.15.201...

Fra : Tomas O.

Dato : 30-07-02 12:59

Inger Marie Jakobsen skrev:

Jeg er ikke helt med her.. modetøj for en tilstand der forandrer
sig fra uge til uge? Hvorfor?

Jeg synes gravide kvinder er et fantastisk syn og jeg frydes og
glædes hver gang jeg ser en kvinde med stor mave som bare strutter
stolt med den :)

--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 30-07-02 13:51

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in news:Xns925B8E392E120IMP@teledanmark.dk:

> [...]
>
> Jeg synes gravide kvinder er et fantastisk syn og jeg frydes og
> glædes hver gang jeg ser en kvinde med stor mave som bare strutter

Siden hvornår er et par shorts i størrelse XL blevet mode?

--ingermarie

Fra : Tomas O.

Dato : 30-07-02 14:02

Inger Marie Jakobsen skrev:

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in

> Siden hvornår er et par shorts i størrelse XL blevet mode?

Siden du blev gravid?

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 31-07-02 21:34

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in news:Xns925B98E044F89IMP@teledanmark.dk:

> Siden du blev gravid?

Hehe.. Tak for det

--ingermarie

Fra : Ditte Roldborg

Dato : 30-07-02 17:05

Tomas O. <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
>
> Jeg synes gravide kvinder er et fantastisk syn og jeg frydes og
> glædes hver gang jeg ser en kvinde med stor mave som bare strutter

Selvom man er gravid gælder der vel de samme regler for anstændighed -
og så vidt jeg ved må man ikke gå nøgen rundt på gader og stræder

--
Dittelit

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-08-02 09:40

> Selvom man er gravid gælder der vel de samme regler for anstændighed -
> og så vidt jeg ved må man ikke gå nøgen rundt på gader og stræder
>
> --
> Dittelit

LOL- har selv problemet inden på livet (maven

Meta Dam

Fra : Tomas O.

Dato : 02-08-02 13:42

Ditte Roldborg skrev:

> Selvom man er gravid gælder der vel de samme regler for
> anstændighed - og så vidt jeg ved må man ikke gå nøgen rundt
> på gader og stræder

Øv.

Jeg så en pragtfuld ung kvinde i dag.. mindst i 8. måned.. sort t-
shirt og sorte bukser med at godt stort stykke bar mave.. hun bar
sin mave med en stolthed der er pasende for en dronning

--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.nyzone.dk/

Fra : Ditte Roldborg

Dato : 03-08-02 01:58

> [...]
> shirt og sorte bukser med at godt stort stykke bar mave.. hun bar
> sin mave med en stolthed der er pasende for en dronning

Enig - det er jo flot. Ikke desto mindre kan man jo som gravid ha' brug
for at beklæde maven - fx. om vinteren... Hvis man er til stort
løsthængende tøj kan man måske bruge det man har, gennem hele
graviditeten. I modsat fald er det jo da meget praktisk at man har
mulighed for at købe tøj man føler sig godt tilpas i - såvel ift.
størrelse som udseende.

--
Dittelit